Pagina 17 van 61

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 16 feb 2008 13:50
door Citrofreak2007
Harm van Beek schreef:Hij krijgt zelfs de sky blauw met de reflectie van het Xenon licht op zijn lak van de Saxo.
saxo was er niet eens :mrgreen:
ms-C5 schreef:ziet er goed uit, je kunt zeker niet wachten tot het donker is :lol:
klopt :D

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 19 feb 2008 09:17
door manonbridges
Harm van Beek schreef:Hij krijgt zelfs de sky blauw met de reflectie van het Xenon licht op zijn lak van de Saxo.

Da's een bult licht!



;)
Vind het licht te blauw, is zeker 8000 of 10.000 K ?

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 19 feb 2008 09:24
door manonbridges
manonbridges schreef:Toen maar besloten om het niet te laten doen, maar ik moet zeggen dat die ombouwsets een heel prijsgunstig alternatief zijn. Zit er nu ook over te denken om er misschien een te willen aanschaffen.
Nou het denken, is dus doen geworden. TNT was gisteren aan de deur; was ik natuurlijk niet thuis, dus ga ik het setje vanavond bij het servicepunt van de Jumbo ophalen (die zijn tenminste bijna iedere dag, behalve zondag, tot 22.00 uur open)
Kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan; nou alleen hopen dat het weer de komende dagen een beetje meezit.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 19 feb 2008 20:11
door manonbridges
He He het setje heb ik nou in huis.
Nou moe, wat zit daar veel porto op, wel 160,10 dollar :!: :!: :!:

In de beschrijving staat dat je een zekering van 20A moet gebruiken; hoe hard is dit, want de zekeringen van de dimlichten van de C5 zijn namelijk 15A.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 19 feb 2008 20:48
door donderkont
manonbridges schreef:He He het setje heb ik nou in huis.
Nou moe, wat zit daar veel porto op, wel 160,10 dollar :!: :!: :!:

In de beschrijving staat dat je een zekering van 20A moet gebruiken; hoe hard is dit, want de zekeringen van de dimlichten van de C5 zijn namelijk 15A.
nou in bedrijf gebruiken ze 35:12=2.92A
laat de inschakelstroom nou een stukje hoger liggen, dan is dus 15A ruim voldoende.

groetjes frans

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 20 feb 2008 11:12
door Klaverblaadje
manonbridges schreef:He He het setje heb ik nou in huis.
Nou moe, wat zit daar veel porto op, wel 160,10 dollar :!: :!: :!:

In de beschrijving staat dat je een zekering van 20A moet gebruiken; hoe hard is dit, want de zekeringen van de dimlichten van de C5 zijn namelijk 15A.
Ja die envelop is de moeite waard voor verzamelaars van postzegels, het is overigens maar 15 Euro.
Ik vraag me wel af hoe ze er ooit nog aan kunnen verdienen, het zal wel net zo zijn als in de voormalige DDR, alle vreemde valuta is winst. :shock:

Ik heb overigens de normale zekering erin laten zitten, ik ging ervanuit dat de Xenon minder stroom gebruikt als de halogeen en dus moet 15 amp ruim voldoende zijn.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 20 feb 2008 22:17
door donderkont
ik zag op het motorforum dit lijstje.

Lichtkleur (in Kelvin) Lichtopbrengst (in Lumen)

3.200K 1550 L(halogeen)

4.300K 3.200 L
6.000K 2.800 L
8.000K 2.500 L
10.000K 2.000 L
12.000K 1.800 L

dus voor het meeste licht moet je dan eigenlijk 4300 k hebben.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 20 feb 2008 23:26
door manonbridges
donderkont schreef:ik zag op het motorforum dit lijstje.

Lichtkleur (in Kelvin) Lichtopbrengst (in Lumen)

3.200K 1550 L(halogeen)

4.300K 3.200 L
6.000K 2.800 L
8.000K 2.500 L
10.000K 2.000 L
12.000K 1.800 L

dus voor het meeste licht moet je dan eigenlijk 4300 k hebben.
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft bijna iedereen hier (die z'n halogeen voor Xenon vervangen heeft) 6.000K.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 21 feb 2008 07:41
door ms-c5
manonbridges schreef:
donderkont schreef:ik zag op het motorforum dit lijstje.

Lichtkleur (in Kelvin) Lichtopbrengst (in Lumen)

3.200K 1550 L(halogeen)

4.300K 3.200 L
6.000K 2.800 L
8.000K 2.500 L
10.000K 2.000 L
12.000K 1.800 L

dus voor het meeste licht moet je dan eigenlijk 4300 k hebben.
Kan me vergissen, maar volgens mij heeft bijna iedereen hier (die z'n halogeen voor Xenon vervangen heeft) 6.000K.
standaard aftermarket setjes zijn inderdaad 6000K of 8000K

persoonlijk vinfdik 6000K perfect, mooi wit op de weg, en geen Sjonnie gehalte, als ik nog eens losse lampen kan krijgen voor weinig
neem ik 5000K. zit net iets minder blauwe gloed in als met de 6000K.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 21 feb 2008 12:10
door Marc
In onze Saxo zit nu inderdaad 6000K. Heeft inderdaad een licht blauwe gloed, maar op temperatuur wat minder en niet storend. Best mooi wit, vind ik. Maar als onze C5 ooit nieuwe pitten nodig heeft worden het ook 5000K, indien mogelijk.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 21 feb 2008 17:54
door donderkont
ik heb ook gewoon 6000 k hoor.
maar ik kwam dit lijstje toevalig tegen op het motorforum.(daar bouwen ze hun motors dus ook al om 8-) )
en ik vindt dat kleine beetje blauw ook niet storend.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 21 feb 2008 20:05
door ms-c5
Ik vind 6000K ook niet storend, maar 5000K is heel iets blauwig, en veel licht :smt023

vind dat net iets netter nog.

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 22 feb 2008 00:16
door manonbridges
Gevonden op Youtube filmpje over
Xenon VS Halogeen

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 22 feb 2008 09:49
door c5maarten
Ik heb ook maar eens een bezoekje gebracht aan onze 'vaste' xenon leverancier :D
Hebben jullie ook met paypal betaald? ik heb hier namelijk geen ervaring mee!

Re: later inbouwen van xenon ?!

Geplaatst: 22 feb 2008 12:05
door manonbridges
c5maarten schreef:Ik heb ook maar eens een bezoekje gebracht aan onze 'vaste' xenon leverancier :D
Hebben jullie ook met paypal betaald? ik heb hier namelijk geen ervaring mee!
Ja, was voor mij ook de eerste keer; heb speciaal een account bij Paypal aangemaakt om te kunnen betalen. Duurt een paar dagen om alles te aktiveren, maar dan gaat het daarna bijna allemaal vanzelf; inclusief conversie van dollars naar euro's ($76,- is ongeveer 53 euro).
Werkt goed, als je ze machtigt via de speciale procedure wordt het geld gewoon in euro's van je rekening afgeboekt.

Als je je bestelling geplaatst hebt, zie je een tracking code op het moment dat de bestelling verscheept wordt door de leverancier; dit is een TNT code, MAAR ik heb het geprobeerd via de Nederlandse en verschillende buitenlandse TNT tracking sites en GEEN een herkende de code. Bij ontvangst zag ik dat er ook een Nederlandse tracking code (3S...) op staat die ik naderhand wel kon terugvinden via de Nederlandse tracking site. Alles bij elkaar duurt het verschepen ongeveer 1 week.