Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat is het verschil nu tussen de twee soorten bollen
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De druk, zie ook aan het begin van dit draadje de uitleg van ET
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 86#p144786" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 86#p144786" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Niet alleen de druk, naar ik vermoed.Menno schreef:De druk, zie ook aan het begin van dit draadje de uitleg van ET![]()
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 86#p144786" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij de Xantia bollen is er ook sprake van andere demperplaatjes, daardoor spreekt 'ie iets makkelijker aan op oneffenheden. Ik vermoed dat dit ook bij de C5 bollen het geval is.
Groet,
JW

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb vorig jaar al comfortbollen laten inbouwen. En heb geen last van deinen oid. Ook met de caravan zijn er geen problemen of meer last van zijwind.
Tijdens de meeting bij Timmer hebben er een paar mensen meegerden om te proberen, dus door een woonwijk met drempels, optrekken en remmen. Een mooie omschrijving van een passagier:(weet niet meer wie, maar die reed met 17 inch) :"het lijkt wel of de veerbeweging iets later gestabiliseerd wordt, zonder te deinen".
Ik heb daarna in de C5 met 17 inch meegereden en herken deze uitspraak. Het voelt gewoon iets stugger, nu zal ook meespelen dat er 17inch onder zat. Maar de veerbeweging voelt net iets stugger.
Ik ben er erg blij mee. Ook leuk is dat de comfortbollen de helft van de prijs van de groene bollen van de dealer zijn.
Johan
Tijdens de meeting bij Timmer hebben er een paar mensen meegerden om te proberen, dus door een woonwijk met drempels, optrekken en remmen. Een mooie omschrijving van een passagier:(weet niet meer wie, maar die reed met 17 inch) :"het lijkt wel of de veerbeweging iets later gestabiliseerd wordt, zonder te deinen".
Ik heb daarna in de C5 met 17 inch meegereden en herken deze uitspraak. Het voelt gewoon iets stugger, nu zal ook meespelen dat er 17inch onder zat. Maar de veerbeweging voelt net iets stugger.
Ik ben er erg blij mee. Ook leuk is dat de comfortbollen de helft van de prijs van de groene bollen van de dealer zijn.
Johan
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik ben er erg tevreden mee ... rijdt geweldig 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2010 19:45
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Vandaag comfortbollen laten monteren bij rene spaan.En ik moet zeggen nu rijdt mijn C5 als een echte citroen.
De prijs viel mij mee en ik vindt rene een aardige man die echt wel verstand van zaken heeft.
Voor een ieder die een echt comfortabele C5 wil een aanrader.
De prijs viel mij mee en ik vindt rene een aardige man die echt wel verstand van zaken heeft.
Voor een ieder die een echt comfortabele C5 wil een aanrader.

Berichten: 623
Lid geworden op: 01 feb 2007 18:26
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Locatie: ZO brabant
En de prijs was ........ ??????.....
Ome Henkie
2cv6 1971
gs 1975
gsa 1980
gsa x3 1982
bx 19trs 1986
bx 19tzi 1991
xantia 2.0 berline aut 1994
xantia 2.0 break aut 1998
C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding
C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4
C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama
C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
2cv6 1971
gs 1975
gsa 1980
gsa x3 1982
bx 19trs 1986
bx 19tzi 1991
xantia 2.0 berline aut 1994
xantia 2.0 break aut 1998
C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding
C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4
C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama
C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2010 19:45
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
De prijs 4 x comfortbol,1liter lds en milieu toeslag 291,= eurie incl btw.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ook ik overweeg CB's te monteren onder mijn V6 Break, ik heb zeer goede ervaringen daarmee gehad onder m'n laatste Xantia.
Nou lees ik ergens in dit draadje dat CB's wél opgeboord (zouden) kunnen worden, dit itt de standaard C5 bollen.
Dat doet me denken dat het meer Xantia-type bollen zijn zoals ze onder de Activa zaten, met speciale membranen ipv de standaard membranen.
Of zijn dit ook de "multicouche" membranen, zoals ze ook in de standaard C5 bol zitten? En die dus een leven mee gaan.....
Groet,
JW
Nou lees ik ergens in dit draadje dat CB's wél opgeboord (zouden) kunnen worden, dit itt de standaard C5 bollen.
Dat doet me denken dat het meer Xantia-type bollen zijn zoals ze onder de Activa zaten, met speciale membranen ipv de standaard membranen.
Of zijn dit ook de "multicouche" membranen, zoals ze ook in de standaard C5 bol zitten? En die dus een leven mee gaan.....
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Er zit een beveiliging op standaard bollen tegen uitboren ... mijn garage heeft het mij een keer laten zien, ...
Dat heeft een comfortbol niet , maar waarom zou je die dan nog verder willen uitboren ?
Ik ben overigens nog steeds uitermate tevreden over de comfortbollen, het is hiermee weer een echte ( ouderwetse ) HP Citroen, maar goed ik ben dan ook een echte HP rijder na diverse Citroens BX/XM/Xantia's , dus misschien niet voor iedereen weggelegd.
Bij volle belading voel je iets meer deinen ( 5 personen + bagage ) , maar dat komt toch verder bijna nooit voor en is niet hinderlijk maar wel iets waar je m.i. rekening mee moet houden.
( ik ben toen overigens vergeten de sportknop in te drukken om eventueel verschil op te merken )
In NL komt het al helemaal niet voor, daar zijn de wegen te goed voor.
Dat heeft een comfortbol niet , maar waarom zou je die dan nog verder willen uitboren ?

Ik ben overigens nog steeds uitermate tevreden over de comfortbollen, het is hiermee weer een echte ( ouderwetse ) HP Citroen, maar goed ik ben dan ook een echte HP rijder na diverse Citroens BX/XM/Xantia's , dus misschien niet voor iedereen weggelegd.
Bij volle belading voel je iets meer deinen ( 5 personen + bagage ) , maar dat komt toch verder bijna nooit voor en is niet hinderlijk maar wel iets waar je m.i. rekening mee moet houden.
( ik ben toen overigens vergeten de sportknop in te drukken om eventueel verschil op te merken )
In NL komt het al helemaal niet voor, daar zijn de wegen te goed voor.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Om alle misverstanden te voorkomen: het is niet m'n bedoeling die CB's ook nog eens op te boren
De aanleiding is slechts m'n gedachte dat het meer Xantia-bollen zouden zijn dan C5-bollen, vanwege deze mogelijkheid. Daarom ook m'n vraag of de membranen dan wél van het C5 type zijn, multicouche, met de facto onbeperkte levensduuur.
Overigens, zijn ook de C5 CB's dichtgelast op de kop, dus geen mogelijkheid tot hervullen?
Groet,
JW

De aanleiding is slechts m'n gedachte dat het meer Xantia-bollen zouden zijn dan C5-bollen, vanwege deze mogelijkheid. Daarom ook m'n vraag of de membranen dan wél van het C5 type zijn, multicouche, met de facto onbeperkte levensduuur.
Overigens, zijn ook de C5 CB's dichtgelast op de kop, dus geen mogelijkheid tot hervullen?
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ondanks wat de doos doet beloven zitten er gewoon grijze 'platte' C5 bollen in ( iets lichter van kleur dan de standaard ) ...
Niet navulbaar
Niet navulbaar

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ehhhh.... Dat tweede klopt wel, maar dat eerste,wim ellen schreef: ik vindt rene een aardige man die echt wel verstand van zaken heeft.


(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
nu zullen de "echte zwevers" mij natuurlijk uitlachen en voor gek verklaren..
dat zal allemaal waar zijn..
maar vandaag heb ik de eer gehad om mee temogen rijden in een C5 V6 met comfortbollen..
eerst dit stuk met mijn wokkelkar gereden en daarna met de CB...
en ik moet eerlijk zeggen mijn wokkelbak doet qua comfort er echt niet voor onder hoor..
misschien hier en daar dat de C5 met CB nog iets zachter was maar verder.......
dat zal allemaal waar zijn..
maar vandaag heb ik de eer gehad om mee temogen rijden in een C5 V6 met comfortbollen..
eerst dit stuk met mijn wokkelkar gereden en daarna met de CB...
en ik moet eerlijk zeggen mijn wokkelbak doet qua comfort er echt niet voor onder hoor..
misschien hier en daar dat de C5 met CB nog iets zachter was maar verder.......