
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Er kwam helemaal geen geluid uit de speakers, de radio leek totaal niet te reageren bij het drukken op diverse knoppen.rene hoekstra schreef:Het scherm zou gewoon aan moeten gaan met een draaiende motor.
Als het contact aan staat en de accu is niet krachtig genoeg is dan komt er eco modus in te staan, en hij startte net, dus dan moet er ecomodus in komen te staan.
Scherm kost tweedehands ongeveer 150 euro, de stekker kan inderdaad los liggen achter de radio of scherm.
Je kan hem ook even uitlezen met de lexia, toen je de auto startte, hoorde je wat vanuit de speakers of radio zelf?
De tip van je om de dark-mode knop ingedrukt houden ga ik morgen proberen.
Ik hoop dat de handelaar het al gefixt heeft vandaag, de auto staat bijna een jaar te koop en de prijs is best stevig om een kapot scherm te accepteren, aangezien alles via dat scherm gaat.
Hopelijk zit het morgen mee, dan open ik er een apart topic over

Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Succes morgen
Ik ben benieuwd of hij werkt, en anders toch nog iets van de prijs afhalen.

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Waarom een Peus 407 terwijl je al een mooie C5 onder je kont hebt?
Of is het een diesel dingetje?
Of is het een diesel dingetje?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@ René,
Kijkend naar jouw kloon van de RT5 HDD, en naar wat er op de RT4-wiki geschreven is, zie ik dat bij jou alles met FAT 32 geformatteerd is, terwijl de wiki laat zien dat er twee partities op FAT 32 staan, maar ook twee op FAT 16.
Zou het daardoor kunnen komen?
Groet,
JW
Kijkend naar jouw kloon van de RT5 HDD, en naar wat er op de RT4-wiki geschreven is, zie ik dat bij jou alles met FAT 32 geformatteerd is, terwijl de wiki laat zien dat er twee partities op FAT 32 staan, maar ook twee op FAT 16.
Zou het daardoor kunnen komen?
Groet,
JW
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Ja dat zou inderdaad kunnen nu je het zegt
de eerste en de derde partitie.
Ik ga daar nu achteraan, en het 1 en ander proberen

Ik ga daar nu achteraan, en het 1 en ander proberen
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gelukkig geen diesel gezeur met de C5 in NL, voor BE wel daar mag je bepaalde steden niet meer in met Euro 4 + FAP, ze bekijken het daar maar lekker, genoeg andere steden waar ik wel in mag met de C5 om mijn euro's kan uit geven.boes schreef:Waarom een Peus 407 terwijl je al een mooie C5 onder je kont hebt?
Of is het een diesel dingetje?
In dit topic het verhaal over de gisteren gekochte Peugeot 407 Coupe

https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?uid=11742&f=45&t=21618&start=0
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
JW-C5 schreef:@ René,
Kijkend naar jouw kloon van de RT5 HDD, en naar wat er op de RT4-wiki geschreven is, zie ik dat bij jou alles met FAT 32 geformatteerd is, terwijl de wiki laat zien dat er twee partities op FAT 32 staan, maar ook twee op FAT 16.
Zou het daardoor kunnen komen?
Groet,
JW
Net het hele verhaal nog eens doorgenomen, maar de cf-card van Enforcer is ook helemaal fat-32 geformatteerd, zou het aan de cf-card van mijn kunnen liggen

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Het laat me niet met rust, deze kaart besteld: https://www.amazon.de/gp/product/B004ND ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarvan is bewezen dat tie werkt bij Enforcer
ik krijg hem op 17 April.
Daarvan is bewezen dat tie werkt bij Enforcer

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Benieuwd of het dan allemaal gaat werken, dan weet ik wat ik nodig om de HDD te vervangen, mocht mijn experiment mislukken 
Ik heb deze besteld en een 32GB mSata kaartje van Transcend, om te testen op de RT4 van Ebay.
Het kaartje kan 0 tot 70 graden aan, als dat werk kan ik altijd nog de wide range variant bestellen van -40 tot 85 graden.
Van een SSD is bekend dat deze in snelheid terug schakelen als ze te warm worden, mogelijk is een lagere snelheid voldoende.
Het master/slave verhaal kan een uitdaging worden, de één zegt slave en de ander master, wat is het nou ?
https://www.informatique.nl/554875/delock-converter-ide-44-pin-msata-2.html

https://www.informatique.nl/188087/transcend-ts32gmsa370-32gb-msata-ssd.html
https://nl.transcend-info.com/Embedded/Products/No-1059


Ik heb deze besteld en een 32GB mSata kaartje van Transcend, om te testen op de RT4 van Ebay.
Het kaartje kan 0 tot 70 graden aan, als dat werk kan ik altijd nog de wide range variant bestellen van -40 tot 85 graden.
Van een SSD is bekend dat deze in snelheid terug schakelen als ze te warm worden, mogelijk is een lagere snelheid voldoende.
Het master/slave verhaal kan een uitdaging worden, de één zegt slave en de ander master, wat is het nou ?
https://www.informatique.nl/554875/delock-converter-ide-44-pin-msata-2.html

https://www.informatique.nl/188087/transcend-ts32gmsa370-32gb-msata-ssd.html
https://nl.transcend-info.com/Embedded/Products/No-1059

Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Ik ben benieuwd hoe snel het is 

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dit topic over SSD in een RT5 op het 307 forum heb ik doorgelezen, Link.
Is alweer 10 jaar oud, daar is toen gebruik gemaakt van een Transcend 64GB 2,5" PATA SSD met SLC geheugen.
Ik wil het proberen met een 32 GB mSATA SSD (MLC) en de Delock IDE naar mSATA.
Uit het verhaal op het 307 forum begrijp ik dat de HD als master ingesteld moet worden, in het ergste geval zou ik dit kunnen solderen op de printplaat van de Delock converter.
De HDD uit de radio, kloon ik op mijn PC direct naar de SSD, hiervoor gebruik ik 2 USB adapters.
Mijn Frans is niet zo best, het topic op Planète, weet je nog wel formaat SSD ze hebben gebruikt, 32 GB of groter ?
Is alweer 10 jaar oud, daar is toen gebruik gemaakt van een Transcend 64GB 2,5" PATA SSD met SLC geheugen.
Ik wil het proberen met een 32 GB mSATA SSD (MLC) en de Delock IDE naar mSATA.
Uit het verhaal op het 307 forum begrijp ik dat de HD als master ingesteld moet worden, in het ergste geval zou ik dit kunnen solderen op de printplaat van de Delock converter.
De HDD uit de radio, kloon ik op mijn PC direct naar de SSD, hiervoor gebruik ik 2 USB adapters.
Mijn Frans is niet zo best, het topic op Planète, weet je nog wel formaat SSD ze hebben gebruikt, 32 GB of groter ?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
De cf-card is binnen, eerder dan gedacht, hopelijk morgen de RT5 demonteren en de cf-card plaatsen, en met de firmware cd configureren, als dat lukt de backup van de User_com.dat terugzetten.rene hoekstra schreef:Het laat me niet met rust, deze kaart besteld: https://www.amazon.de/gp/product/B004ND ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarvan is bewezen dat tie werkt bij Enforcerik krijg hem op 17 April.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).