Pagina 2 van 2

Re: Distributieriem EW10J4 vervangen - onduidelijkheid

Geplaatst: 11 jul 2011 22:06
door GW-tje
Ik heb alleen de voorzijde gewisseld. Er zit dus nu waarschijnlijk een alu voorzijde op een kunststof huis. Zou dit lawaaiproblemen geven door andere schoepvorm op deze metalen waaier? Die oude was van kunststof en was iets sterker gebogen. Het is een beetje een ouderwets Renault R4/R5 geluidje.... :lol:
Verder alles weer perfect, hoor.

Re: Distributieriem EW10J4 vervangen - onduidelijkheid

Geplaatst: 12 jul 2011 08:52
door Herman
Je had hem beter kompleet voor aluminium moeten vervangen.
Werd ook aanbevolen in de draadjes.
Meende dat het zo rond de 60 euro was, een komplete pomp.

Re: Distributieriem EW10J4 vervangen - onduidelijkheid

Geplaatst: 12 jul 2011 09:26
door GW-tje
Ik heb uiteraard die draadjes niet gelezen Herman....Ik kijk het verhaal nog even aan en anders maak ik me na de vakantie wel weer een keer kwaad en doe ik de hele reutemeteut nog een keer! Voorlopig werkt alles prima en naar behoren en hoef ik niet meer met het risico van een knappende riem te leven. Daar ging het uiteindelijk allemaal om.

Re: Distributieriem EW10J4 vervangen - onduidelijkheid

Geplaatst: 12 jul 2011 20:31
door BJG
Het kan natuurlijk ook de multiriemspanrol zijn die met de nieuwe riem net even wat strakker staat...
maar hoe dan ook ik zou willen weten of het uit de multiriem of de distributieriem komt.
Auto laten lopen zonder multi-riem en luisteren of het geluid weg is.
Ik heb al eens een NIEUWE spanrol stuk zien lopen, en dat risico wil je niet lopen denk ik...

Re: Distributieriem EW10J4 vervangen - onduidelijkheid

Geplaatst: 12 jul 2011 21:54
door GW-tje
Klopt, maar het geluid is moeilijk te omschrijven, het schuurt niet, het klinkt ook niet als een slecht/verrot lager maar gewoon een beetje dat joelende wat altijd in die Renault motoren zat. Dat is echt wat er als eerste bij me opkwam. Ik houd het echt in de gaten....geloof me.

Trouwens de oude multiriem was 1706mm en de nieuwe 1708mm. Ik verwacht dus niet direct een hogere riemspanning, rek niet meegenomen.