Pagina 134 van 151
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 23 aug 2013 00:12
door Menno
Gemiddelde snelheid is wel erg laag, maar mooie score hoor
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 23 aug 2013 01:38
door Arnold
elvis schreef:Nou ik mijn C5 nu 1 maand en ben 3000 km verder met een verbruik van 17,17L per afgelegde km, dus ik mag niet klagen maar ga proberen om nog wat zuiniger te rijden.
beetje late reactie, maar uhhhhh ???????? ik neem aan dat je 17,17 KM per liter bedoelt ???, anders hebben we het over een verbruik van 1 liter op 0,05824 km
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 25 aug 2013 22:10
door Chevron
Zo de vakantie zit er op. De "dame" is naar de Ardèche geweest. In totaal een dikke 3100 km gereden en het verbruik volgens de boordcomputer was 11.4. Dit is dus gecombineerd: Snelweg 120 a 125 op cruise control en lokaal inclusief routes door de bergen met flinke klimpartijen.
Standaard wordt haar buikje gevuld met euro 98. Dus ook nu. Lokaal koste dat ons ongeveer 1.57 per liter.
En ze mocht op de terugweg even 10 minuten uithollen...195.. en ze had "lucht" over
En nee dat was niet bergafwaarts

Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 26 aug 2013 06:48
door elvis
@Arnold
Klopt per 100 km moet het zijn, nu we het er toch over hebben. Net een weekje thuis en we waren 14 dagen in Frankrijk met een gemiddeld verbruik van 1L op 17,85 km dus ik we mogen niet klagen met 5 personen en volle bepakking
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 26 aug 2013 06:55
door Arnold
Ik denk dat ik het goed had: 1 op 17,17 , want anders hebben we het nog steeds over 1 op 5,82.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 26 aug 2013 11:58
door chathanky
Met volle bepakking en vouwwagen kwam het gemiddelde verbruik uit op 1 op 8. Bijgehouden door bonnetjes en kilometerstanden.
Naast de stevige klimpartijen middelen de afdalingen het verbruik.
Op lpg is de verbruiksmeter niets meer dan een hele grove indicatie en kun je daar geen reëel beeld vormen over het verbruik.
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 26 aug 2013 12:37
door Nosmo King
elvis schreef:we mogen niet klagen met 5 personen en volle bepakking
Dat is heel netjes.

Is dat de BC waarde of de berekende waarde. (Aan de hand van bonnetjes en afgelegde km) Mijn BC wijkt namelijk behoorlijk af van de werkelijke waarde. Werkelijke waarde ligt 0,7 tot 1 L hoger per 100 km dus dat is nogal wat.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 26 aug 2013 16:45
door Arnold
@ Chathanky:
Ja, maar Elvis rijdt in een 110 pk diesel en jij in een dikke V6 benzine.
Zelf op vakantie vol beladen en een 630 liter zetpil (skibox ) op het dak een totaal, 130 op CC , een totaal verbruik ( bonnetjes en BC ongeveer identiek ) van 1 op 11,97. ( oftewel: 8,354 liter/ 100km )
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 27 aug 2013 18:32
door elvis
@ Nosmo King
Het bonnetje aantal getankte liters gedeeld door het aantal gereden km

Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 27 aug 2013 18:35
door elvis
en 5 personen zijn 4 volwassen en 1 kind 40 flessen wijn in de aanbieding bij de carrefour goedkoper dan een liter cola deze had ik vorig jaar ook gekocht en is erg fruitig met 14%

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 27 aug 2013 21:31
door Nosmo King
Dan is het helemaal een net verbruik.

De 1.6 doet het niet beter. Ik zit ook regelmatig een tank boven de 1 op 17 en 1 op 18 maar zit er dan wel alleen in.
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 27 aug 2013 21:53
door c5jan
elvis schreef:in de aanbieding bij de carrefour
Soms zitten er oprecht goede dingen tussen de aanbiedingen of speciale selecties van carrefour, mn favoriete muscat zat er ook al eens tussen.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 27 aug 2013 22:12
door edwin48
Ik schommel al jaren pp een stand van 1 op 17 of 1 op 17, 5

Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 28 aug 2013 09:54
door exroosje
Net terug van vakantie naar Italie (Toscane, Umbrie), 5000 km gereden en gemiddeld verbruik van 9,7l/100. Vorig jaar scoorde we nog 10,25l/100 . Dit jaar beter door RON98 te tanken voor de snelwegrit door duitsland (zie dan soms verbazend lage verbruikcijfers bij 150-160). In duitsland zelf trouwens E10 getankt (is daar relatief voordelig ivm subsidie). In zwitserland weer RON98 (is daar nauwelijks duurder). In italie zelf RON95, RON98 is in Italie nauwelijks te krijgen en erg duur. Op de terugweg in zwitserland weer RON98 getankt ter voorbereiding voor duitsland.
Wat overigens ook meehielp was een vertrek op woensdag ipv zondag. Door het overige verkeer gaat het minder hard en vanaf BadenBaden totaan Italie schiet het sowieso niet meer op, maar verbuik je dus ook weinig.
Het slechtste gemiddelde verbruik scoorde we overigens op de secundaire wegen in heuvels en bergjes in Italie. Daar zitten we zo op 11l/100 of slechter.
Op de oberhausen straight tikten we terugweg nog even de 210 aan (wat 208 is op de gps) , met een verbruik van 20l/100 (E10). Op RON98 zou dit nog wel wat beter zijn geweest en zitten er vast nog een paar km meer in.
Het beste verbruik scoorden we terugreis na tanken net voorbij de gotthard. Door de lange afdaling was het gem verbruik zo laag geworden dat we een actieradius >1000 km kregen na zo'n 50km rijden. . Dat maak je normaal nooit mee.
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Geplaatst: 28 aug 2013 10:16
door c5jan
Mmm, van de week nog een actieradius van 1975 km gezien op het display, bij stapvoets filerijden...