Ik dacht dat de ontluchter naast de vulopening zat? Een teveel komt dan daar direct uit. Je moet inderdaad direct een aantal liters oprijden, omdat de brandstof uit de koude grond komt en opwarmt in je tank. Zeker op vakantie naar de zon moet je geen records willen breken.BJG schreef:Toch is dit blijkbaar niet de bedoeling, want iets later op de avond lag er een plas diesel onder de autoterwijl ik dat nog nooit eerder heb gehad. Gezien de plaats van de lekkage lijkt het er op dat het naar buiten komt via de tankontluchting. Vermoedelijk sluit de ontluchter toch niet geheel 100% af. Als je direct doorrijdt en daarbij dus brandstof gebruikt zal het wel goed gaan, maar ik heb vrijwel onmiddelijk na het tanken de wagen geparkeerd

Aangezien ik geen lekkage had blijft mijn "record" van 74,23L natuurlijk staan. Bij een hotdog-eetwedstrijd mag je ook niet gelijk van tafel overgeven. Je moet het wel binnen houden.

Van die 74,23L heb ik alleen een bonnetje, geen foto, maar dit is ook 74L:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 85#p316085" onclick="window.open(this.href);return false;