Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik dacht vullen tot dat het eruit loopt. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Bij handbakken wel ja..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2010 18:48
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Mooi. Ga ik dat maar eens proberen want bij mij bonkt de bak ook bij het terugschakelen van 3 naar 2 en van 2 naar 1.
Berichten: 183
Lid geworden op: 09 aug 2009 09:22
Auto: Lancia k 2.4 5.20
Opties: 4 lichtmetalen ventieldopjes,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1995
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146300
Kleur: Blauw metalic
Locatie: Nieuwerkerk aan den Ijssel/Gouda
Bij mijn automaat schakelt de bak opzich wel mooi en zacht, alleen als de motor en olie nog koud zijn, ongeacht de buitentemperatuur, gaat de versnellingsbak op het moment van schakelen van 3 naar 4 in de noodloop. Hoe voorzichtig ik het gaspedaal ook behandel, elke keer gaat het mis. Dan stop ik langs de (snel)weg, zet de bak in vrij, schakel het contact af, wacht 3 seconden, start weer en rijd weg. Het probleem van noodloop is dan ook voorbij. Iemand enig idee?
Is een taxi eenmaal te laat, komt tie nooit meer op tijd.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Mijn ander vervoer is een taxi, een Mercedes Vito 115 CDI.
Berichten: 284
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:26
Auto: C5 Break 2.2 HDI Ligne Prestige Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10318
Productienummer: 10063
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 218000
Kleur: Gris Orageux EYTC
Locatie: Friesland
Ik heb de afgelopen week de olie van de bak laten vervangen. Gewoon uit voorzorg, auto heeft twee ton gelopen dus het leek me niet verkeerd. Volgens degarage was de olie niet echt heel smerig en ik heb er ook niet meteen wat van gemerkt. Ook niet veel gereden trouwens dus dat kan nog komen maar het geeft in ieder geval een goed gevoel dat er naar gekeken is.
Guus
Guus
Mijn C5 is een werkpaard...met gevoel
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2008 22:03
Auto: c5 break 2.016v xantia 20 16v excl, 2cv 007, cx 2400 palas 75 en 79
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
Hallo
veel goedkoper is het nog om het zelf te doen.
zit je ook niet aan die dure citroenoilie vast maar kun je comma olie gebruiken
(wel de sythetsiche) die volgens bevriend bedrijf ook nog eens beter `gedoopt`
is voor beter reinigende werking
TiP; is hij erg vies dan na 5000 km herhalen je zult zien dat het scheelt
veel goedkoper is het nog om het zelf te doen.
zit je ook niet aan die dure citroenoilie vast maar kun je comma olie gebruiken
(wel de sythetsiche) die volgens bevriend bedrijf ook nog eens beter `gedoopt`
is voor beter reinigende werking
TiP; is hij erg vies dan na 5000 km herhalen je zult zien dat het scheelt
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Kan enkel als je de beschikking hebt over een lexia ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
http://www.youtube.com/watch?v=Qn7YmvfAVc4" onclick="window.open(this.href);return false;
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
....daarin beveel je aan de olie elke 80.000 km te verversen.
Dat geldt voor de AL4 naar ik aanneem, en zó heb ik het ook gedaan bij mijn Xant. Zelfs nog wat vaker ná de eerste verversing omdat er minder dan de helft ververst wordt vanaweg de olie die in de koppelomvormer achterblijft.
Beveel je die termijn nu ook aan bij de AM6, de Aisin-6 dus?
Ik heb 'm recentelijk laten verversen bij 140.000 km. Daar kwam duidelijk "gekleurde" olie uit, en die kleur was niet rood zoals de verse dat wel is.
Ná die wissel schakelt de bak duidelijk soepeler.
Groet,
JW
Dat geldt voor de AL4 naar ik aanneem, en zó heb ik het ook gedaan bij mijn Xant. Zelfs nog wat vaker ná de eerste verversing omdat er minder dan de helft ververst wordt vanaweg de olie die in de koppelomvormer achterblijft.
Beveel je die termijn nu ook aan bij de AM6, de Aisin-6 dus?
Ik heb 'm recentelijk laten verversen bij 140.000 km. Daar kwam duidelijk "gekleurde" olie uit, en die kleur was niet rood zoals de verse dat wel is.
Ná die wissel schakelt de bak duidelijk soepeler.
Groet,
JW
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
De bak uit het filmpje had slechts 33.000 km. gelopen. Ik begin steeds meer voorstander te worden van een regelmatige verversing. AMT, een gerenomeerd autotechnisch tijdschrift, publiceerde laatst een artikel over "seald for live". Verschilende revisiebedrijven deden ook hun woord. Een schreef: "bij een verversingstermijn van 50.000 km. Kan ik mijn zaak sluiten".
Ik ga dus bak verversen in het regulier onderhoud opnemen. Compleet met vaste prijsafspraak.
Ik ga dus bak verversen in het regulier onderhoud opnemen. Compleet met vaste prijsafspraak.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Goed om dit te lezen; ik ga het ook opnemen in mijn toekomstig onderhoud.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Je benadering spreekt me zeker aan.
Dat verhaal over Sealed for Life is slechts een marketing kreet, uit de nood geboren. Niet achter willen blijven bij de concurrentie, alsmaar verder opbieden.
Uiteindelijk is de privé klant de klos, diegene die de auto koopt nadat de eerste paar jaar door lease-rijders met de auto een dikke 100.000 km afgelegd zijn.
En díe rijder die de auto vanaf het begin privé heeft zal er pas na vele jaren achter komen dat onderhoud toch gewenst geweest was, te laat dus
Ik hoop dat jouw voorbeeld navolging krijgt. Dat zal goed zijn voor de klanten
Groet,
JW
PS Ik ben ook niet van plan de Distri-wissel van mijn V6 pas over 200.000 km te doen, zoals Citroën "voorschrijft".
Dat verhaal over Sealed for Life is slechts een marketing kreet, uit de nood geboren. Niet achter willen blijven bij de concurrentie, alsmaar verder opbieden.
Uiteindelijk is de privé klant de klos, diegene die de auto koopt nadat de eerste paar jaar door lease-rijders met de auto een dikke 100.000 km afgelegd zijn.
En díe rijder die de auto vanaf het begin privé heeft zal er pas na vele jaren achter komen dat onderhoud toch gewenst geweest was, te laat dus
Ik hoop dat jouw voorbeeld navolging krijgt. Dat zal goed zijn voor de klanten
Groet,
JW
PS Ik ben ook niet van plan de Distri-wissel van mijn V6 pas over 200.000 km te doen, zoals Citroën "voorschrijft".
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Ik werk bij een taxibedrijf en bij ons wordt gereden met Mercedes. Een aantal van deze wagens heeft ook een automatische versnellingsbak.
Toen onze monteur een jaar of 5 geleden de versnellingsbakolie ging verversen, werd hij aangekeken of hij niet snik was. Maar ook bij onze taxi's is meer dan duidelijk het verschil te merken. Mijn dame is bij de aanschaf onder handen genomen dus ik kan er nog zo'n 35.000 km tegen.

Toen onze monteur een jaar of 5 geleden de versnellingsbakolie ging verversen, werd hij aangekeken of hij niet snik was. Maar ook bij onze taxi's is meer dan duidelijk het verschil te merken. Mijn dame is bij de aanschaf onder handen genomen dus ik kan er nog zo'n 35.000 km tegen.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
'T lijkt me toch gewoon logisch dat de olie van tijd tot tijd vervangen word?
Waarom is er anders geen motor-olie die 200k meegaat?
Waarom word die WEL om de 20k of 30k, al naar gelang voorschrift, vervangen?
Ergo, er zijn ook theorieën die beweren dat olie verversen helemaal niet nodig is,
totdat het niet goed gaat.....
Peter
Waarom is er anders geen motor-olie die 200k meegaat?
Waarom word die WEL om de 20k of 30k, al naar gelang voorschrift, vervangen?
Ergo, er zijn ook theorieën die beweren dat olie verversen helemaal niet nodig is,
totdat het niet goed gaat.....
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Je hebt het dan over 80.000 km begrijp ik? En dan gewoon eenmalig een wissel (waarbij dus niet alle olie ververst wordt) of ook in twee trappen, zoals hier soms wordt geadviseerd?Oldenhage schreef:
Ik ga dus bak verversen in het regulier onderhoud opnemen. Compleet met vaste prijsafspraak.
Ik heb vorig jaar bij 120.000 km de versnellingsbakolie van mijn V6 (dus met een 4HP20) laten verversen. Inmiddels ben ik zo'n 11.000 km verder; is het zinvol nu alweer een verversing te laten uitvoeren? Het kost toch zo'n 150 euro... Overigens was de olie die er uitkwam volgens de monteur niet erg verontreinigd en heb ik om eerlijk te zijn ook vrijwel niets gemerkt van verbeterd of veranderd schakelgedrag.







