Pagina 15 van 33

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 28 jul 2009 11:46
door EvilTwin
volgens mijn dealer ( na een proefrit samen met mij) was het duidelijk alle veerbollen moesten vervangen worden
zelfde antwoord als 10/07 ;)

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 28 jul 2009 11:53
door The_M
die bollen zijn toch gewoon stuk.. of niet.. en niet bij te vullen? ik ben hem ook ff kwijt hoor.. Maar ik dacht gelezen te hebben, stuk is stuk.. punt uit.. :P

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 28 jul 2009 13:18
door EvilTwin
Klopt, maar als een dealer zegt er zijn zes bollen stuk dan is dat gelöl.

Dat bleek op de vorige pagina ook, in dat geval was er maar een bol gaar.

Zelfs als je je C5 uit een vliegtuig gooit dan is het nog onwaarschijnlijk dat er meer dan twee bollen lek geprikt worden. Als de rubber bumpstops achter nog in goede staat zijn worden die bollen ieg beschermd.

Komt nog bij dat een C5 met meer dan een lekke bol praktisch onrijdbaar wordt.

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 30 jul 2009 19:08
door wycisk
bij oldenhage in nw-vennep heb ik 60 euro per bol betaald.(geen originele) origineel was 130 euro.

Kan het je wel aanbevelen (oldenhage)

gr peter

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 07 aug 2009 19:23
door vhsdown
vhsdown schreef:Wat is een eerlijke prijs voor het vervangen van alle veerbollen voor een C5 2.2. HDI berline 2002.

Hoe kan ik controleren of vervanging van alle 6? nodig is ?
vanmorgen 3 veerbollen achter laten vervangen voor Euro 495,-- ( 25 % korting op materialen)

de voorste zullen ook nog een keer vervangen moeten worden.

Nu al een wereld van verschil met het rijcomfort. :citrofiel

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 07 aug 2009 21:00
door Ploffie
Waarom gaan ze bij jou kapot?

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 07 aug 2009 21:40
door vhsdown
Mijn eigen gewicht is 100 kg, verder ben ik een zeer rustige rijder, dus waarom ze kapot gaan is mij een raadsel.

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 08 aug 2009 10:01
door EvilTwin
hangt er wel eens iets aan de welvaartsknobbel?

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 08 aug 2009 10:07
door vhsdown
3 dagen per jaar een fietsdrager met 1 fiets.

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 09 aug 2009 22:36
door c5maarten
vhsdown schreef:3 dagen per jaar een fietsdrager met 1 fiets.
Daar zal het dan ook niet aan liggen ;)

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 10 sep 2009 14:04
door fbss
OK, ik heb deze discussie min of meer doorgelopen en ben tot de conclusie gekomen dat àls ik de veerbollen moet laten vervangen, ik voor de reguliere PSA-bollen kies. Maar ik ga ervan uit dat vervanging niet nodig zal zijn :cit14

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 10 sep 2009 14:22
door Menno
Prima conclusie :lol: :smt023

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 12 dec 2009 10:01
door juzzwuzzz
Tot nu toe zeer tevreden over het veersysteem wat er op zit. Wel ben ik best benieuwd naar hoe je zelf in de gaten kan houden/ controleren of ze nog naar behoren werken. Volgens mijn partner heb ik de nare afwijking om bij elk ander geluidje alles te bekijken tot ik weet waar het vandaan komt :lol:

En wel 1 dingetje gehad. Ik heb een trekhaak en had er laatst het blokje op geschroefd wat ik nodig heb voor mijn fietsenrek (een blok met 2 buisjes eraan, waar dan 2 pinnen invallen die aan het fietsenrek zit, zodat hij recht blijft hangen, en dan hoef ik alleen een schoef systeem op de fietsenrek aan te draaien om hem op de kogel vast te zetten)
Afbeelding
Zo ziet het er ongeveer uit. Mijne is ietsje anders.

Nu had ik dat blokje er dus op gezet en nu stak hij iets onder de trekhaak uit (1 a 2 cm) (laagste punt van de trekhaak was dus 1 a 2 cm gezakt, en dat helemaal aan de achterkant van de trekhaak)

Wanneer ik met dat ding erop van een redelijk hoge drempel afreed dan kwam de onderkant van de twee buisjes op de grond. Maakt zo'n rot geluid.

Komt de C5 met de trekhaak zo dicht bij de grond bij het afrijden van een drempel (blokje was maar 1 a 2 cm lager bij de grond dan de trekhaak)?

Verder dus super tevreden over de vering, alleen nog even spelen met dat blokje zodat hij de grond niet meer raakt.

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 12 dec 2009 10:54
door Maarten
Da's volgens mij niet normaal, als je trekhaak zo dicht bij de grond komt.
Is het een extra steile drempel i.c.m. iets te hoge snelheid?
Heb je de stootblokken nog op de draagarmen zitten?

Re: Veerbollen checken ( comfortbollendiscussie )

Geplaatst: 12 dec 2009 11:12
door juzzwuzzz
Giessenburger schreef:Da's volgens mij niet normaal, als je trekhaak zo dicht bij de grond komt.
Is het een extra steile drempel i.c.m. iets te hoge snelheid?
Heb je de stootblokken nog op de draagarmen zitten?
Het is wel een extra steile drempel. zo eentje om een woonerf af te komen. Snelheid is dan zeer laag. Stootblokken zal ik is naar kijken dat zijn toch die oranje kleurige dingen naast de bollen.Foto heb ik hier ergens gezien.

Verder werkt de vering naar mijn idee overigens super. Ook het omhoog en omlaag doen van de auto werkt super en als je de auto iets indrukt met dehand komt hij weer mooi terug, je hoort hem netjes terug omhoog komen. Ook een aanhangertje erachter pakt hij goed op qua werking van de vering.