Pagina 17 van 36
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 jul 2013 10:26
door exroosje
De DS serie rijdt dan wel weer erg stuiterig (vindt zelfs autoweek).
Wil je een HP C5, dan rest je dus alleen een 22HDI excl aut (altijd excl) of een THP automaat òf excl
Of dat in duitsland zoveel anders is weet ik niet. In belgie in elk geval niet.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 jul 2013 10:35
door Menno
Vond het stuiterige bij de DS3 reuze meevallen ( 1.6 e-hdi ) , de andere in de serie heb ik nog niet gereden , ...
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 jul 2013 16:42
door JWHofnar

De cijfers bewijzen het, wat betreft Citroën en bollen.
Kijk maar eens naar bovenstaande cijfers*,
dat zijn de feiten:
mee oneens: 79%
mee eens: 21%
JW
* geheel objectief gemeten onder een
grote dwarsdoorsnede van de bevolking,
n.l. de leden van dit forum.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 02 aug 2013 21:12
door Sandro
Ik heb onlangs in een HP C5 type 3 gereden en vond hem eerlijk gezet inderdaad stug aanvoelen. Ze hebben hem erg kort gemaakt, vooral de achtervering. Hij lijkt nu erg op de wokkelvariant, en ik denk dat Citroen hier zelf bewust mee is begonnen om ze de deur uit te doen uiteindelijk. Want nu is het verschil inderdaad erg klein geworden.
Ik zou het erg jammer vinden als Citroen met de bollen zou stoppen, en persoonlijk vind ik het erg stom, alle duurdere Duitse merken hebben als optie luchtvering die het goed doen. Dus Citroen nooit mee stoppen en ga terug maar echt comfort van voorheen.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 02 aug 2013 23:32
door Menno
Een HP C5-3 voelt helemaal niet stug ...
Zeker niet in vergelijk met de ph1/2
Juist heel soepel, 't is per slot een mini C6
Misschien was er iets mis
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 03 aug 2013 09:16
door Sjever
Ik vond die van mij in het begin ook stug, dat komt door het 3+ gebeuren en te voorzichtig rijden, als je remt voor een drempel word de vering stugger, als je alleen snelheid mindert ga je er "bijna" als met een late DS er overheen,

prima vering.
Sjef

Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 13 jan 2014 22:20
door gjrod
Drempels, welke drempels? In Polen, kijk; daar had men nog eens drempels. om de een of andere reden kilometers achter elkaar.

Beetje flauw uiteraard.
Afgezien dat de veercilinders voor de 130.000km stand rondom vervangen waren, geen verdere klachten. Kwestie wellicht van een zware wagen, matige kwaliteit van veercilinders. Enfin. Rustig door blijven zweven.
Gert-Jan
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 12:15
door willemb
Als je al remt voor drempels, dan VOOR de drempel afremmen en de rem paar meter VOOR de drempel loslaten of al gas erop, zodat de voorkant van de auto weer opveert en al beweging omhoog maakt en de auto weer goed in voor/achter gewichtsbalans is. Niet remmend over de drempel. Geldt voor iedere auto, hp en wokkel.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 14:55
door Bibendum
Heb het ganse resem Citroëns vanaf het tweepeekaatje tot op heden mijn C4 P Exclusive.Moet zeggen dat mijn vorige C5 een prachtig zwevertje was.Nu ik die C4P heb is deze met luchtvering (zoals bij de grote Mercedessen!).De eerste serie luchtbalgen waren knudde en werden reeds (van fabriekswege uit)vervangen.Het comfort is iets 'sportiever' dan de C5 maar grosso modo heb ik zeker géén klachten van het veer- of algemeen comfort!
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 16:36
door MichielC5
Echte liefhebbers houden niet alleen van de bollen, maar van het merk in zijn geheel.
Net als voetbalfans de club ook steunen als ze degradeert.....
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 16:57
door Jooster
Het merk in zijn geheel is al heel lang geleden ter ziele gegaan toen het onderdeel werd van een groter geheel. Moeilijk aan te geven wat het merk Citroen tegenwoordig nog uniek maakt waardoor je liefhebber bent. Of vooral ook wordt. HP vering is wel bijzonder waardoor je zou kunnen kiezen voor een C5/C6, maar dit maakt het merk niet perse bijzonder.
Bijzonder zijn lukt tegenwoordig alleen nog in niche markten. Citroen is hiervoor te groot. Voor grote merken zijn de financiële risico's veel te groot om bijzonder te willen zijn.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 19:38
door boes
Ga nog maar eens sleutelen aan je troen en je zal zien dat ie nog bijzonder is!
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 19:50
door Menno
Zit m.i. nog altijd meer "emotie" in dan b.v. een Kia

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 20:02
door Roman
Een citrofiel begrijpt het gevoel wel
Mensen vragen mij wel vaker waarom citroen...
Tja dat kan je niet uitleggen..
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 14 jan 2014 20:08
door boes
Ze blijven mooie en herkenbare auto's maken met bijzondere details. Ook onderhuids kiezen ze vaak voor ongebruikelijke oplossingen. Niet altijd even handig of geslaagd maar altijd heel Citroën.