moet ik zeggen dat ik met de ph3 niet onder de 6.0/100 kom..
zeg maar in het dagelijks gebruik..
dus de ph3 is een stukje dorstiger..... erg??? neen want hij vele malen beter dan de ph2
Roman schreef:. . . dus de ph3 is een stukje dorstiger..... erg??? . . .

De PH2 van jouw was ook wel een extreem zuinig exemplaar volgens mij, of jij beheerst het zuinig rijden tot in de perfectie Roman.Roman schreef:was het bij de PH2 nog leuk om te zien dat je niet boven de 5.5/100 uitkwam..
moet ik zeggen dat ik met de ph3 niet onder de 6.0/100 kom..
zeg maar in het dagelijks gebruik..
dus de ph3 is een stukje dorstiger..... erg??? neen want hij vele malen beter dan de ph2![]()
![]()
Ha.Nosmo King schreef:De PH2 van jouw was ook wel een extreem zuinig exemplaar volgens mij, of jij beheerst het zuinig rijden tot in de perfectie Roman.![]()
Ik houd mijn getankte liters en km standen nauwkeurig bij op spritmonitor en zou met een "normale" rijstijl en dagelijks 110 km ww verkeer (10% stad 35% 80km wegen en 55% snelweg) uitkomen op 5,8 - 6 l/100km. Dat ik nu op 6,2 l/100km sta komt omdat ik de laatste maanden veel met een motortrailer rijd en als je dan onderweg naar en van de alpen de cc op 130km/u zet gaat je brandsofverbruik wel aardig omhoog. ( 1 op 12 ).
Verder merk ik op dat de 1.6 liter 110 pk diesels in het dagelijks gebruik niet veel zuiniger lijken te zijn als de 2 liter 110 pk diesels. Verbruikscijfers lijken aardig overeen te komen. Buiten laboratorium omstandigheden dan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nosmo King schreef:[=De PH2 van jouw was ook wel een extreem zuinig exemplaar volgens mij, of jij beheerst het zuinig rijden tot in de perfectie Roman.![]()
.
Bij de twee tankbeurten tot nu toe (zo lang heb ik 'm nog niet) week de boordcomputer bijna een tiende liter per 100km af (de computer zei 6.8, de realiteit was 6.88), dus dat zal wel los lopen.Maarten schreef:Ha jaa, maar is dat wat je boordcomputer aangeeft wel nauwkeurig![]()
De mijne wijkt namelijk flink af.
Eh.
In mijn voordeel. Volgens de BC rijd ik 7.0 L/100km terwijl mijn gemiddelde net onder de 6.2 zit...
Volgens mij maak jij ergens rekenfouten, of je wilt ons op de kast jagen...Roman schreef:nu met de ph3 op en neer naar apeldoorn en toch stevig doorgereden had ik een verbruik van 5.2/100 netjes..