Re: Motor vervangen door olieverbruik
Geplaatst: 09 jul 2011 12:02
Klepsteelrubbers zijn overigens ook te vervangen zonder de cilinderkop te lichten. Echter niet iedere garage is bekend hiermee of voert het uit.
Het is trouwens vrij gemakkelijk te testen of het de klepsteelrubbers zijn of zuigerveren.
Bij zuigerveren dan zal de olie vooral onder zware belasting verbranden, dus bijv. met bergop rijden.
Bij versleten klepsteelrubbers blaast de uitlaat blauwe rook als de motor enige tijd stationair draait, waarna er gas wordt gegeven. Dit zie je vaker bij verkeerslichten.
Of tewel, vraag iemand achter je C5 te rijden en zoek twe testparcours uit.
Natuurlijk moet je wel externe lekkage uitsluiten.
Het is trouwens vrij gemakkelijk te testen of het de klepsteelrubbers zijn of zuigerveren.
Bij zuigerveren dan zal de olie vooral onder zware belasting verbranden, dus bijv. met bergop rijden.
Bij versleten klepsteelrubbers blaast de uitlaat blauwe rook als de motor enige tijd stationair draait, waarna er gas wordt gegeven. Dit zie je vaker bij verkeerslichten.
Of tewel, vraag iemand achter je C5 te rijden en zoek twe testparcours uit.
Natuurlijk moet je wel externe lekkage uitsluiten.