Pagina 2 van 2

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 20 jan 2011 21:42
door linzon
heren toch.. Men nemen het instructie boekje van de auto en leest dan bij signaleringen:

dat 1 gong een waarschuwing niveau 1 is bv een openstaand portier of slecht gesloten portier en

3 gongen is waarschuwing niveau 2 bv te hoge koelwater temperatuur.

:smt193

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 20 jan 2011 22:31
door abartels
Ik doelde met mijn vraag op het onderstaande(zie mijn post), het eea was hierna gereset.
Mijn portier zat goed dicht en ik startte de auto na een nacht stilstand(vroor die nacht), dus koelwater was ook niet te hoog
Vervolgens was mijn klok ook weer gereset (stond op 0:00) en de datum stond ook niet meer goed. Volgens mij liep de auto daarna ook in een lager toerental stationair en leek de meter van de benzine een andere stand aan te geven. Deze kwam bij volle tank al niet helemaal bovenin, dus misschien nu ook opgelost.

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 05 mar 2011 20:00
door abartels
Hier vanavond dus weer het gongetje gehoord!

Ik rij van mijn werk even langs de supermarkt, heb boodschappen gedaan, stap in mijn auto, start en dus weer het gongetje.
Maar...en dit is dus het rare...Ik rij weg bij mijn werk met de benzinemeter op het eerste streepje, volgens de BC nog zo'n 200km tot volgende tankbeurt..
Na dit gongetje kon ik dus nog wel 395 km rijden en de benzinemeter staat op bijna halfvol. :smt017

Ik denk niet dat iemand spontaan mijn tank heeft bijgevuld :?: :?:

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 05 mar 2011 20:37
door Maarten
linzon schreef:heren toch.. Men nemen het instructie boekje van de auto en leest dan bij signaleringe
Tja.
Mijn C5 gongt 3x direct na starten, ik denk zo ongeveer in 10-20% van de gevallen. Verder geen foutmeldingen in display, of opgeslagen, of anderzijds aanwijzingen.
Ik heb het nooit zo erg uitgezocht, maar ik kon in elk geval geen relatie vinden met bijvoorbeeld autogordels, buitentemperatuur, olieniveau, aantal km tot volgend onderhoud, of deuren die niet goed dicht waren.

Ik besteed er eigenlijk al geen aandacht meer aan :oops:

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 05 mar 2011 20:47
door linzon
Wij horen alleen 1 gong als je bijv onder het rijden je gordel afdoet. Voor de rest geen signalen.

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 05 mar 2011 21:43
door abartels
op zich grappig(lees: vreemd) dat meerderen het gongetje zo af en toe horen, maar relatie tot iets vinden of een fout melding krijgen.

Ik vind het alleen vreemd, zo niet hinderlijk dat mijn BC zonder reden , na dit gongetje een totaal andere -nog te rijden aantal km- aangeeft en dat de stand van de benzinemeter veranderd is. Na het opnieuw starten blijft deze op de "nieuwe" stand staan en is dus mijn benzinemeter niet meer te vertrouwen :evil:
Waardoor/waarom gebeurd dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat er weer de oude stand aangegeven wordt? :smt198

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 06 mar 2011 07:01
door Maarten
Ik ga denken aan een zwakke accu, of misschien iets triviaals als een zwak contact tussen accu en poolkabels. Zeker al je BC ge-reset lijkt te zijn.

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 06 mar 2011 08:22
door WackoH
Zou het geen probleem van de vlotter in de tank of de bedradiging daarvan kunnen zijn?
Als ik het goed begrepen heb wordt het aantal not te rijden km bepaald op basis van berekingen door de BSI. Maar is de brandstofniveaumeter aan de vlotter gekoppeld.
Misschien geeft de BSI een gong-waarschuwing als het brandstofniveau zonder aanleiding plotsing verandert.

Jacco

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 06 mar 2011 09:26
door abartels
ondanks dat mijn accu begin december nog is nagemeten, ga ik dit nog maar een keer doen.Het gebeurde nl tijdens het starten. Overigens had de auto net een rit over de snelweg achter de rug van zo'n 25 km en stond ie maar 10 min stil voor ik weer startte. Je zou denken dat ie dan vol genoeg zit..

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 08 mar 2011 20:03
door abartels
accu is dus in goede conditie. Vanochtend ook maar de tank volgegooid en nu staan die aangegeven niveaus in ieder geval weer goed.
Blijft een raadsel wat de oorzaak is, wellicht iets met mijn contactslot?!

Toch blijft het voor mij vreemd/onbegrijpelijk dat de tank voller aangeeft dan werkelijk.

De BSI berekend/schat het no aantal te rijden km, kan me voorstellen dat die na een stroom onderbreking/storing de weg kwijt is en iets anders aangeeft.
Maar de benzinemeter?? Die is gekoppeld aan de vlotter, die kan toch niet zomaar meer benzine aangeven dan het geval is? Behoudens dan als de vlotter blijft hangen, maar toch niet van een kleine kwart vol inene halfvol aangeven? :smt017

de tijd zal het leren, kennelijk een nogal vreemd, normaal niet bekend of voorkomend probleem aangezien niemand enig idee heeft :mrgreen:

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 08 mar 2011 20:18
door Joslenssen
Is er niet een probleem met de massa-aansluiting(en), dit geeft vaak heel vreemde storingen waarvan men moeilijk of niet kan achterhalen wat het probleem is geweest maar vaak weer weg is als de massakabels weer goede verbinding maken.
Verder is mijn vraag nog als volgt:
Heb je al eens getest hoeveel benzine in de tank kon bij een bepaalde stand van de benzienemeter, het kan natuurlijk ook zijn dat hij altijd te weinig aan gaf en na de gong de juiste waarde weergaf. Zeker omdat je al zei dat als je de tank volgooide de benzinemeter niet helemaal vol aangaf.
Maar kijk even af alle kabels goede verbinding hebben, is heel belangrijk.

:idea:

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 08 mar 2011 20:43
door abartels
Volgens mij geeft hij wel de goede hoeveelheid aan: De laatste keer dat het gebeurde had ik juist zo'n 600km gereden en kon ik nog een kleine 200 rijden, na de gong kon ik ene veel meer rijden en zat de tank halfvol. Dat klopt niet met het gereden aantal km( een halve tank op 600km is wel erg zuinig :P )

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 08 mar 2011 23:14
door edwin48
;)

hoezo alleen je zegt toch zelf steeds dat je zuinig rijdt :lol:

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 09 mar 2011 07:44
door abartels
:lol:

Re: soort van "belletje"

Geplaatst: 09 mar 2011 10:28
door EvilTwin
In principe is de brandstofhoeveelheidsaanduiding het nauwkeurigst als hij dit berekent, dwz tijdens het rijden. (terugtellend van het niveau bij de start)

Desalniettemin neemt de meter bij iedere start dus de nieuwe gemeten waarde. Tijdens het rijden doet hij dit alleen als het verschil erg groot wordt (en dan wordt de gemeten waarde leidend). Gaat hij dus tijdens het rijden ineens ver omhoog dan zou ik de vlotter verdenken, behalve als je met het contact aan tankt (niet doen!)

Als je altijd even netjes rijdt is de dagteller sowieso een goede indicatie. Maar volgens mij is dit draadje voor belletjes niet brandstofmeters:

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 12#p313712" onclick="window.open(this.href);return false;