Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
En raad eens waar ik donderdag a.s. al een afspraak heb staan. Onze vraagbaak in N-V, kan ik dat gelijk vragen. 
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dan begrijpje denk ik niet hoe het werkt: dit biedt geen extra functionaliteit of zicht.CitroFrance schreef:Ik ken het van de diverse VW's. Ik ken diverse hoeken van oa. Frankrijk waar ik dit graag zou willen hebben.
Als je echt problemen hebt op onverlichte buitenweggetjes in Frankrijk, kun je prima met beide mistlampen aan rijden.
kom op zeg, het is houtje-touwtje rommel. Niks Lexia, gewoon stuurstroom aftappen van een richtingaanwijzer om, buiten de BSI om, een mistlamp van stroom te voorzien.Is dit een kwestie van netjes installeren en solderen, of moeten we dan weer aan de Lexia
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
@EvilTwinEvilTwin schreef: Dan begrijpje denk ik niet hoe het werkt: dit beidt geen extra functionaliteit of zicht.
Als je echt problemen hebt op onverlichte buitenweggetjes in Frankrijk, kun je prima met beide mistlampen aan rijden.
kom op zeg, het is houtje-touwtje rommel. Niks Lexia, gewoon stuurstroom aftappen van een richtingaanwijzer om, buiten de BSI om, een mistlamp van stroom te voorzien.
Wederom bedankt voor dit constructieve antwoord.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
eveltwin hier ben ik het niet met je eens...
de bocht verlichting van de Ph3 geeft wel degelijk een meer waarde tov mistlampen..
je krijgt een hele hoek verlicht...
zal eens proberen het verschil op foto vast te leggen...

de bocht verlichting van de Ph3 geeft wel degelijk een meer waarde tov mistlampen..
je krijgt een hele hoek verlicht...
zal eens proberen het verschil op foto vast te leggen...
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb geprobeerd om het vast teleggen op foto..
hoop dat het verschil een beetje zichtbaar is..
dit is zonder de bochtverlichting aan..
hoop dat het verschil een beetje zichtbaar is..
dit is zonder de bochtverlichting aan..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
en dit is met de bocht verlichting aan..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Nou da's meteen duidelijk,
had het zelf alleen nog maar bij andere auto's gezien
maar dit maakt het wel erg duidelijk
dat het een verhoging van de veiligheid geeft,
veel beter zicht zo,
Peter
had het zelf alleen nog maar bij andere auto's gezien
maar dit maakt het wel erg duidelijk
dat het een verhoging van de veiligheid geeft,
veel beter zicht zo,
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Erg duidelijk hoor Roman, zo te zien werkt het dus perfect op een PH3 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Roman ik snap dat je blij bent met jouw bochtverlichting (C5-3!), maar dat heeft absoluut niks te maken met waar het hier over gaat. Plaatjes van iets wat wel werkt wekken alleen maar de indruk dat dit draadje over iets zinnigs gaat.
Het gaat hier om aftermarket spul wat:
a) niet compatibel is met Ph.I Xenon (want geen mistlamp)
b) niet nodig is icm Ph.II Xenon (want die hebben standaard meesturende projectoren)
c) nauwelijks werkt icm Ph.I mistlampen (omdat die binnen in de koplamp zitten: H4 combi met grootlicht)
d) sowieso niks toevoegt omdat het ALLEEN maar werkt als je je knipperlicht gebruikt en je met een C5 knipperlicht bijkans een toneelvoorstelling kunt uitlichten.
Bottom line is: als je denkt dat je Ph.II mistlamp iets toevoegt aan de breedte van je lichtbeeld dan rij je net zo makkelijk met mistlicht aan. Dat is nog legaal ook.
Het gaat hier om aftermarket spul wat:
a) niet compatibel is met Ph.I Xenon (want geen mistlamp)
b) niet nodig is icm Ph.II Xenon (want die hebben standaard meesturende projectoren)
c) nauwelijks werkt icm Ph.I mistlampen (omdat die binnen in de koplamp zitten: H4 combi met grootlicht)
d) sowieso niks toevoegt omdat het ALLEEN maar werkt als je je knipperlicht gebruikt en je met een C5 knipperlicht bijkans een toneelvoorstelling kunt uitlichten.
Bottom line is: als je denkt dat je Ph.II mistlamp iets toevoegt aan de breedte van je lichtbeeld dan rij je net zo makkelijk met mistlicht aan. Dat is nog legaal ook.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Kortom koop een PH3 met bochtverlichting 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
daarom ook mijn schrijven op vorige pagina...
Roman schreef:bij de ph3 werkt het sowieso niet boven een bepaalde snelheid... ( ik meen 80 km per uur)
en ze zitten niet in de mistlamp maar in de lampunit zelf..
dus de lamp schijnt echt opzij...
en ik vind dat het een meerwaarde geeft..
een vergelijking met auto's waarvan de mistlamp aangaat heb ik niet.. maar ik vermoed dat het systeem op de Ph 3 beter is...
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Dacht het niet hoor, daar zijn op zeker regels voor,Bottom line is: als je denkt dat je Ph.II mistlamp iets toevoegt aan de breedte van je lichtbeeld dan rij je net zo makkelijk met mistlicht aan. Dat is nog legaal ook.
zicht beperkt tot ??? mtr (zou ik eigenlijk wel moeten weten)
dan pas toegestaan mistlampen voorzijde te voeren.
Achter geldt de norm van 50 mtrt zicht,
en dan kan je beter thuis blijven...
P.s. nog even gegoogled:
Mistlichten kunnen ook aan de voorkant van de auto bevestigd zijn. Het gebruik van deze lichten leidt voor veel bestuurders tot grotere problemen. Mistverlichting aan de voorzijde mag gevoerd worden bij mist, regen of sneeuwval waardoor het zicht ernstig belemmerd word. Er is hierbij geen harde regel verbonden aan sterkte of dichtheid van de neerslag/ mist. Als stelregel wordt 200 meter "onbelemmerd" zicht aangehouden, en komt het er feitelijk op neer dat wanneer de bestuurder beter zicht op de weg krijgt door het voeren van de deze mistlichten, hij vrij is deze te ontsteken (mits er sprake is van neerslag/ mist of rook).
Deze mistverlichting moet het liefst in combinatie met dimlicht gevoerd worden, maar dit is geen verplichting.
In het glas van een mistlamp moet de goedkeuringsletter “F” of “B” zijn aangebracht . Wanneer deze letters er niet in staan heb je niet te maken met mistlampen maar met verstralers of breedstralers. Deze worden dan gezien als grootlicht. Breedstralers en verstralers zijn geen begrippen die in de wet staan en formeel mag u deze verlichting niet gebruiken. Indien u ze wel wilt gebruiken mogen ze alleen ontstoken worden in combinatie met groot licht.
De boete voor het onjuist gebruik van mistverlichting bedraagt € 65,-.
Peter
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
bij deze
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Ik heb er nog geen ervaring mee, kan dus niets over de kwaliteit en of de werking zeggen.
Solderen van de verbindingen is wel een vereiste voor een goede werking voor jaren.
De zin of onzin er van heb ik geen mening over.
Solderen van de verbindingen is wel een vereiste voor een goede werking voor jaren.
De zin of onzin er van heb ik geen mening over.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Beetje merkwaardig in dit schema vind ik dat de mistlamp nu permanent aan de plus gehangen wordt en de aarde geschakeld wordt. Normaliter (en origineel) is dat neem ik aan precies andersom. Bovendien werkt dit niet als er sprake is van een gemeenschappelijke massa met andere lampen.
Stadslicht signaal zal neem ik aan gebruikt worden om unit aan te zetten /voeden. Een separate voeding is er immers niet.
En hoe maakt de unit van een knippersignaal een permanente schakeling. Door een vertraging op de knipper puls te zetten? Of knippert je mistlamp mee? Dat laaste is eigenlijk de enige complexiteit. Voor de rest moet je met een beetje conrad electronica dit zo zelf in elkaar kunnen zetten (kunje direct het massa schakel probleem oplossen)
Stadslicht signaal zal neem ik aan gebruikt worden om unit aan te zetten /voeden. Een separate voeding is er immers niet.
En hoe maakt de unit van een knippersignaal een permanente schakeling. Door een vertraging op de knipper puls te zetten? Of knippert je mistlamp mee? Dat laaste is eigenlijk de enige complexiteit. Voor de rest moet je met een beetje conrad electronica dit zo zelf in elkaar kunnen zetten (kunje direct het massa schakel probleem oplossen)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 


