Pagina 2 van 2

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 12 dec 2010 20:21
door EW
frank65 schreef:
Menno schreef:Als dat bedrag incl. alles is ( dus ook alle spanrollen en waterpomp ) lijkt mij dat fair ...
Waterpompen van de C5 zijn bovengemiddeld goed, bij mij is ie laatst met de distributieriem wissel gewoon blijven zitten.
Als er geen sporen van lekkage zijn is ie goed.
Dat werd destijds ook beweerd bij mijn Xantia (ook van de spanrollen)...

Daar stond ik dus halverwege de volgende vervangtermijn met een vastgelopen spanrol...

Bij mij gaat het dus gewoon mee.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 13 dec 2010 10:29
door Menno
Bij mijn 2.2 was de pomp pas bij 305k prefentief vervangen, nu bij m'n huidige bij 90k ... ( preventief maar wel sporen van ouderdom )
Ik zou het zelf dus wel altijd vervangen, bij mijn hdi had de vorige eigenaar dat besloten niet te doen, in dat geval een goede keuze geweest ...

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 13 dec 2010 10:36
door Herman
Pomp kost niet zoveel, en alles ligt toch al los, wel de metalen huis nemen en niet die van kunsstof.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 13 dec 2010 11:15
door Mauke
Ik heb een monteur in Brunssum, die mijn C5-tje onderhoudt. Heeft hele redelijke prijzen en levert goed werk. Gaat binnenkort ook de gasveren bij mijn dame vervangen,zodat ze weer goed open blijft staan!,, ;)
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 13 dec 2010 11:34
door Roman
Menno schreef:Ik niet, Roman weet vast wel een garage met goede prijzen ...
zelfs 2 nu... :smt190

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 13 dec 2010 11:55
door T hijs
defotograaf schreef: Oh ja en de garage is:
Mennens-Tijssen - Vink 6, 6363 CA Wijnandsrade
Mn broertje die in Hulsberg woont is daar ook vaker geweest en geen klachten geloof ik.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 12 mei 2011 08:49
door Menno
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 83#p332283" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 12 mei 2011 21:06
door peeke 1972
België is echt wel duurder voor onderhoud hoor. Mijn vorige wagen een alfa werd bij een alfaspecialist in Nederland onderhouden aan 38 euro per werkuur. Terwijl in belgië de uurprijzen rond de 60-70 euro en meer schommelden. Het voordeel is dat dat je in Nederland ook specialisten vind van alle Merken die geen dealer zijn en dan ook goedkoper werken. Dit vind je in belgië heel weinig of niet. Ik weet wel dat de dealer in Hasselt een heel goede is. Maar die hanteren dan weer de normale dealerprijzen.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 13 mei 2011 19:59
door Roman
echt niet hoor...
het onderhoud van mijn citroen is toch wel beduidend lager dan in nederland...
het uurloon ligt bij mijn dealer rond de 35 euro..
en specialisten vind je hier ook...
je moet alleen ff zoeken..
en hasselt is een dure.. neem dat maar van mij aan... ;)

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 13 mei 2011 20:37
door peeke 1972
Ja, weet het. De C2 van mijn vriendin ging daar vroeger naar toe. Achteraf hebben we die bij vanvlerem in Borsbeek in onderhoud gedaan en waar we eigenlijk ook tevreden van waren. Prijzen waren daar ok. Is een dealer en de uurprijs lag op 48 euro. NU ga ik de garage waar ik onze dame heb gekocht proberen omdat die mechanieker echt wel goed is en gekend om zijn kennis van de auto-electronica. Wat soms toch nodig is bij onze dames.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 16 aug 2011 22:44
door andianne
Late reactie, maar ik ga al jaren naar citroen specialist parkstad eerst met mijn Xantia nu met de Dame. Altijd tevreden geweest, goede kwaliteit en zeer nette prijzen.

Groet,

Andre :citrofiel

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 09 apr 2014 20:11
door beckers
Bij Citro Advies in Heerlen goede ervaringen en redelijk uurloon. Ben daar een paar keer met de AX van mijn vrouw geweest.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 17 apr 2014 13:24
door MarcoFr
In Landgraaf bij carservice Ricar krijg ik voor 450 euro de distributie riem, inclusief span en waterpomp vervangen van mijn C5 ph2 benzine. Weet niet of het veel is, maar ik vind deze prijs wel meer als correct.
Heb er verleden week olie, olie filter en bougies laten vervangen voor 100 euro.
Hij heeft tot nu toe al mijn auto's zeer vakkundig gerepareed en onderhouden.
Voel me er zeer op mijn gemakt.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 18 apr 2014 12:38
door johnboy 4463
Ik heb goede ervaringen met ATU in Sittard. Betaalbaar en goede kwaliteit.

Re: Monteur/garage gezocht in zuid limburg

Geplaatst: 18 apr 2014 14:25
door Roman
Garage heussen Neeroeteren (bij maaseik) :smt023