Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Wimmie is die aansluiting voor elke Ipod geschikt ?? , welke heb jij ??
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Deze interface is geschikt voor de ipod-video.Oftie voor andere ipod's geschikt is weet ik.Moet ik ff uitzoeken.
Ik heb zelf de ipod video 80 Gb.
Ik heb zelf de ipod video 80 Gb.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Weet iemand wat de aux interfaces en Ipod interfaces van Optimount kosten, en of ze een beetje werken?
linkje (ze staan ergens onderaan): http://www.optimount.nl/articleframe.as ... empdealer=
Ik vind de connect2 interfaces in nederland / duitsland eigenlijk veel te duur (80-100euro zonder verzendkosten).
In engeland heb ik de connect2 interfaces gezien voor ca. 30 pond (wat nog acceptabel is imo), maar die shops lijken niet buiten engeland op te sturen (ik heb het niet gevraagd, maar in de online shops kan je alleen engeland/schotland/ierland invullen).
linkje (ze staan ergens onderaan): http://www.optimount.nl/articleframe.as ... empdealer=
Ik vind de connect2 interfaces in nederland / duitsland eigenlijk veel te duur (80-100euro zonder verzendkosten).
In engeland heb ik de connect2 interfaces gezien voor ca. 30 pond (wat nog acceptabel is imo), maar die shops lijken niet buiten engeland op te sturen (ik heb het niet gevraagd, maar in de online shops kan je alleen engeland/schotland/ierland invullen).
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
M'n optimount bevestigingsbeugel kon ik gewoon door de Cit-dealer laten leveren...
Johan

Beste allemaal,
Ik heb wellicht wat handige tips voor mp3 gebruikers!
Ik ben aan het stoeien geweest met een Kensington FM zender, maar dit werkte absoluut onvoldoende in mijn auto. Ik heb een break dus de antenne zit nogal ver van de radio en ik bleek alleen een beetje ontvangst te krijgen als ik mijn Ipod in de buurt hield van het achterplafond van de auto (waar dus de antenne zit) Bovendien bleek de oplaadplug niet te passen in de cigaretten plug omdat die te diep verzonken zit; de reserve 12 volt plug die ik tussen de twee voorstoelen heb, past wel, maar dat terzijde. Niet beginnen dus aan FM zendertjes, want deze geven gewoon een te zwak signaal voor redelijke ontvangst (althans bij mij).
Hierna heb ik bij Halforts een FM modulator gekocht (50€), die dus direct in de antenne ingang van de radio moet en de auto antenne dan weer in de kabel van de modulator. Eerste probleem is dan dat de antenne plugjes van de modulator niet passen op die van de clarion radio (RT2). Na veel zoeken heb ik hier uiteindelijk bij een auto/telefoon auto inbouwshop in Alphen aan de Rijn twee handige verloopjes kunnen vinden, zodat zonder solderen de kantenne kabels wel pasten. Prima alles werkt uitstekend (geschakeld 12v en massa uit de radio stekker gehaald).
Echter! na wat km gereden te hebben merkte ik dat mijn radio veel minder gevoelig was op de FM band, met name in het gebied tot zo'n 95 Mhz. Mijn Ipod doet het goed op de radio, alhoewel ik het volume behoorlijk van de radio moet opdraaien voor een redelijk geluidsbeeld (radio/cd is veel luider bij zelfde volume) Ipod heeft nu eenmaal een niet te groot uitgangsvolume (beschermingsregels Europa; ben nog op zoek naar een mogelijkheid deze volume begrenzing te omzeilen- wie kan mij hierbij helpen?)
Wat heb ik nu net ontdekt? Als ik de antenne van de radio gewoon weer normaal aansluit en de modulator NIET in de antenne leiding opneem, dus feitelijk niet aansluit, werkt alles perfect! Blijkbaar heeft de modulator zo'n groot stralend vermogen dat ie ook zonder galvanische verbinding, vrolijk op de fm band te ontvangen is op de ingestelde frequentie (*87 of 88 Mhz).
Ik heb nu de modulator gewoon achter de radio gelegd. Voordeel is nu dat de normale FM ontvangst weer back to normal is en dat je geen vervelende verloopplugjes nodig hebt. Ik heb niet gemerkt dat de weergave verslechterd is. Het volume is exact even hard (maar nog wel iets te zacht in verhouding tot de radio). Hoewel het niet echt nodig is heb ik de antenne plugjes van de modulator met plakband vast geplakt op de achterkant van de radio in de buurt van de radio antenne ingang.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben, en ik sta erg open voor tips om de Ipod classic 80GB iets harder te laten klinken
met een muzikale groet
Ik heb wellicht wat handige tips voor mp3 gebruikers!
Ik ben aan het stoeien geweest met een Kensington FM zender, maar dit werkte absoluut onvoldoende in mijn auto. Ik heb een break dus de antenne zit nogal ver van de radio en ik bleek alleen een beetje ontvangst te krijgen als ik mijn Ipod in de buurt hield van het achterplafond van de auto (waar dus de antenne zit) Bovendien bleek de oplaadplug niet te passen in de cigaretten plug omdat die te diep verzonken zit; de reserve 12 volt plug die ik tussen de twee voorstoelen heb, past wel, maar dat terzijde. Niet beginnen dus aan FM zendertjes, want deze geven gewoon een te zwak signaal voor redelijke ontvangst (althans bij mij).
Hierna heb ik bij Halforts een FM modulator gekocht (50€), die dus direct in de antenne ingang van de radio moet en de auto antenne dan weer in de kabel van de modulator. Eerste probleem is dan dat de antenne plugjes van de modulator niet passen op die van de clarion radio (RT2). Na veel zoeken heb ik hier uiteindelijk bij een auto/telefoon auto inbouwshop in Alphen aan de Rijn twee handige verloopjes kunnen vinden, zodat zonder solderen de kantenne kabels wel pasten. Prima alles werkt uitstekend (geschakeld 12v en massa uit de radio stekker gehaald).
Echter! na wat km gereden te hebben merkte ik dat mijn radio veel minder gevoelig was op de FM band, met name in het gebied tot zo'n 95 Mhz. Mijn Ipod doet het goed op de radio, alhoewel ik het volume behoorlijk van de radio moet opdraaien voor een redelijk geluidsbeeld (radio/cd is veel luider bij zelfde volume) Ipod heeft nu eenmaal een niet te groot uitgangsvolume (beschermingsregels Europa; ben nog op zoek naar een mogelijkheid deze volume begrenzing te omzeilen- wie kan mij hierbij helpen?)
Wat heb ik nu net ontdekt? Als ik de antenne van de radio gewoon weer normaal aansluit en de modulator NIET in de antenne leiding opneem, dus feitelijk niet aansluit, werkt alles perfect! Blijkbaar heeft de modulator zo'n groot stralend vermogen dat ie ook zonder galvanische verbinding, vrolijk op de fm band te ontvangen is op de ingestelde frequentie (*87 of 88 Mhz).
Ik heb nu de modulator gewoon achter de radio gelegd. Voordeel is nu dat de normale FM ontvangst weer back to normal is en dat je geen vervelende verloopplugjes nodig hebt. Ik heb niet gemerkt dat de weergave verslechterd is. Het volume is exact even hard (maar nog wel iets te zacht in verhouding tot de radio). Hoewel het niet echt nodig is heb ik de antenne plugjes van de modulator met plakband vast geplakt op de achterkant van de radio in de buurt van de radio antenne ingang.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn ervaring hebben, en ik sta erg open voor tips om de Ipod classic 80GB iets harder te laten klinken
met een muzikale groet

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 dec 2007 11:13
Auto: C5 Tourer exclusive 2.0 16v
Opties: Panorama, Pack detection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 180000
Kleur: Mativoir
Locatie: Arnhem

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 09 jan 2008 08:51
Auto: C5 2.0HDI Excl. Ph2
Opties: alles behalve leer, cd wisselaar & open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: blauw metallic
Locatie: Gent/België
wow das super! iemand die wilt proefkonijn spelen 
inkoopactie?

inkoopactie?
Berichten: 623
Lid geworden op: 01 feb 2007 18:26
Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak
Locatie: ZO brabant
klinkt goed, wacht verdere reactie af 

Ome Henkie
2cv6 1971
gs 1975
gsa 1980
gsa x3 1982
bx 19trs 1986
bx 19tzi 1991
xantia 2.0 berline aut 1994
xantia 2.0 break aut 1998
C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding
C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4
C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama
C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
2cv6 1971
gs 1975
gsa 1980
gsa x3 1982
bx 19trs 1986
bx 19tzi 1991
xantia 2.0 berline aut 1994
xantia 2.0 break aut 1998
C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding
C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4
C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama
C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gaat dit dan in plaats van de CD wisselaar?
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zo aan de aansluiting te zien wel , ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
is dat net zoiets als deze: http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=85377
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Je hebt ook vergelijkbare units van dension:
http://www.dension.com/icelinkgateway300.php
Ik zit er wel serieus aan te denken zo'n ding te kopen, maar ik weet nog niet welke.
Van deze x-carlink is de documentatie wat beter.
http://www.dension.com/icelinkgateway300.php
Ik zit er wel serieus aan te denken zo'n ding te kopen, maar ik weet nog niet welke.
Van deze x-carlink is de documentatie wat beter.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
OE! Die CD changer retention set is wel erg interessant. Dan kan ik mijn CD wisselaar blijven gebruiken. Weet iemand toevallig wat prijzen van dit ding?
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Die is inderdaad ook wel handig ja. Heb je toch goeie muziek van de CD als je je ipod/mp3 niet bij je hebt.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring