Ik vond het ook al gek idd. Wist niet dat er andere C5en zijn met zilveren dakrails.Menno schreef:Een HP zakt echt niet door
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
chathanky schreef:Volgens mij zijn de voordrukken achter een stuk lager.
25 bar voor de ha3+ en 31 bar voor de ha3.
De middenbol achter is voor de ha3+ idd 44 bar.
Waar heb jij gevonden dat die achterbollen van de Break 25 resp 31 bar voordruk hebben?JW-NHS schreef:...die zijn niet wezenlijk anders bij de C5 Break: voor 52-57 bar (afhankelijk van de uitvoering), achter 44 bar.
Wat de nominale en maximale druk in het systeem is weet in niet precies.
Groet,
JW
In mijn CitDoc DB versie hebben alle Breaks achter hoekbollen met 44 bar voordruk.....
Groet,
JW
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik had het idd over een berline.
http://www.pourchier.com/uploads/IFHS%2 ... 5-2006.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar wat zie je dan als punt van maximale last waarbij de wagen op hoogte komt?
De druk ligt tussen de 80 en 140 bar pompzijdig.
http://www.pourchier.com/uploads/IFHS%2 ... 5-2006.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar wat zie je dan als punt van maximale last waarbij de wagen op hoogte komt?
De druk ligt tussen de 80 en 140 bar pompzijdig.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Nee er valt weinig aan te rekenen. Ik denk ook niet dat bij de break het membraan halverwegen zit in de rijstand.
En of dat bij de berline dan wel zo is? ik heb m`n twijfels.
Als iemand de diameters van de cilinders kent (oppervlakte nog beter) en het leeggewicht op de assen kom je verder. En dan nog zit je achter met de vraag of er een overbrenging is van cilinder tot de aangedreven as.
En of dat bij de berline dan wel zo is? ik heb m`n twijfels.
Als iemand de diameters van de cilinders kent (oppervlakte nog beter) en het leeggewicht op de assen kom je verder. En dan nog zit je achter met de vraag of er een overbrenging is van cilinder tot de aangedreven as.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Bij de break boven het midden en bij de berline meer in het midden.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Heb je het bericht verwijderd JW?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Of dat membraan precies in het midden zit maakt niet zoveel uit.
Waar het om gaat is dat er globaalweg bij een belasting die het dubbele is van het normale gewicht op de achteras, een grens bereikt wordt. Daarboven is de druk in het systeem niet hoog genoeg meer om de auto aan de achterkant omhoog te drukken.
Mijn C5 Break weegt zo'n 1600 kg, ongeveer de helft daarvan drukt op de achteras.
Dat zou betekeken dat bij iets van 800 kg extra gewicht in de achterbak, waarbij dat gewicht alleen de achteras belast, die grens bereikt zou worden.
En als eerder aangegeven, dit is een globale berekening, de werkelijkheid zal ongetwijfeld wat afwijken.
Overigens, de toegestane maximale belading van mijn C5 is 600kg.....
Groet,
JW
Waar het om gaat is dat er globaalweg bij een belasting die het dubbele is van het normale gewicht op de achteras, een grens bereikt wordt. Daarboven is de druk in het systeem niet hoog genoeg meer om de auto aan de achterkant omhoog te drukken.
Mijn C5 Break weegt zo'n 1600 kg, ongeveer de helft daarvan drukt op de achteras.
Dat zou betekeken dat bij iets van 800 kg extra gewicht in de achterbak, waarbij dat gewicht alleen de achteras belast, die grens bereikt zou worden.
En als eerder aangegeven, dit is een globale berekening, de werkelijkheid zal ongetwijfeld wat afwijken.
Overigens, de toegestane maximale belading van mijn C5 is 600kg.....
Groet,
JW
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
En daarmee blijft de wagen netjes recht, of niet?
Wel van belang is als je het wil benaderen hoeveel druk het systeem moet geven om de wagen onbelast recht op z`n pootjes te zetten. en dat weet je echt niet en valt er ook weinig over te zeggen wat de maximale balasting zou kunnen zijn van je veersysteem.
Een eerdere benadering van de xantia is geen goede benadering als je niet weet waar het membraan zich bevindt bij een onbelast voertuig.
Wel van belang is als je het wil benaderen hoeveel druk het systeem moet geven om de wagen onbelast recht op z`n pootjes te zetten. en dat weet je echt niet en valt er ook weinig over te zeggen wat de maximale balasting zou kunnen zijn van je veersysteem.
Een eerdere benadering van de xantia is geen goede benadering als je niet weet waar het membraan zich bevindt bij een onbelast voertuig.
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Kwestie van uitproberen dus...dan is alle theorie overbodig.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik wil wel helpen laden en steentjes tellen hoor.Ploffie schreef:Kwestie van uitproberen dus...dan is alle theorie overbodig.
Zeg maar waar en wanneer.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Morgenmiddag bij jou? 
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Helaas, morgen een gezellige dag.
Maar meestal ben je welkom om je auto voor dat doel hier voor te rijden!
Maar meestal ben je welkom om je auto voor dat doel hier voor te rijden!
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Mijn auto???
Nee joh, daar moet je 10 jaar oude bakken voor gebruiken, straks gaat er iets kapot.

Nee joh, daar moet je 10 jaar oude bakken voor gebruiken, straks gaat er iets kapot.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.




