Als jouw denkwijze gevolgd moet worden had er toch simpelweg kunnen staan:6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig.
Mij ontgaat waarom die referentieas er bij gehaald wordt.6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak......dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig.
Als ik het goed begrijp is dat de (denkbeeldige) as die horizontaal door de (hoofd)lichtbron gaat.....2.11 Onder "referentieas" verstaat men de voor het licht karakteristieke as bepaald door de fabrikant (van het licht) om te dienen als richtingsreferentie (H = 0°, V = 0°) bij fotometrische metingen en plaatsing van het licht op het voertuig
Met name is het me onduidelijk wat die referentieas kan betekenen als de DRL's verder naar buiten gemonteerd zijn dan de hoofdverlichting.
Dan zou "in de richting van de referentieas" betekenen dat er naar binnen toe gemeten moet worden.
Snap jij het?
Groet,
JW