Pagina 15 van 15
Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Geplaatst: 18 aug 2011 12:43
door Jeroen
Helaas heb ik mijn C5 Phase 1 na iets meer dan een jaar moeten verkopen vanwege een nieuwe leaseauto. Ik wilde een nieuwe C5 sedan bestellen als leaseauto, de HDI 200 automaat exclusive, maar deze laat echter bijna 9 maanden op zich wachten, en dat vond ik toch echt te gortig.
Ik ga nu een nieuwe Volvo S60 rijden. Geen straf hoor, maar toch.
Met veel spijt heb ik een probleemloze en comfortabele, 7 jaar oude wagen van de hand moeten doen. Zelden zo probleemloos gereden. Ik heb een keer last gehad van een controlelampje dat om niets ging branden en één keer de bekende "storing uitlaatgassen" melding. Na herstarten alles weer weg. De wagen was door de vorige eigenaar overigens keurig bereden en onderhouden. Klokslag 30.000 per jaar en netjes zijn servicebeurten. Een heerlijke, luxe reissedan.
Ik zal mijn C5 missen.
Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Geplaatst: 18 aug 2011 14:32
door exroosje
Dit topic nog eens lezende zie je toch een verschuiving in de loop van de tijd. Begin vd topic had toch de zaken die in de eerste C5's voorkwamen (uitvallend displays, autogasstoringen), verderop zie je de meer structurele zaken op langere termijn (lederen stuurwielen, deurklinken) en zken die kapot blijven gaan (achterruitje break, achterremmen piepen).
En dan zijn er natuurlijk nog issues die bij specifieke motoren horen. Wat mij overigens nu wel wat tegenvalt in retrospectief is de betrouwbaarheid van de V6. Alhoewel hier wel wordt verteld dat ie zo degelijk is en al heel lang onverslijtbaar meedraait in allerlei PSA producten, zie ik wel bij iedereen bobine issues, heel veel pre kat storingen daardoor en bij de ph2/ph3 een practisch zeker verslijten van een verstelventielventiel bij 120K.
Vraag me af of er wel 1 V6 is geweest die de 150K heeeft gehaald zonder 1 van deze issues.
Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Geplaatst: 09 mar 2012 11:10
door Jalu
Bij de mijne zijn in ieder geval alle bobine's al eens vervangen, en er staat nu 145kkm op de klok... 't Lijkt er wel een beetje op dat de issues van de V6 geïntroduceerd zijn met de toevoeging van die nokkenasverstellers en de enkele bobine per cilinder, oudere ES9 motoren kennen deze issues niet.
Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Geplaatst: 01 jun 2012 14:23
door wsnoek
Rammelende klepstoters, bobines, pre-kats. Dat zijn de typische V6 dingetjes die je niet met een XM of Xantia met dezelfde motor had.
Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Geplaatst: 02 jun 2012 12:15
door EvilTwin
Maar die problemen met individuele bobines zijn geen typsiche C5, V6 of zelfs Citroën problemen, deze zie je bij alle motoren, auto's en merken met soortgelijke techniek. Geen C5 eigenaardigheid dus...
Re: De meest voorkomende kwaaltjes en eigenaardigheden ?
Geplaatst: 02 jun 2012 14:11
door Klussie
Het hoeven ook geen typische C5 kwaaltjes te zijn hoor.
het gaat toch om de meest voorkomende.....?