Pagina 2 van 3
Re: veersysteem
Geplaatst: 14 jun 2011 18:37
door albert kolthof
hallo iedereen,
Ik moet zeggen ik vind dit forum uiterst nuttig voor iemand die problemen heeft en er meer over wil weten voor naar de Citroen dealer te rijden.
iedereen zeer hartelijk bedankt voor de berichten!!
Ook het bericht van Peter dat dit hem gebeurd is een paar weken geleden en sindsdien geen problemen meer heeft gehad is hoopgevend.
Ik ga er maar van uit dat het een zeer korte piek absorbtie is geweest op het moment dat de pomp aansloeg.
De suggestie om preventief het motortje van de pomp te demonteren en schoon te maken (Koolstof dust te verwijderen om vals stroomverlies/kortsluiting te voorkomen) is wel iets waar ik een uurtje sleutelen voor over heb, maar als ik het goed begrijp (uit Hermans reporting) moet de hele pomp eraf inclusief het hydraulische gedeelte met loshalen van de hydraulische leidingen en opvang van de vloeistof etc. etc., daarna opnieuw monteren en ontluchten.
De hele operatie lijkt me betrekkelijk gecompliceerd.
Of kan het electrische gedeelte gedemonteerd worden terwijl het hydraulische gedeelte gewoon op zijn plaats blijft? Als dat het geval is, is de operatie nog wel te overzien.
Re: veersysteem
Geplaatst: 14 jun 2011 18:49
door willy4
het kan zijn,als ge de bumper en de koplamp eruit haalt
dat ge er dan bijkunt
Re: veersysteem
Geplaatst: 14 jun 2011 18:53
door Klaverblaadje
Toen de monteur van JO mijn pomp verwisselde had hij daar inclusief alles ongeveer een uur voor nodig, inclusief verwijderen van het voorwiel en binnenscherm.
Tel daar nog een half uur bij op voor schoonmaken en koolborstels, dan zijn de kosten echt wel te overzien.
Het is natuurlijk wel een verschil of je bij een dealer komt waar de monteur het met de ogen dicht kan, of bij een dealer waar ze het 1 keer per jaar doen.
Re: veersysteem
Geplaatst: 14 jun 2011 22:47
door rijkie
Albert, bij mij is het waarschijnlijk gekomen doordat ik de wagen omlaag(controle lds) en weer omhoog heb gedaan en mede omdat ik een slangeklem extra onder het lds tankje heb gezet omdat hij daar een beetje lekte (achter het binnen spatbord) waarbij je voor het opkrikken ook de wagen op en neer laat gaan, dus waarschijnlijk piek spanningen vrij snel achter elkaar maar zoals gezegd geen last meer gehad, overigens de zekering kostte mij 2.70 en gelijk maar een reserve gekocht.
Groet van Peter

Re: veersysteem
Geplaatst: 14 jun 2011 23:03
door Herman
Pomp in zijn geheel eruithalen, anders lukt het niet!

Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 10:20
door albert kolthof
Het vervolg;
Ook de 50A zekering doorgebrand. Het is dus (meer dan) duidelijk dat er iets aan de hand is met de pomp. (zal voor de zekerheid nog even kontroleren dat er geen sluiting is vòòr de pomp, maar dat lijkt niet waarschijnlijk).
Is elke C5 ph I en ph II pomp OK?
Ik begrijp dat ik moet proberen om het electronische (“besturings”) gedeelte wat deel uitmaakt vanhet electronisch controle system van de auto, te handhaven en alleen het hydraulisch/electrische gedeelte moet vervangen. (een complete andere pomp schijnt opnieuw ge-initialiseerd te moeten worden op Lexia??)
Kan iemand mij nog suggesties geven waar zo’n pomp te vinden? (Ik heb begrepen dat er goed georgainiseerde auto slopers zijn die dit soort artikelen wellicht kunnen leveren?)
Bij voorbaat dank voor het medeleven.
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 10:30
door willy4
de electronica is verschillend,die kun je overzetten
moet niet aan de lexia
de pomp op zich zijn dezelfde
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 12:35
door EvilTwin
albert kolthof schreef:Kan iemand mij nog suggesties geven waar zo’n pomp te vinden? (Ik heb begrepen dat er goed georgainiseerde auto slopers zijn die dit soort artikelen wellicht kunnen leveren?)
Op de website van Bart Ebben staat een complete BHI van een gesloopte C5.
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 13:32
door albert kolthof
Op Bart Ebben's site gekeken en gezien dat er verchillende type's zijn.
De beschikbare pomp is de 5277C5 RV9636713880.
Bart gebeld, met Jan gesproken, die heeft mbv mijn chassisnummer vastgesteld dat ik de 5277C1 nodig heb en dat de bij hen beschikbare 5277C5 anders is en dat er behoorlijk veel verschil in de pompen kan zitten.
Ik ga vanmiddag nog even verder op zoek.
See you later!
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 14:38
door albert kolthof
De Vos in Boven Leeuwen schijnt de 5277C1 pomp te hebben en vraagt er € 350 incl BTW voor met 3 mnd garantie, nieuw prijs schijnt € 687 ex BTW te zijn dus de Vos zit ongeveer op 42% vd volle nieuw prijs.
moet ik maar voor gaan, denk ik,
andere suggesties ??
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 14:41
door edwin48
zal ook nog even naar Nagele kunnen bellen Klijnstra te Nagele N.O. Polder 0527-656225 maar denk dat je het zelfde kwijt zal zijn als hij hem al heeft.
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 14:58
door albert kolthof
Bedankt edwin, Klijnstra even bezet op de telefonn maar ik ga het zo nog eens proberen, niet gezegd dat de prijs hetzelfde is, Bart Ebben had de identieke pomp niet maar de 5277C5 (ongeveer dezelfde pomp) daar vraagt hij € 275 voor , toch >20% verschil.
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 15:08
door albert kolthof
Klijnstra schijnt het onderdeel te hebben, prijs € 250,00. Ze zijn nu aan het checken of het het goede model is op basis van mijn chassis nr.
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 15:22
door willy4
ge kunt altijd de electronica overzetten,heb ik ook al gedaan
dat de zekering spring zit in motor van de pomp
Re: veersysteem
Geplaatst: 28 jun 2011 19:55
door edwin48
Oke goed nieuws nu nog effe naar Nagele rijden en dan er in zetten succes ermee enne foto's maken voor de beschrijving zodat we een ander kunnen helpen.
