Enkel michelin's onder mijn C5 ( of Citroen ) ?

Totaal aantal stemmen: 530
Ja ... (318) 60%
Nee ... (169) 32%
Anders , zie antwoord ... (43) 8%
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
@zwever: het kan ook zijn dat je een optimistische boordcomputer hebt ;)
Mijn ph2 Diesel reed 1:24 volgens de boordcomputer terwijl dit in werkelijkheid ongeveer 1:17 was.
Dat is natuurlijk erg extreem maar toch...

De Volvo is een stukje nauwkeuriger (en ook zuiniger) overdrijft 0,2 l per 100 km.
Rijdt 1:20 en geeft dan 4,8 l/100 km aan.

Het is ook lastig om nauwkeurig verbruik te berekenen uit inspuittijd x toerental x brandstofdruk / (snelheid x tijd)
Dat is vermenigvuldiging van je foutmarges, terwijl de temperatuur van de brandstof meestal niet wordt meegenomen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dan zat jouw PH2 er wel erg ver naast.
Mijn PH2 V6 heeft een afwijking van niet meer dan een paar procent.
Ik hou het werkelijke verbruik zorgvuldig bij op Spritmonitor, zie de link onder m'n posting, aan de hand daarvan kan ik dat zien.

Is het misschien bij de Diesel wat lastiger om dat goed vast te stellen, vanwege de retour stroom of zo?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Goede vraag...
Bij Diesel varieert de brandstofdruk behoorlijk (250 - 2000 bar) mogelijk zit daar een verband.
Aan de andere kant is het motormanagement wèl in staat de juiste hoeveelheid in te spuiten.

Ik weet het niet. Misschien ben ik ook de enige met deze ervaring.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Mijn Ph2 diesel zit er ook behoorlijk naast, varierend van 1:20 a 24 op de BC en aan de pomp c.a. 1:16 a 17
Op hele lange ritten zoals afgelopen zomer in Scandinavie was het 1:20 met V-Power uit Duitsland, daarna diesel uit Zweden en Finland, waar de auto beduidend minder kilometers op reed, terwijl de BC net zo optimistisch bleef.
Energiewaarde van diesel varieert blijkbaar, met constante snelheid van 100 op de CC, want harder mag je daar toch niet rijden, zou je verwachten meer kilometers te maken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Vpower diesel is dunner. Mogelijk heb je ook het verschil tussen zomer en winter diesel geraakt op je trip.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
BJG schreef:@zwever: het kan ook zijn dat je een optimistische boordcomputer hebt ;)
Mijn ph2 Diesel reed 1:24 volgens de boordcomputer terwijl dit in werkelijkheid ongeveer 1:17 was.
Dat is natuurlijk erg extreem maar toch...

De Volvo is een stukje nauwkeuriger (en ook zuiniger) overdrijft 0,2 l per 100 km.
Rijdt 1:20 en geeft dan 4,8 l/100 km aan.

Het is ook lastig om nauwkeurig verbruik te berekenen uit inspuittijd x toerental x brandstofdruk / (snelheid x tijd)
Dat is vermenigvuldiging van je foutmarges, terwijl de temperatuur van de brandstof meestal niet wordt meegenomen.
Mijn c4 grand picasso wijkt ongeveer 0,5 km per liter af (ik hou het verbruik handmatig bij) dus het werkelijk verbruik over die 600k zal rond de 1:21 liggen. Heb ik wel veel snelweg gereden met 100km limiet hoor. Normaal lukt me dat niet. Auto is getuned en sindsdien wel merkbaar zuiniger. Niet slecht voor een hoge auto......

mijn ex c-5 had heel wat meer afwijking ( 2 km per liter)

met mijn zomerbanden had ik dus nog niet zo'n recordje gereden......
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Netjes
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
exroosje schreef: Storing ABS en CC lijkt me onzin als alle 4 de wielen maar dezelfde maat banden hebben....
ABS ook, maar CC, mijn ph1 had toen ik hem kocht een afwijkende bandenmaat en een uitvallende CC onder bepaalde omstandigheden; dit gebeurde eerst geregeld maar helemaal niet meer nadat ik de juiste bandenmaat (omtrek) monteerde. Dat was de enige fix die ik heb toegepast. Ra ra ra...

Overigens eergister de C5 op 4x CC's laten zetten. Vandaag wordt het onderstel gefixt. De grip is best goed; zoveel grip heb ik nog niet met enige set banden ervaren met een C5 over natte provinciale wegen met rotondes en vooral veel modder. Maar gezien het onderstel heb ik ze gespaard; de grens moet nog veel verder liggen...
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Goede keuze de CC :smt023
Wat grip betreft, ik heb dezelfde ervaring met de C5 en 106, onder alle omstandigheden goede grip en nooit meer zomer/winter banden wisselen.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 257
Lid geworden op: 16 aug 2018 19:04
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two
Brandstof: Benzine
Energielabel: B
Locatie: 0224
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Op aanraden van Garage Rene uit Breezand de
- Minerva 215/55R16XL EMI ZERO UHP
als band onder de dame gedaan aan de voorkant.

Tot op heden ben ik er zeer over te spreken moet ik bekennen.
Stille band die zich goed en netjes houdt, zeker ook in de regen (zoals de laatste dagen).

18 dagen in bezit, gemiddeld 60km/dag dus net een kleine 1000km mee gereden.
Ik denk dat ik pas een goed resultaat of beoordeling kan geven als ik het tienvoud heb gereden.

Maar ben er zeer tevreden mee tot zover.
- Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two (2012)
-02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001)
-05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999)
-01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998)
-01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994)
-04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994)
-01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991)
-07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De CC's doen het prima. Moet alleen wennen aan het gesuis op nat wegdek bij gasgeven. Niks onoverkomelijks.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat verschijnsel ken ik niet bij mijn CC's. En ik kan daar best een stevig koppel op loslaten :smt203

Vraag is dan ook: is de wieluitlijning wel helemaal op orde?
Je hebt een boel zaken vervangen, draagarmen en ook een stuurstangkogel als ik het goed heb.
Met name die laatste is zeer kritisch, ook bij mij moest daarná een uitlijning gedaan worden, ondanks dat geprobeerd was de nieuwe stuurstangkogel zo goed mogelijk op dezelfde manier te monteren als de oude.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Klopt, is nog niet gedaan (werd te laat), het is iets wat met het profiel te maken heeft denk ik.
Echt ver zal hij er niet naast staan maar het kan wel iets beter. Laatste keer is alweer 150KKm geleden...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wacht daar niet te lang mee.
Ik heb gemerkt dat ook CC's snel slijten als de uitlijning niet goed is, binnen een paar duizend kilometer was er een boel af aan de binnenzijde :(
En ze maakten in die tijd duidelijk meer herrie dan nu, na vervanging van de draagarmen-met-versleten-rubbers waardoor de sporing niet meer correct was.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik ben met nieuwe bollen en draagarmen overigens wel de kenmerkende bonk kwijt bij het rijden over drempels...
Ik ga zsm laten uitlijnen. Leven zit alleen een beetje in de weg...
Plaats reactie