Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 157
Lid geworden op: 13 jul 2006 07:30
Auto: C5 2.0HDi break Ligne Prestige
Opties: JBL HIFI Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Eau Limpide
KPH: Achter
Locatie: Ochten
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Daar ben ik gisteren ook nog geweest, 1.31 voor een litertje 95 ongelood en de lpg onder de 50 centTHEFXR schreef:ik tank lpg bij de belgische esso maasmechelen en ook euro 95
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zelden kom ik daar..., kom er wel dagelijks langsc5maarten schreef:Daar ben ik gisteren ook nog geweest, 1.31 voor een litertje 95 ongelood en de lpg onder de 50 centTHEFXR schreef:ik tank lpg bij de belgische esso maasmechelen en ook euro 95
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
dus je tankt altijd duurder?ronama schreef:zelden kom ik daar..., kom er wel dagelijks langsc5maarten schreef:Daar ben ik gisteren ook nog geweest, 1.31 voor een litertje 95 ongelood en de lpg onder de 50 centTHEFXR schreef:ik tank lpg bij de belgische esso maasmechelen en ook euro 95
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik tank bijna altijd de gewone diesel bij de Shell pomp bij ons om de hoek. is meestal de goedkoopste in Assen met een korting van een 9 cnt op de landelijke advies prijs. Heerlijk zo'n Tango op 300m afstand.
Heb ik Groningen een aantal keer getankt bij een echt goedkope pomp. Ook zag ik veel busjes daar tanken. Ik tankte daar dan steeds zo tussen de 50 en de 57 liter. Mijn ervaring was echter dat de auto er minder zuinig op reed. Kan natuurlijk toeval zijn door schommelingen temperatuur, voet wat zwaarder, vrouw en zoon die meer reden etc.
Maar zeker ben ik erover dat de motor na twee keer minder lekker draaide. Hij klonk gewoon niet zo lekker en soepel. Daarna weer over op de Shell, en zie daar: iets zuiniger en de motor draaid bij 80-90 km/h gewoon stiller.
Shell cijfers: tussen de 1 op 13.8 en de 1 op 16.4.
Groningen: tussen de 1 op 12.3 en de 1 op 13.9.
Uiteraard kan meer/minder in d estad ook meespelen. Maar deze cijfers komen er uit.
En dus het gewoon stiller en rustiger draaien van de motor. Zelfs mijn vrouw merkt dat op.
Voor mij dus de goedkope( of in deze tijd de even dure) als de Tango. Maar dan wel de Shell.
In Groningen was geen Tango of iets dergelijks, alleen een bedrijfsnaam.
Johan
Heb ik Groningen een aantal keer getankt bij een echt goedkope pomp. Ook zag ik veel busjes daar tanken. Ik tankte daar dan steeds zo tussen de 50 en de 57 liter. Mijn ervaring was echter dat de auto er minder zuinig op reed. Kan natuurlijk toeval zijn door schommelingen temperatuur, voet wat zwaarder, vrouw en zoon die meer reden etc.
Maar zeker ben ik erover dat de motor na twee keer minder lekker draaide. Hij klonk gewoon niet zo lekker en soepel. Daarna weer over op de Shell, en zie daar: iets zuiniger en de motor draaid bij 80-90 km/h gewoon stiller.
Shell cijfers: tussen de 1 op 13.8 en de 1 op 16.4.
Groningen: tussen de 1 op 12.3 en de 1 op 13.9.
Uiteraard kan meer/minder in d estad ook meespelen. Maar deze cijfers komen er uit.
En dus het gewoon stiller en rustiger draaien van de motor. Zelfs mijn vrouw merkt dat op.
Voor mij dus de goedkope( of in deze tijd de even dure) als de Tango. Maar dan wel de Shell.
In Groningen was geen Tango of iets dergelijks, alleen een bedrijfsnaam.
Johan
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
nee want de esso in smeermaas is goedkoper en daar kom ik langs als ik ga werken.THEFXR schreef: dus je tankt altijd duurder?
maar nu tank ik daar niet meer, als ik esso tank verbruikt de auto iets meer en heb ik vaak emissiestoring.
nu tank ik Q8 in maasmechelen en geen emissiestoring en een lagerverbruik
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Zal er inderdaad vanaf hangen waar je het dichste bij woont!ronama schreef:nee want de esso in smeermaas is goedkoper en daar kom ik langs als ik ga werken.THEFXR schreef: dus je tankt altijd duurder?
maar nu tank ik daar niet meer, als ik esso tank verbruikt de auto iets meer en heb ik vaak emissiestoring.
nu tank ik Q8 in maasmechelen en geen emissiestoring en een lagerverbruik![]()
is wel iets duurder maarja de auto rijdt fijner en dan maakt mij die €2.00 [er tank ook niet uit
Voor mij scheelt het me de lpg en euro 12 cent de liter
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik tank meestal om de hoek waar ik woon , ... onbemande Esso pomp ( wel altijd A-merken ! )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 124
Lid geworden op: 29 mei 2008 11:42
Auto: C5 Break 2.0i 16V LP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09579
Productienummer: 0082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170000
Kleur: GRIS ALUMINIUM
Locatie: Rotterdam
Ik ben wel benieuwd naar de euro95/98 verschillen.
In het instructieboekje lees ik hetvolgende:
"Hoewel benzinemotoren geschikt zijn voor RON 95 brandstof, adviseren wij u, om voor meer rijcomfort RON 98 te tanken (alleen benzinemotor)."
Als echte hollander tank ik natuurlijk 3x liever euro95. Zweert er iemand bij 98 en als dat zo is: wat voor voordelen heeft dan dan?
In het instructieboekje lees ik hetvolgende:
"Hoewel benzinemotoren geschikt zijn voor RON 95 brandstof, adviseren wij u, om voor meer rijcomfort RON 98 te tanken (alleen benzinemotor)."
Als echte hollander tank ik natuurlijk 3x liever euro95. Zweert er iemand bij 98 en als dat zo is: wat voor voordelen heeft dan dan?
Ik tank bijna altijd bij de BP in Apeldoorn aan de Europaweg, is een franchise tankstation welke altijd netjes onderhouden wordt, gas is bijna de goedkoopste van Apeldoorn en je krijgt nog dubbele freebees ook (alleen voor gas). (Je wordt daar zelfs nog bedient.... behalve als je er te vaak komt en ongeduldig bent
)
Als het ding benzine nodig heeft loop ik 'r ff uit te kafferen dat ze niet zoveel moet zuipen en dan gooi ik er weer wat 95 in, vaak ook van de BP.
Als het ding benzine nodig heeft loop ik 'r ff uit te kafferen dat ze niet zoveel moet zuipen en dan gooi ik er weer wat 95 in, vaak ook van de BP.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
bij de C1 tanken wij op advies altijd 98, voordelen
nog nooit 95 getankt....
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een C1 advies 98 ??
, ... zou ik zelf niet nodig vinden , deed ik enkel bij mijn V6
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2007 22:52
Auto: C5 2.0 16v Exclusive automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 82.000
Kleur: Griz quartz
KPH: Achter
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Gewoon 95 van de Tango, goedkoopste in de buurt.
Een HPI heeft een veel hogere compressie, als ik het goed begrepen heb, daar lijkt me 98 wel zinvol, maar mijn gewone 2.0 16v moet maar genoegen nemen met minder.
Een HPI heeft een veel hogere compressie, als ik het goed begrepen heb, daar lijkt me 98 wel zinvol, maar mijn gewone 2.0 16v moet maar genoegen nemen met minder.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja waarschijnlijk omdat het een 3 pitter is??Menno schreef:Een C1 advies 98 ??, ... zou ik zelf niet nodig vinden , deed ik enkel bij mijn V6
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vind het persoonlijk erg vreemd , ...
Een bekende van mij rijdt in een nieuwe Daihatsu cuore , zelfde motortje , loopt meer dan uitstekend op 95 , ... die hebben echt geen 98 nodig , ...
Ik zou die paar centen in m'n zak houden
Een bekende van mij rijdt in een nieuwe Daihatsu cuore , zelfde motortje , loopt meer dan uitstekend op 95 , ... die hebben echt geen 98 nodig , ...
Ik zou die paar centen in m'n zak houden
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24



