Pagina 11 van 13

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 17 dec 2017 17:00
door BJG
Dat is ph2.
Bij ph1 kun je beide kleine paneeltjes links en rechts naast de radio loswippen, daar zitten kleine torx 20 schroeven achter.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 17 dec 2017 17:13
door Klussie
Juist. :)
Ik had niet gekeken naar het bouwjaar :oops:

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 17 dec 2017 19:27
door JW-C5
Als er toch nog iemand langskomt met een PH2 die hetzelfde probleem heeft en z'n radio/navi uit de dash wil halen: dat gaat met een T10, mits die over de hele lengte dun is.

Nogal wat T10's hebben een dunne tip, maar zitten bevestigd in een wat dikkere shaft.
Daarmee lukt het niet, omdat het schroefje diep zit.

Groet,
JW

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 18 dec 2017 22:56
door C5HDI110
Dat soort schroevendraaiers hebben ze bij de bouwmarkt meestal niet, een technische groothandel vaak wel, al is het niet altijd mogelijk om daar als particulier te kopen.
Telefoon reparatie winkels of online shops voor telefoon onderdelen, verkopen ze vaak wel.
Gisteren mooie setjes dunne Torx schroevendraaiers gezien op de Bazaar in Beverwijk, bij één van de vele telefoon kraampjes.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 23 dec 2017 13:15
door Vansloneker
Een goede automaterialenhandel heeft ze ook wel.

De slechte ontvangst is vooral de publieke omroep, plaatselijken en commerciëlen komen wel goed binnen valt me op.

Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 23 dec 2017 15:25
door Kapitein Rob
Je zou ook eens kunnen kijken of je radio op alleen 'lokale' zenders is ingesteld. Dan worden de verder weg gelegen zenders minder/niet goed ontvangen. Zie instructieboekje pag 15 in pdf bij de downloads.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 24 dec 2017 17:36
door C5-er
goede tip, kapitein :smt023

Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 26 dec 2017 21:53
door Vansloneker
Heel erg bedankt voor dit pdf, dat ontbrak me inderdaad.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 30 dec 2017 19:39
door Vansloneker
Kapitein Rob schreef:Je zou ook eens kunnen kijken of je radio op alleen 'lokale' zenders is ingesteld. Dan worden de verder weg gelegen zenders minder/niet goed ontvangen. Zie instructieboekje pag 15 in pdf bij de downloads.
Na de stroomonderbreking was de radio gereset maar de ontvangst net zo slecht. Na enige tijd komt Radio 4 wel door en dat vind ik ook de belangrijkste. Radio 1 t/m 5 zijn onvindbaar, dus geen Top2000 onderweg.

Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 01 jan 2018 17:54
door Klussie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 4&start=82

Gewoon dit uitvoeren.
oxide op de printplaat is de oorzaak.....

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 05 jan 2018 16:57
door Vansloneker
Ik begin ook te denken aan een mechanische oorzaak. Want gaandeweg dat de radio aanstaat word het iets beter. Bij aanzetten geen of moeizaam ontvangst van Radio 4, na langere tijd wat betere ontvangst. Zou ook een defecte condensator kunnen zijn misschien.

Ik ga bovenstaande bekijken, zal nu meteen een torx bij mij sleutels leggen, als die niet past weet ik in ieder geval dat ik er een moet halen.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 08 jan 2018 16:07
door phoskam
Ik heb ook mijn antenne eens opengemaakt, vocht lijkt al langere tijd bezig te zijn het binnenwerk op te vreten.

Nu zie je tegenwoordig veel van die sharkfin antennes, iemand die al een met succes op zijn C5 gebeund?

Ik heb er een nodig met gsm, GPS en radio aansluiting

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 14 jan 2018 06:29
door Vansloneker
De radio even uit het dashboard gehad. De twee torx schroeven waar hij mee vast zit zijn niet al te ongebruikelijk in maat, ik had zelfs twee passende schroevendraaiers.

Het viel me op dat het ding erg warm was, kennelijk door de positie bij de ventilatieopeningen waar warme lucht uitkomt.

Op de behuizing zitten verschillende maten torx schroeven waar ik zover niks voor bij de hand had. Ook zag ik niet direct hoe het open ging.
Ik heb de radio dan ook vooralsnog weer teruggeplaatst.

Wel werkt hij nu beter, direct ontvangst bij inschakelen en zelfs de radio's 1 t/m 3 worden weer ontvangen. Zoals het ook moet. Waar het aan ligt weet ik niet, ik had niet de indruk dat de antenne er niet goed op zat. Dus ik hou er rekening mee dat het ook zo weer minder kan worden.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 07 mar 2019 17:58
door phoskam
Mijn radioontvangst word steeds beroerder, heb er ook al een goedkoop gps antennetje aangehangen voor de navi.

Is er zo'n oplossing ook voor de radio, een los antennetje wat je binnen onder het dak of voor het zijraam kunt plaatsen?

Iemand een idee van de aansluiting achter onder het dak aan de antenne?

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 08 mar 2019 11:26
door toeter20
Ik kon het zo snel even niet vinden, maar zitten er aan de antennevoet stekkertjes, zodat je
de voet even van de auto af kunt halen? Of moet je het schoonmaken doen terwijl de voet aan een
kabel hangt?

Edit: Toch iets meer, en beter lezen doet de truuc, ik heb het gevonden. :oops: