Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nee schakelaar moet juist op rechts staan anders doet die het niet ...
Midden is uit en klapfunctie ... hoewel , het is even terug
Overigens niet op alle aanwezig.
Midden is uit en klapfunctie ... hoewel , het is even terug
Overigens niet op alle aanwezig.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Aha, bedankt voor de tip, ga ik straks uitproberen 


C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2015 09:55
Auto: Citroen C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Donkergrijs
Locatie: Achterhoek
Inderdaad naar rechts laten staan!
Groet'n uut de Achterhook van Rolf
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Heb het uitgeprobeerd en inderdaad het werkt, weer iets waarvan ik niet wist dat het op mijn C5 zit 

Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Ik had de schakelaar in het midden staan, daarom deed ie het dus niet, nu wel
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:


Excuus: ik gaf dus de verkeerde tip mbt de positie van de schakelaar.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 221
Lid geworden op: 22 aug 2010 11:40
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
@BJG ik heb vandaag de nieuwe interface van aliexpress getest in de C5 van mijn collega maar ook nu vlot verbinding met alle computers behalve de injectie na enige tijd weer dialoog ja en een vraagteken.
Dit is bij mijn interface uit 2010 ook zo, als ik dan de injectie computer selecteer kom ik inderdaad in een menu om zelf de computer te kiezen alleen ik zie maar 2 versies voor de 2.0L motor.
Het lukt niet om met een van die twee communicatie te krijgen, heb ook een ander laptop geprobeerd met alleen Lexia 3.45 er op i.p.v diagbox 7.60 maar hetzelfde resultaat.
Het lijkt me dat de interfaces op zich goed werken want in andere wagens krijg ik wel communicatie met de ECU, ook lukte het om fouten in de overige computers van de C5 te wissen en de appelverlichting te telecoderen in de BSI.
Zou het nog de moeite waard zijn om een zogenaamde full chip lexia te bestellen? ik denk niet dat ik die nu heb gezien de prijs, heb nu zo'n interface met de OBD kabel zonder ronde stekker maar rechtstreeks aan de interface.
Mijn oude interface heeft wel zo'n ronde stekker maar ik merk tot nu toe geen verschil in werking heeft iemand nog een tip welke interface wel met de ecu van een phase 1 communiceert, of ligt het aan de auto
Dit is bij mijn interface uit 2010 ook zo, als ik dan de injectie computer selecteer kom ik inderdaad in een menu om zelf de computer te kiezen alleen ik zie maar 2 versies voor de 2.0L motor.
Het lukt niet om met een van die twee communicatie te krijgen, heb ook een ander laptop geprobeerd met alleen Lexia 3.45 er op i.p.v diagbox 7.60 maar hetzelfde resultaat.
Het lijkt me dat de interfaces op zich goed werken want in andere wagens krijg ik wel communicatie met de ECU, ook lukte het om fouten in de overige computers van de C5 te wissen en de appelverlichting te telecoderen in de BSI.
Zou het nog de moeite waard zijn om een zogenaamde full chip lexia te bestellen? ik denk niet dat ik die nu heb gezien de prijs, heb nu zo'n interface met de OBD kabel zonder ronde stekker maar rechtstreeks aan de interface.
Mijn oude interface heeft wel zo'n ronde stekker maar ik merk tot nu toe geen verschil in werking heeft iemand nog een tip welke interface wel met de ecu van een phase 1 communiceert, of ligt het aan de auto

Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Vermeld even je woonplaats, wellicht een forumlid met lexia waarbij je kunt kijken of het aan de auto of aan jouw lexia ligt.
Bij mij mag je ook langs komen, afspraak via pb.
Greetz Iceman
Bij mij mag je ook langs komen, afspraak via pb.
Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je zou ook nog even een Xsara 2 kunnen proberen of daar de juiste 2liter wordt weergegeven.
Er is wel dialoog, dus verbinding met de auto en de interface zijn goed.
Het probleem lijkt mij te zitten in het feit dat de software van het motorstuurapparaat niet wordt herkend door lexia en zal vermoedelijk in de software van de lexia zelf zitten.
Verder kun je kijken of je onder EOBD (scantool) kunt uitlezen. Dat is een vaste protocol, en zal eigenlijk gewoon moeten werken.
Er is wel dialoog, dus verbinding met de auto en de interface zijn goed.
Het probleem lijkt mij te zitten in het feit dat de software van het motorstuurapparaat niet wordt herkend door lexia en zal vermoedelijk in de software van de lexia zelf zitten.
Verder kun je kijken of je onder EOBD (scantool) kunt uitlezen. Dat is een vaste protocol, en zal eigenlijk gewoon moeten werken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 221
Lid geworden op: 22 aug 2010 11:40
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
@BJG bedoel je een xsara 2 kiezen i.p.v de C5? en dan de wagen uitlezen en proberen in de ECU te komen?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja idd
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club extreme Fan


Berichten: 221
Lid geworden op: 22 aug 2010 11:40
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
Zal dat binnenkort dan nog eens proberen.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Mijn nieuwe Lexia is inmiddels ook binnen en ben ermee aan de slag gegaan.
Laptop met XP waar Lexia al op stond, voorzien van een SSD, Win7-32 en diagbox geinstalleerd.
Diagbox leest de VIN uit, vraagt om orga nr. en start Lexia software op, en dan gaat het mis, "communicatie kaart is slecht geinitialiseerd".
Opnieuw opstarten en andere USB poort helpt niet, dan maar de oude Lexia eraan om uit te sluiten of het kastje zelf niet defect is.
Oude Lexia kan de VIN niet uitlezen, met de hand ingeven, Lexia word opgestart, alleen geen dialoog met de computers van de auto.
Ik heb de oude harde schijf met XP weer ingebouwd, Lexia software opgestart met het nieuwe Lexia kastje, en alles werkt naar behoren.
Zit dus waarschijnlijk puur in het stuurprogramma van het Lexia kastje en/of Lexia software, deze werkt dus niet met Win-7.
Waarschijnlijk als ik een auto ga uitlezen waar echt Diagbox voor nodig is, dat het dan wel werkt.
Komende week even een laptop schijfje opsnorren en daar XP en Diagbox op installeren, laat ik het huidige schijfje met software zoals het is, voor noodgevallen
Laptop met XP waar Lexia al op stond, voorzien van een SSD, Win7-32 en diagbox geinstalleerd.
Diagbox leest de VIN uit, vraagt om orga nr. en start Lexia software op, en dan gaat het mis, "communicatie kaart is slecht geinitialiseerd".
Opnieuw opstarten en andere USB poort helpt niet, dan maar de oude Lexia eraan om uit te sluiten of het kastje zelf niet defect is.
Oude Lexia kan de VIN niet uitlezen, met de hand ingeven, Lexia word opgestart, alleen geen dialoog met de computers van de auto.
Ik heb de oude harde schijf met XP weer ingebouwd, Lexia software opgestart met het nieuwe Lexia kastje, en alles werkt naar behoren.
Zit dus waarschijnlijk puur in het stuurprogramma van het Lexia kastje en/of Lexia software, deze werkt dus niet met Win-7.
Waarschijnlijk als ik een auto ga uitlezen waar echt Diagbox voor nodig is, dat het dan wel werkt.
Komende week even een laptop schijfje opsnorren en daar XP en Diagbox op installeren, laat ik het huidige schijfje met software zoals het is, voor noodgevallen


C5club extreme Fan


Berichten: 221
Lid geworden op: 22 aug 2010 11:40
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
@C5HDI110 welke versie van diagbox gebruik je? en gebruik je de bijgeleverde dvd voor installatie?
Ik heb namelijk dezelfde setup als jou en hier werkt het kastje wel gewoon met win 7Pro 32 bit, ik heb mijn software van een Engels forum gedownload en heb op een laptop versie 7.60 en op een andere laptop 7.84.
Wel heb ik eerst de basis Diagbox iso 7.01 (na herstart 7.02) na installatie getest of de interface werkte en de auto uitgelezen.
Toen dit werkte verder geupgrade naar de bovengenoemde versies van Diagbox, de laptop met Db7.60 heeft een ssd de andere een oude hdd 7200rpm daar heb ik een dualboot met win XP op de xp partitie staat Lexia 3.45 op w7 diagbox 7.84
Ik heb momenteel twee interfaces thuis één uit 2010 met nieuwe firmware (Rev C) onlangs geflasht en een nieuwe zonder de ronde stekker tussen de interface en obd stekker (was al Rev C).
Heb met deze twee laptops al enkele peugeots en citroën's uitgelezen met de diverse software versies en het werkte met zowel de oude als nieuwe interface en onder DB7.60 en 7.84 en Lexia 3.45.
Het enige probleem wat ik heb is dat ik in een C5 ph1 niet in de ECU kom (zie eerder in dit draadje), mocht je er belang bij hebben kan ik mijn iso van diagbox 7.01 wel uploaden.
Ik heb namelijk dezelfde setup als jou en hier werkt het kastje wel gewoon met win 7Pro 32 bit, ik heb mijn software van een Engels forum gedownload en heb op een laptop versie 7.60 en op een andere laptop 7.84.
Wel heb ik eerst de basis Diagbox iso 7.01 (na herstart 7.02) na installatie getest of de interface werkte en de auto uitgelezen.
Toen dit werkte verder geupgrade naar de bovengenoemde versies van Diagbox, de laptop met Db7.60 heeft een ssd de andere een oude hdd 7200rpm daar heb ik een dualboot met win XP op de xp partitie staat Lexia 3.45 op w7 diagbox 7.84
Ik heb momenteel twee interfaces thuis één uit 2010 met nieuwe firmware (Rev C) onlangs geflasht en een nieuwe zonder de ronde stekker tussen de interface en obd stekker (was al Rev C).
Heb met deze twee laptops al enkele peugeots en citroën's uitgelezen met de diverse software versies en het werkte met zowel de oude als nieuwe interface en onder DB7.60 en 7.84 en Lexia 3.45.
Het enige probleem wat ik heb is dat ik in een C5 ph1 niet in de ECU kom (zie eerder in dit draadje), mocht je er belang bij hebben kan ik mijn iso van diagbox 7.01 wel uploaden.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Is de betreffende interface wel revisie C? Als het B is kun je ook dit soort problemen hebben. Te controleren met de PSAinterfacechecker.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen