Pagina 12 van 36
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 03 feb 2010 17:24
door gvwijnen
En vooral een stuk mooier

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 03 feb 2010 17:56
door filip
En goedkoper

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 03 feb 2010 18:08
door Ploffie
en je gaspedaal blijft niet hangen en je hebt geen gevaarlijke matten en je remmen doen het...
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 03 feb 2010 18:36
door bgt
ploffie, dat wou ik ook net schrijven

Tja, zo zie je maar. Zelfs de besten gaan in de fout.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 28 feb 2010 22:01
door gvwijnen
Ik hoor regelmatig iets over de zijwindgevoeligheid van de HP geveerde wagens.
Wel de laatste dag, maar vooral vandaag heb ik dat toch goed kunnen testen.
Vandaag naar utrecht gereden en terug, en op de terugweg vanaf antwerpen tot brussel toch serieuze wind vol in de flank op bepaalde delen. (snelheden tot 110km/h naar het schijnt)
Hoe dan ook is er niets mis met die zijwindgevoeligheid.
In tegendeel, men picasso, maar ook een MB E is stukken gevoeliger voor zijwind.
Wel een deel van het traject (de ergste stukken) in sportstand gereden omdat het anders de stabiliteit (of het gevoel ervan) merkbaar achteruit ging.
In sportstand echter niet het minste probleem.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 00:17
door EvilTwin
gvwijnen schreef:Ik hoor regelmatig iets over de zijwindgevoeligheid van de HP geveerde wagens.
Da's echt een misvatting, zijwind is juist met de meeste HP Citroens totaal geen probleem, alleen de C5 Ph.I/II maar dat heeft niks te maken met HP, maar met de hoge carosserie.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 06:00
door filip
en als je er wel last van hebt ?
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 13:25
door EvilTwin
Hebben we het nu over jouw C5? Die eerst door een ravijn is gereden en waarvan daarna allerhande sporingsperikelen door de dealer geïntroduceerd zijn? Die is niet representatief.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 18:38
door gvwijnen
We hebben het mss over een ander referentiestelsel
Ik ben hier relatief comfortabele auto's gewoon, of relatief hoge wagens.
(MB E, C4P, RAV4, VW transporter of multivan of hoe heet dat busje,...)
Daarmee vergeleken is de C5 totaal niet zijwindgevoelig.
Vergeleken met een hard afgeveerde platte sportwagen waarschijnlijk wel.
Dat een TT of cayman, of andere beter zijn kan ik me nog wel inbeelden

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 18:49
door Roman
mijn ph2 was meer gevoelig voor zijwind dan de ph3
dat heb ik gisteren tijdens een retourtje eindhoven wederom ervaren..
de wokkel C5 ligt als een rots op de weg...

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 19:20
door filip
gisteren met die harde wind, regelmatig een snok aan stuur moeten geven om bij te sturen

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 19:34
door bgt
Roman, hier t zelfde. Ik heb hiervoor een C4P gehad maar de C5 is hier niet mee te vergelijken. De C5.......stabiel als een stoomwals

Denk dat de HP er meer last van heeft. De HP is goed met ongelijkheden in de weg maar niet met rukken aan t koetswerk. Was vroeger bij mn BX'en ook al.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 19:36
door gvwijnen
In de normale stand speelde de wind er ook wat mee op sommige stukken (A12 antwerpen-brussel)
Maar in sportstand eigenlijk soms eens een snok, maar niets speciaal. Mijn picasso was met dit weer enkel met de nodige moeten binnen het rijvak te houden.
Dus ik kan roman zijn opmerking wel begrijpen, want jouw ph2 had geen HP3+ systeem zeker he? Dus zonder die sportstand e.d. of ben ik nu verkeerd.
Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 19:37
door bgt
gvwijnen schreef:En vooral een stuk mooier

een waarheid als een koe

Re: Citroen bijzonder door de vering?
Geplaatst: 01 mar 2010 19:39
door bgt
gvwijnen schreef:In de normale stand speelde de wind er ook wat mee op sommige stukken (A12 antwerpen-brussel)
Maar in sportstand eigenlijk soms eens een snok, maar niets speciaal. Mijn picasso was met dit weer enkel met de nodige moeten binnen het rijvak te houden.
Dus ik kan roman zijn opmerking wel begrijpen, want jouw ph2 had geen HP3+ systeem zeker he? Dus zonder die sportstand e.d. of ben ik nu verkeerd.
Wat is een "snok"? En wat zijn "moeten"?