Jaaaa, de Laguuunaatjes uit de '01 t/m '03 series blinken niet uit door hun kwaliteit.....Alleen jammer dat je daar een paar duizend euro te laat achter komt....pgreve schreef:Nadat mijn XM "op" was moest ik het een tijdje zonder auto stellen. Na verloop van tijd toch maar weer gaan zoeken. Hoewel ik graag een Citroen wilde, was er geen model dat mij aansprak. Jappies vallen al snel af, dus kwam ik bij Renault terecht. Proefritje gemaakt in een Laguna en eigenlijk beviel dat wel. Vrienden van ons hebben er ook een dus....
Na 6 maanden heb ik de dealder gevraagd om hem terug te kopen. Wat een ellende auto! Het is een achterhaalde kreet, maar een echt maandagmorgenmonster! 5 weken was ik hem kwijt vanwege een kapotte versnellingsbak (automaat). de de revisie kwam hij uiteindelijk redelijk terug, maar diverse problemen bleven hem teisteren.
Samen met mijn vrouw vastgesteld dat we het stempel 'citrofiel' mogelijk verdienen want die auto 'zit toch het lekkerst'. Ondanks het mindere uiterlijk toch gezwicht voor een knappe C5. Het bevalt prima!
Toch hoop ik over een paar jaar over te kunnen stappen naar een mooier model; de C6. De kwaliteit zal vast ook erbarmelijk zijn, maar dat nemen we dan maar weer op de koop toe
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 sep 2006 16:17
Auto: Skoda Superb Combi 3.6 V6
Opties: L&K
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: G
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin
Locatie: Gouda
Ja, die vergissing kostte me €3000,-Citroennetje schreef:
Jaaaa, de Laguuunaatjes uit de '01 t/m '03 series blinken niet uit door hun kwaliteit.....Alleen jammer dat je daar een paar duizend euro te laat achter komt....
Huidige voiture:
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
mijn vorige wagen was een C5
waarom; paar keer proef gereden met een C5 super wagen en meteen verkocht,ook super fijne auto met een sleurhut erachter.
voorgaande auto's
citroen ax 14 gti
citroen bx 19 gti
citroen xantia 18 i
citroen xantia 19 d
citroen C5 20 hdi 110
citroen C5 20 hdi 110
citroen C5 20i 16v exclusive (huidige auto)
waarom; paar keer proef gereden met een C5 super wagen en meteen verkocht,ook super fijne auto met een sleurhut erachter.
voorgaande auto's
citroen ax 14 gti
citroen bx 19 gti
citroen xantia 18 i
citroen xantia 19 d
citroen C5 20 hdi 110
citroen C5 20 hdi 110
citroen C5 20i 16v exclusive (huidige auto)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ach, dat is dan niet zo moeilijk....alleen maar Citroen gereden! 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
citroen dat is pas fijn.
wel wat kleine reparaties.
groetjes eric
wel wat kleine reparaties.
groetjes eric
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Een van de kookeigenschappen van een citroen is dat ie je gerecht zuur maakt......

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Verhip!
Ik mag hier nu ook ontopic reageren!
goed, ik reed voor de C5 in:
205 1.1 GE (toto gereden toen ie exact 20,5 jaar op NL-kenteken stond)
Xantia 1.9D (was toe aan serieus veel werk voordat er geld was voor een C5)
Toen kwam dus de
ZX-break 1.9D airco.
En toen die slecht begon te worden (veel werk eraan zat te komen) ben ik eens gaan rekenen en bleek een C5 voor ons in gebruik waarschijnlijk goedkoper te worden dan de ZX......
Ik mag hier nu ook ontopic reageren!
goed, ik reed voor de C5 in:
205 1.1 GE (toto gereden toen ie exact 20,5 jaar op NL-kenteken stond)
Xantia 1.9D (was toe aan serieus veel werk voordat er geld was voor een C5)
Toen kwam dus de
ZX-break 1.9D airco.
En toen die slecht begon te worden (veel werk eraan zat te komen) ben ik eens gaan rekenen en bleek een C5 voor ons in gebruik waarschijnlijk goedkoper te worden dan de ZX......
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
En hoe voelt dat nou om 'volwaardig' lid te zijn?..... 
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik heb er nog niet genoeg in mogen rijden om er een heel goed beeld van te krijgen (woonwerk gaat met de trein en het enige weekend dat we de C5 hebben heb ik alleen maar twee keer tussen Enschede en Winterswijk gereden), maar vooralsnog bevalt het prima! Alleen nog de hickups uit de gasinstallatie zien te krijgen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Hebt u even? Gaan we dan:
Les gehad op oude Visa D en Corolla D.
1) Ford Fiesta 1.8d ,lawaai, niets wat ook maar in de verste verte op een wegligging lijkt maar o zo zuinig en degelijk.
2) Renault 19 RT diesel , Even traag maar een pak comfortabeler, veeel km’s op gezet.
Dan een tijdje enkel met de motor gereden, maar dan:
3) Ford Fiesta 1.0 boodschappenwagentje, heeft me wel eens op zes dagen tijd heel de alpen rond geholpen. Maar toen de electronica zichzelf begon in brand te steken scheidden onze wegen...
4) Renault 21 GTS Nevada , Hier heb ik mijn fetisj voor ruime, comfortabele breaks opgelopen...
5) Visa 17 D , nadat de 21 met winst verkocht werd, basic vervoer.
6) BX 14RE , mijn eerste stoeipartij met de bollen, verbazend vlot voor een 1400tje!
7) XM V6 Break , Goeie slag kunnen doen qua prijs maar verbruik was niet te doen (14l/100km minimum...)
8) Honda Concerto 1.6 16v , Fantastische motor vooral, waren er drie in 1.
9) Golf 1.6 automaat ,Degelijk sleurbeest maar de slechtste garagisten
ter wereld. Kregen een versnellingsbak nog niet oliedicht, dus: olie tanken en benzine controleren...
10) Fiat Tipo 1.4 ,Echte Italiaanse: Reed enkel hard. Wou niet traag. Niet goed dus.
11) Xsara 1.4 HDI ,Perfect. Moeten opgeven aan mijn ex. Ik zie haar nog dikwijls en mis haar nog steeds (de auto he, niet de ex).
12) ZX 1.4 first , Goedkope occasie, simpel en betrouwbaar. Verkocht aan mijn schoonzus, ze rijdt er nog met veel plezier mee. Enkel niet honderd procent waterdicht aan de zijruiten, maar voor de rest
.
13) C5 HPI Exclusive break , Ik kan me hier uitputten in superlatieven, maar ik hoef jullie niet te overtuigen.
Dank u! U was een fantastisch publiek!
P.S. de Concerto is weldegelijk nummer acht, maar blijkt dat dit de code is voor een smiley...
Les gehad op oude Visa D en Corolla D.
1) Ford Fiesta 1.8d ,lawaai, niets wat ook maar in de verste verte op een wegligging lijkt maar o zo zuinig en degelijk.
2) Renault 19 RT diesel , Even traag maar een pak comfortabeler, veeel km’s op gezet.
Dan een tijdje enkel met de motor gereden, maar dan:
3) Ford Fiesta 1.0 boodschappenwagentje, heeft me wel eens op zes dagen tijd heel de alpen rond geholpen. Maar toen de electronica zichzelf begon in brand te steken scheidden onze wegen...
4) Renault 21 GTS Nevada , Hier heb ik mijn fetisj voor ruime, comfortabele breaks opgelopen...
5) Visa 17 D , nadat de 21 met winst verkocht werd, basic vervoer.
6) BX 14RE , mijn eerste stoeipartij met de bollen, verbazend vlot voor een 1400tje!
7) XM V6 Break , Goeie slag kunnen doen qua prijs maar verbruik was niet te doen (14l/100km minimum...)
8) Honda Concerto 1.6 16v , Fantastische motor vooral, waren er drie in 1.
9) Golf 1.6 automaat ,Degelijk sleurbeest maar de slechtste garagisten
10) Fiat Tipo 1.4 ,Echte Italiaanse: Reed enkel hard. Wou niet traag. Niet goed dus.
11) Xsara 1.4 HDI ,Perfect. Moeten opgeven aan mijn ex. Ik zie haar nog dikwijls en mis haar nog steeds (de auto he, niet de ex).
12) ZX 1.4 first , Goedkope occasie, simpel en betrouwbaar. Verkocht aan mijn schoonzus, ze rijdt er nog met veel plezier mee. Enkel niet honderd procent waterdicht aan de zijruiten, maar voor de rest
13) C5 HPI Exclusive break , Ik kan me hier uitputten in superlatieven, maar ik hoef jullie niet te overtuigen.
Dank u! U was een fantastisch publiek!
P.S. de Concerto is weldegelijk nummer acht, maar blijkt dat dit de code is voor een smiley...
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Leuk he die hondamotoren!Animalman schreef: 8 ) Honda Concerto 1.6 16v , Fantastische motor vooral, waren er drie in 1.
Heb een tijdje hier de auto van mijn oma voor de deur gehad: een 1.2 12V. Vreselijk lui te rijden (wat mijn oma ook altijd deed), je kon er ook "normaal" mee rijden en het mooiste was plankgas geven tot de motor van grommen en janken overging naar fluiten, dan in de volgende versnelling knallen en dan kreeg je weer een doodschop in je rug. Jammer (maar gelukkig voor mijn rijbewijs) dat het ding maar vier versnellingen had....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Les gehad in een Renault 18.
toen vervolgens in bezit gehad
1.Dyana
2.Fiat 126
3.Peugeot 304
4.Peugeot 404
5.2CV6
6.Simca 1100
7.Fiat 132
8.Renault 16 TX
9.Nissan Sunny
10.Volkswagen Passat
11.Golf Diesel type I
12.Opel Kadett
13.Golf Diesel type II
14.Golf Diesel type II
15.Citroen BX TD
16.Xantia 19D type I
17.Xantia 19SD type II
en nu dan de C5 type I
toen vervolgens in bezit gehad
1.Dyana
2.Fiat 126
3.Peugeot 304
4.Peugeot 404
5.2CV6
6.Simca 1100
7.Fiat 132
8.Renault 16 TX
9.Nissan Sunny
10.Volkswagen Passat
11.Golf Diesel type I
12.Opel Kadett
13.Golf Diesel type II
14.Golf Diesel type II
15.Citroen BX TD
16.Xantia 19D type I
17.Xantia 19SD type II
en nu dan de C5 type I
Wel, de mijne niet, race-motor van de bovenste plank, en trok zonder problemen tot aan de 210. Aangezien ik toen nog in Duitsland woonde en werkte kon dat af en toe wel, maar ik nam mijn 'Autobahn-fahrstil' mee naar belgie...EW schreef:
Leuk he die hondamotoren!
Heb een tijdje hier de auto van mijn oma voor de deur gehad: een 1.2 12V. Vreselijk lui te rijden (wat mijn oma ook altijd deed), je kon er ook "normaal" mee rijden en het mooiste was plankgas geven tot de motor van grommen en janken overging naar fluiten, dan in de volgende versnelling knallen en dan kreeg je weer een doodschop in je rug. Jammer (maar gelukkig voor mijn rijbewijs) dat het ding maar vier versnellingen had....
Soms, in mijn natste, heetste dromen zie ik wel eens een prachtige Citroen van het formaat en ruimte van de C5 break, met de styling van de C6 en met een heerlijke honda 2-liter of 3-liter V6 in het vooronder... En dan Claire Forlani, Laetitia Casta en Famke Janssen in evakostuum die uitstappen en me de sleuteltjes geven...
Berichten: 418
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:35
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Locatie: Delluft
En toen werd je wakker en was het Koos die je rijbewijs innam.... 
(Voor de volledigheid: Koos Spee is hier de Moeder van alle Rijbewijsinnemers wegens te hard rijden)
(Voor de volledigheid: Koos Spee is hier de Moeder van alle Rijbewijsinnemers wegens te hard rijden)
Vriendelijke groet,
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde


