
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Nog een tip
, zorg dat je een torx bitje hebt waarmee je uitsluitend bouten doet losdraaien en één waarmee je uitsluitend mee doet vastdraaien. Door voorkomt metaalmoeheid en bespaard je een hop geld doordat het torxkopje naar zijn grootje draait.

Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Een bit is ook harder en vervormt nauwelijks, waardoor beschadiging van de bout word voorkomen.
@Riesg, wellicht verkleuring of lichtinval op de foto, de remvloeistof ziet er behoorlijk pisgeel/bruin uit.
Voorschrift is om de 2 jaar verversen, ivm verzadigd raken met water.
@Riesg, wellicht verkleuring of lichtinval op de foto, de remvloeistof ziet er behoorlijk pisgeel/bruin uit.
Voorschrift is om de 2 jaar verversen, ivm verzadigd raken met water.
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2016 18:51
Auto: C5 phII 3,0 V6 24 automaat Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 415000
Kleur: Zwart
Locatie: Julianadorp
Contacteer:
Bij mij zitten er geen torx boutjes in, maar 6-kant koppen voor sleutel 13. Ik heb een aantal keren de remblokken vervangen en nog nooit problemen gehad met het losdraaien. Het vervangen is een fluitje van een cent. De blokken en schijven koop ik bij onderdelen24.nl. De complete set voor de vooras, dus schijven en blokken, kosten bij elkaar nog geen 80 euro's in de btw. Levering is ongeveer 4 dagen. Als je Brembo's wil is het ietsjes duurder, maar blijft het onder de 100 euro's. Voor zoiets belangrijks als de ho-houders vind ik dat weinig geld. Het zelfdoen geeft mij in ieder geval erg veel voldoening en ik kan dit klusje iedereen aanraden. Het is niet moeilijk en leuk te doen. Het terugdraaien doe ik inderdaad ook met de waterpomptang. Die past precies in de uitsparingen van de cylinder.
De remvoeistof heb ik recentelijk volledig geflusht. Gewoon met de hand en voor je gevoel 100.000x op de rem trappen en evenveel keren de nippel open/dicht. Gebruik wel de goede DOT, geen DOT5!!

Hydropneumaten doen het zwevend.

C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2014 23:50
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 151000
Kleur: zwart
dit is al een ouder draadje maar van mij een kleine aanvulling .
vandaag ook van mijn C5 de voorremschijven en blokken vernieuwd . eerst wat in gelezen omdat ik het bij deze auto nog nooit gedaan had .
Achteraf is dit idd een fluitje van een cent.
Een tip mbt het terug draaien van de rem cillinder .
ik heb er een sleutel waarmee je de as van een haakse slijper vast houd om de slijpschijf te wisselen voor gebruikt . werkt beter dan de welbekende waterpomptang .
de remcilinder moet wel ver terug gedraaid worden ,, en dat kost dus echt geduld .
de volgende keer dat ik dit klusje moet doen ,maak ik zelf een stuk gereedschap daarvoor
vandaag ook van mijn C5 de voorremschijven en blokken vernieuwd . eerst wat in gelezen omdat ik het bij deze auto nog nooit gedaan had .
Achteraf is dit idd een fluitje van een cent.
Een tip mbt het terug draaien van de rem cillinder .
ik heb er een sleutel waarmee je de as van een haakse slijper vast houd om de slijpschijf te wisselen voor gebruikt . werkt beter dan de welbekende waterpomptang .
de remcilinder moet wel ver terug gedraaid worden ,, en dat kost dus echt geduld .
de volgende keer dat ik dit klusje moet doen ,maak ik zelf een stuk gereedschap daarvoor
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Gezien de geringe kosten van een terug-stelgereedschap zou ik gewoon een setje bestellen in plaats van lopen klooien of zelf tools maken.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 461
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Hoi! Ik ben mijn blokjes aan het vervangen, bestuurderskant ging goed, echter op rechts weigert mijn remcilinder in te draaien. Hij draait wel, maar gaat geen mm naar binnen. Ik heb ondertussen al zo'n 30 omwentelingen gemaakt, tegen de klok in, zoals in de Haynes Bijbel staat, en ook met een peil op de remklauw. Iemand hier ervaring mee en tips wat te doen? Mijn dank is groot. 
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Daar zijn speciale gereedschapjes voor die draaien en duwen tegelijkertijd.
Ik draaide bij mn BX uit wanhoop de ontluchtingsnippel open, dat was meestal afdoende.
Ik draaide bij mn BX uit wanhoop de ontluchtingsnippel open, dat was meestal afdoende.
Berichten: 461
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Ik heb zo'n opzetstuk voor de ratel gekocht, zoals ook in de bijbel gebruikt wordt, maar ik zie inderdaad setjes die er tussen passen. Vreemd dat het aan de andere kant wel goed ging zonder al te veel duwen.
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Berichten: 461
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
Bij sommige remmen moet je de zuiger, vd linker en rechter klauw, de andere kant op terugdraaien (naast het tegelijkertijd terugduwen natuurlijk). Maar weet niet hoe dit bij C5 klauwen zit.
Bij mij 307 en 308 draaide ik alles gewoon rechtsom.
Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven, dan weten we het zeker.
Bij mij 307 en 308 draaide ik alles gewoon rechtsom.
Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven, dan weten we het zeker.
Mijn zwager had wel een C5.
Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.

Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bij de C5-Ph1/2 zit de handrem op de voorwielen en is het rechterklauw linksom en linkerklauw rechtsom draaien.
Dit in tegenstelling tot de Xantia, XM, BX, etc, waar het altijd beide kanten rechtsom draaien is.
Dit in tegenstelling tot de Xantia, XM, BX, etc, waar het altijd beide kanten rechtsom draaien is.
Berichten: 461
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Er staat dan ook een prachtig pijltje op de klauw.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, dat heb ik ook gelezen.
"dan ook"
"dan ook"