huibk64 schreef:Hallo,
Iets van andere aard... Ik heb op m'n tourer een vaste trekhaak laten monteren door de dealer. Wat mij opvalt is dat de bumper onder spannning gemonteerd lijkt te zijn. Dit openbaart zich met name aan de zijkant van de kunststof bumper. In het gedeelte wat aan de metalen carroserie geschroefd is, is lichtelijk gedeukt. Ook zit er ter hoogte van de uitlaat onderaan de bumper een lichte golving, die er volgens mij voor de montage niet in zat. Komt dit iemand bekend voor?
groet Huib
Even een late reactie, maar ik heb zojuist zelf een trekhaak gemonteerd en deze spanning ook waargenomen (en verholpen).
Er zijn een tweetal zaken om op te letten om de bumper er weer goed op te krijgen:
In de 2 hoeken van de bumper aan de binnenkant zit een plastic u profiel wat een paar cm naar binnen steekt, vlak boven de kabels van de parkeersensoren. Deze moet je verwijderen (staat ook in de handleiding van de wegklapbare haak vermeld, maar mogelijk niet bij andere haken). Daarnaast wordt de dradenbundel met tie-reps vastgezet aan de stootbalk in bumper, echter deze ligt echt strak op de deze balk, waardoor de tie-rep in de weg zit. Beter is om tape te gebruiken.
Een andere tip is dat binnen in de bumper de uitsnede benodigd voor de wegklabare haak is gemarkeerd met een dun lijntje.