Pagina 149 van 151
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 11 dec 2015 22:50
door Menno
Net verbruik en geheel normaal voor een 2.2 met 4 traps automaat ....
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 11 dec 2015 23:31
door icebyte
Das goed om te horen, valt me wel op dat op de 80 km wegen op cruisecontrole ik zo rond de 1op 18 haal volgens de boordcomputer
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 11 dec 2015 23:43
door Menno
Daarom kiezen de meeste ook voor een 2.0 136 hdi , wegens de 6-bak en het veel aangenamere verbruik ...
Verder blijft die 2.2 een fijne kilometervreter
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 07:41
door Maarten
Mijn 2.2HDi met AUT4 haalt de 1:13 gemiddeld net niet zelfs.
Maar ik sta wel meer dan gewenst in de file.
En idd, de AUT6 zou een economischer keuze zijn.
Maar het rijdt zo lekker hè...
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 09:58
door icebyte
Dan mag ik niet klagen als ik Maarten zo hoor, laatste tankbeurt 1 op 13.8, maar geen files gehad
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 10:11
door Maarten
1:13.8 vind ik een goede score hoor!
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 10:15
door boes
Hahaha....ik zou er stevig van balen

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 10:26
door Iceman
Tja het is dan ook een 2.2 en die lusten wel wat, maar daar krijg je dan ook wat voor.
Voor het werk rijdt ik een Renault master (2.3 125)(met imperial, hoogte 2,75m) met veel wind tegen trek ik de tank binnen 550km leeg +/- 75ltr. Als je dat weet valt het wel mee
Greetz Iceman

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 10:47
door Maarten
boes schreef:Hahaha....ik zou er stevig van balen

Tja, het is natuurlijk niet zuinig.
Maar als je ziet wat uiteindelijk de aanschaf (en daaraan gekoppelde afschrijving) van mijn C5 is t.o.v. bijvoorbeeld mijn broer die 2 jaar geleden een bijna hagelnieuwe DS5 gekocht heeft die 1:20 rijdt... durf ik te stellen dat mijn kilometerprijs nog dik onder die van hem blijft
Ik schrijf in een jaar of 3 max zo'n 2500 euro af. Meer kán niet, want het ding kostte niet meer.
Hij zal denk ik gauw 15.000 euro afschrijven in dezelfde tijd.
Dan zijn die 5 tientjes brandstof per maand extra opeens niet zo relevant meer

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 13:05
door icebyte
Boes: Wat doe jij met de 2.0 dan qua verbruik?
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 13:13
door Maarten
Mijn ph1 2.0 HDi zat zo rond 1:16, wel met handmatige bak.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 13:30
door GW-tje
Momenteel rijdt mijn 2.0i 16V Exclusive met EW10A en LPG gemiddeld 1:11,8 en wanneer ik me kwaad maak gaat zij naar de 1:13!
Goedkoper rijden kan bijna niet met zo'n grote auto. 4,9 cent/km
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 15:00
door boes
Maarten schreef:Mijn ph1 2.0 HDi zat zo rond 1:16, wel met handmatige bak.
Ik zit op mijn woon-werk (60km retour) en een paar keer per week een 20km rit met paardentrailer ook op 1:15,7
Als ik mijn best doe kom ik op 1:16+
Ritten naar de schoonfamilie in Zeeuw Vlaanderen (540 km) komt op 1:18.
De bejaarde xant deed het nog even beter.
De vorige 2.0 100Kw hdi kreeg ik dit soort cijfers niet mee. Maarja dat extra koppel gebruik je ook

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 15:27
door BJG
GW-tje schreef:Momenteel rijdt mijn 2.0i 16V Exclusive met EW10A en LPG gemiddeld 1:11,8 en wanneer ik me kwaad maak gaat zij naar de 1:13!
Mijn auto verbruikt juist meer als ik me kwaad maak

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 12 dec 2015 16:49
door GW-tje