Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb inmiddels bedacht hoe ik het denk te gaan aanpakken, niet invasief. Stripje C krijg ik niet opengepeuterd. Dan maar via de voorkant.
Ik heb nog een dubbel relais met zekeringen erin liggen. Ik soldeer 2 oude zekeringen aan, prik die in strip C, en laat dit dubbele relais aansturen door de sigarettenaansteker. Één draad links, één rechts onder het tapijt tegen de koker aan. Massa via het massapunt wat ergens onder het tapijt zweeft.
Ik heb nog een dubbel relais met zekeringen erin liggen. Ik soldeer 2 oude zekeringen aan, prik die in strip C, en laat dit dubbele relais aansturen door de sigarettenaansteker. Één draad links, één rechts onder het tapijt tegen de koker aan. Massa via het massapunt wat ergens onder het tapijt zweeft.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ok,'even' op de sigarettenaansteker aansluiten. Massapunt (ph2) zit aan de voet van de a stijl. Plus via strip C naar een relais. Nu nog een goede schakelende spanning.
Heeft iemand een suggestie waar die afgetapt kan worden bij de bsi/zekeringkast?
En een manier om strip C open te krijgen... wat een gepruts is dat zeg...
Heeft iemand een suggestie waar die afgetapt kan worden bij de bsi/zekeringkast?
En een manier om strip C open te krijgen... wat een gepruts is dat zeg...
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ha, ik had dus precies hetzelfde bij mijn Difference 2. Plug & play.JHV schreef:HoHoHo, Wel opletten menno. Een difference2!!![]()
![]()
Dat is een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere auto dan een difference1. De D2 was een uitloopmodel fase 1. Een samenraapseltje van overgebleven onderdelen waar ze nog van af moetsten zien te komen.
En dus een difference2 inclusief exclusieve draadboom.
En nu dus belgische elektrische stoelen.
Johan
Nu de elektriek van mijn Belgische stoelen (ergens uit Hoboken) aan het monteren in mijn ph2.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Alleen dan. In mijn ph2 zijn enkele van die zekeringen gebruikt voor iets wat niet gedocumenteerd is (handig!). Lijkt me gezien de originele indruk niet van de LPG installatie. Maar wél hergebruik dus. Vreemd.knackor schreef:Als ik de zekeringen 37 t/m 40 in mijn zekeringenkast heb, mag ik er dan ook vanuit gaan dat de rest van de bedrading er al ligt?
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nog één op te helderen raadsel. Waaraan kan ik veilig het stuurdraadje van de relais voor de stoelen aansluiten.... sigarettenaansteker vergt me net even wat teveel sloopwerk voor het leuk.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ah, idee voor de stuurdraad: de losbungelende aansluiting voor de CD-wisselaar onder de stoel. Daar zit vast een gestuurde plusdraad aanvast.
Blijf ik worstelen met strip C...
Blijf ik worstelen met strip C...
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
de instap van de voordeurlinks wegnemen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat zit daar dan?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
daar liggen bijna alle draden die naar achter gaan , daar kun je draden voor de stoel bij leggen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, dat is een handig gootje!
Het is gelukt. Jammer dat de rechter voorbout van de bestuurdersstoel geen zin had. Heb nu een paar cm draad soort van in het zicht. Och, verder zit de warboel aan draden onder de stoel. Die zwarte flappen waren er al eerder onder vandaan gefloept wegens gebrek aan zin om ze echt goed te monteren.
Het stuurdraadje voor de stoelrelais heb ik uiteindelijk gewoon aan de draad van de sigarettenaansteker gesoldeerd.
Massapunten links en rechts onderaan de a stijl gebruikt; de zekeringen via een plat stekkertje in strip C naar één zwevende 30a zekering per stoel. Alles werkt. Ze schakelen netjes af.
Het is gelukt. Jammer dat de rechter voorbout van de bestuurdersstoel geen zin had. Heb nu een paar cm draad soort van in het zicht. Och, verder zit de warboel aan draden onder de stoel. Die zwarte flappen waren er al eerder onder vandaan gefloept wegens gebrek aan zin om ze echt goed te monteren.
Het stuurdraadje voor de stoelrelais heb ik uiteindelijk gewoon aan de draad van de sigarettenaansteker gesoldeerd.
Massapunten links en rechts onderaan de a stijl gebruikt; de zekeringen via een plat stekkertje in strip C naar één zwevende 30a zekering per stoel. Alles werkt. Ze schakelen netjes af.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
en er kunnen nog wel wat draden bij in het gootje.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja,zo heb ik ook dankbaar gebruik gemaakt van het gootje onder het piepschuim vulstuk in de voetenbak van de bijrijder.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik wil graag dat de stoelen het doen als ik een deur open doe en niet als de auto op slot zit.c5jan schreef:Zojuist gecheckt, op de pluszijde van G37&38 staat gewoon de accuspanning, en die wordt met een tamelijk dikke draad aangevoerd zo te zien.
Zekeringkast C lospeuteren (hoe is nog de vraag), en van de lage zijde van de zekering af een draad naar de respectievelijke stoelen.
Dan alleen nog de stuurdraad. Dat kan de voorste sigarettenaansteker zijn.
Ik heb bedacht, dat een relais, dat wordt bekrachtigd door de binnenverlichting, dat mooi oplost.
Ik zit te denken aan een kapotte zekering met aangesoldeerde draden. Die prik je op de plek van de zekering die de binnenverlichting zekert. Die draden met elkaar verbinden met een zwevende zekering met dezelfde waarde. En een aftakking naar de + van de spoel van dat relais. En uiteraard massa verzorgen.
Dat relais kan dan de stoelen bedienen.
Als het binnenlicht uitgaat zodra de deuren dicht zijn, moeten die stoelen het uiteraard ook doen.
Dat kan via een voeding vanaf de voorste sigarenaansteker (geschakelde +)
Dus daar zullen wel diodes aan te pas komen, anders gaat de binnenverlichting niet meer uit.
Wie heeft een beter idee?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hoe werkt die binnenverlichting bij jouw PH1?
Is die rechtstreeks gekoppeld aan de deurschakelaar, of zoals dat bij latere modellen het geval is: via de BSI?
Daarbij gaat de binnenverlichting langzaam uit, na enige tijd.
Bij zo'n systeem kun je er geen relais aan koppelen.....
Groet,
JW
Is die rechtstreeks gekoppeld aan de deurschakelaar, of zoals dat bij latere modellen het geval is: via de BSI?
Daarbij gaat de binnenverlichting langzaam uit, na enige tijd.
Bij zo'n systeem kun je er geen relais aan koppelen.....
Groet,
JW


