Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Vandaag de auto even aan de Lexia gehangen en daarin kwam naar voren dat de bak zelf verteld als de olie vervuild is. De sneeuw en sport stand gaan dan samen branden.
Dus het controleert zichzelf wel.
Dus het controleert zichzelf wel.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
.... en ik heb geen Lexia.
Als ik dit dus niet lees en de dealert vertelt mij niets, gebeurt er niets met de olie uit de versnellingsbak.
Als ik dit dus niet lees en de dealert vertelt mij niets, gebeurt er niets met de olie uit de versnellingsbak.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik zou zelf niet willen wachten totdat de bak dat melden gaat, m.i. is het dan al te laat ....
Ik heb de olie bij de 2.0 met AL-4 C5 laten vervangen en die was pikzwart, maar geen melding o.i.d. , kortom nutteloos
Ik heb de olie bij de 2.0 met AL-4 C5 laten vervangen en die was pikzwart, maar geen melding o.i.d. , kortom nutteloos
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ter aanvulling en het feit dat verversen wel degelijk nut heeft ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 520
Lid geworden op: 13 mei 2008 19:10
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Nice ! leuk lees voer.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Zeker.
Ik ben dan ook nadrukkelijk geen tegenstander van een olie wissel (heb het bij mijn Aisin bij 100K km laten doen) en ben me er van bewust dat deze oliewissel zeker niet 100% is.
Het maken van aansluitpijpjes voor een groot bedrag is echter mi wat vergezocht. Zeker als dit alleen mogelijk is bij een versnellingsbak die wel van onderen open kan (en je dus vrijwel volledig kan aftappen.) Elke 100K Km is uiteindelijk in een autoleven maar een paar keer.
Bij de Aisin kan dit dus overigens allemaal niet. Wel heb ik me altijd afgevraagd of je met een flex slang niet meer olie zou kunnen afzuigen.
Ik ben dan ook nadrukkelijk geen tegenstander van een olie wissel (heb het bij mijn Aisin bij 100K km laten doen) en ben me er van bewust dat deze oliewissel zeker niet 100% is.
Het maken van aansluitpijpjes voor een groot bedrag is echter mi wat vergezocht. Zeker als dit alleen mogelijk is bij een versnellingsbak die wel van onderen open kan (en je dus vrijwel volledig kan aftappen.) Elke 100K Km is uiteindelijk in een autoleven maar een paar keer.
Bij de Aisin kan dit dus overigens allemaal niet. Wel heb ik me altijd afgevraagd of je met een flex slang niet meer olie zou kunnen afzuigen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In de koppelomvormer zit een forse plas olie, en die blijft zitten bij een oliewissel.
Die krijg je er niet uit, ook niet met een slang.
Na een verversing wordt de olie uit de koppelomvormer weer vermengd met de olie in de bak zelf.
Bij sommige bakken zit er een aftapplug op de koppelomvormer, maar dat is, bij mijn weten, niet het geval bij deze bak.
Groet,
JW
Die krijg je er niet uit, ook niet met een slang.
Na een verversing wordt de olie uit de koppelomvormer weer vermengd met de olie in de bak zelf.
Bij sommige bakken zit er een aftapplug op de koppelomvormer, maar dat is, bij mijn weten, niet het geval bij deze bak.
Groet,
JW
C5club Bikkel


Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
oftewel zo blij moeten we niet zijn met aisin aangezien je maar ten dele de olie schoon krijgt en er vervolgens weer vermenging plaats vindt met die vieze meuk.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
bij welke KM stand is dit aan te raden?
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik hou zelf ongeveer 80K aan ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Dan had het al 2x moeten gebeuren, gelukkig zei mijn garagetopper al dat ie het even zou doen.
Berichten: 564
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Inderdaad blijft er best wat olie achter in de Koppelomvormer. Ik heb dit vorig jaar ook opgemerkt, bij de olie wissel. Ik laat ook dit jaar weer de olie verversen. Niet dat ik geld teveel heb maar puur om er zeker van te zijn dat de meeste troep er uit is. Dit is een van de nadelen van een wat oudere auto, iets meer (peventief) onderhoud.
Als je dit niet doet, loop je het gevaar dat je dadelijk van de vakantie geld nog iets overhoud om vakantie van te vieren
Het is wel zo dat het verschil duidelijk is te merken (bak is stiller en alles verloopt soepeler)
Als je dit niet doet, loop je het gevaar dat je dadelijk van de vakantie geld nog iets overhoud om vakantie van te vieren
Het is wel zo dat het verschil duidelijk is te merken (bak is stiller en alles verloopt soepeler)
V.I.P.


Berichten: 24
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:08
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Locatie: Ankeveen
Contacteer:
Menno (of anderen),
ik heb sinds een paar maanden een PH2 2.0 16v HDIF, met de zesbak automaat, die inderdaad een beste klap van 1 naar 2 geeft. Sowieso, als je bij het verkeerslicht staat, dan lijkt het alsof de bak ontkoppelt en bij het loslaten van je rem weer inschakelt, wat soms ook een aardige klap kan geven.
Waar kan ik die olie laten vervangen, gewoon bij de dealer? Is dit iets dat ik ook zelf zou kunnen doen (geen grote ervaring aanwezig).
Groet,
Peter
ik heb sinds een paar maanden een PH2 2.0 16v HDIF, met de zesbak automaat, die inderdaad een beste klap van 1 naar 2 geeft. Sowieso, als je bij het verkeerslicht staat, dan lijkt het alsof de bak ontkoppelt en bij het loslaten van je rem weer inschakelt, wat soms ook een aardige klap kan geven.
Waar kan ik die olie laten vervangen, gewoon bij de dealer? Is dit iets dat ik ook zelf zou kunnen doen (geen grote ervaring aanwezig).
Groet,
Peter
Citroën, is there any other car thinkable?
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive



