Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Lagers van de achterste draagarmen gecontroleerd?
Je vraagt een paar berichtjes terug wel wat ADAL's zijn, maar je vermeld niet of ze gecontroleerd zijn.
Het zou wat vroeg zijn, maar er kan best een lager stuk zijn.
Je vraagt een paar berichtjes terug wel wat ADAL's zijn, maar je vermeld niet of ze gecontroleerd zijn.
Het zou wat vroeg zijn, maar er kan best een lager stuk zijn.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hoooogst illegale snelheden, bij onze Oosterburen.....kukel schreef:Deze topic krijgt een vervolg.
Teruggekomen van vakntie met caravan.
Terugreis niet harder dan 80 gereden in verband met dweilen.
De caravan was anders beladen, het gewicht op de trekhaak gewogen.
Niet geholpen, dweilen.
2 weken geleden naar Berlijn afgereisd zonder caravan.
Ik dacht op de autobahn rond de 140/150 te gaan rijden.
Mooi nop.
De auto ging dweilen, niet normaal meer.
Ik heb niet harder dan 130 kunnen rijden met twee handen aan het stuur.
Ik wijt het aan de nieuwe banden, Michelin Primacy HP.
Terug naar garage, monteur gereden, inderdaad auto dweilt.
2 banden van achteren naar voren verplaatst en vice verca, er zou misschien een band niet goed kunnen zijn.
Niets geholpen.
Wie o wie heeft er een idee want ik heb sterk het gevoel dat niemand eruit komt.
Kortom: Help
Op welke spanning heb je je banden staan, met name die achter zitten?
Groet,
JW
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Tijdens de autokeuring valt mij telkens weer op hoe men, als de auto al op een brug staat, de voorwielen op een plateau geplaatst, en door een simpele druk op de knop één en ander naar binnen en naar buiten kunnen worden bewogen op zoek vaar eventuele speling. Iets voor jou?
Maar gedegen onderzoek op speling en verleten ophangrubbers e.d. is hier wel op zijn plaats. En wel voor zowel als achter.
Heb je niet toevallig een keer flink tegen een stoeprand aangezeten. Want dat zou wel eens ernstig de juiste instelwaarden van het uitlijnen om zeep hebben kunnen helpen en in sommige gevallen weiziging in de wijze waarop je voertuig spoort (of juist niet).
Vanwege het comfort van onze dames is dit soms moeilijk vast te stellen. En dit kan je pas merken, zoals je zelf al aangaf, bij hogere snelheden.
Foutieven waarden (vooral als ze symetrisch gelijk zijn) van het uitspoor geeft dweielen bij hoge snelheid, is mijn eigen ervaring.
Wat eveltwin al aangeeft kan ook zeker bijdragen tot jou problemen.
Om één en ander te wijten aan je nieuwe banden is m.i. niet aannemelijk.
Suczeven bij het vinden van de juiste oorzaak. En niet vergeten hier even te melden wat het dan uiteindelijk was. We leven allemaal met je mee

Maar gedegen onderzoek op speling en verleten ophangrubbers e.d. is hier wel op zijn plaats. En wel voor zowel als achter.
Heb je niet toevallig een keer flink tegen een stoeprand aangezeten. Want dat zou wel eens ernstig de juiste instelwaarden van het uitlijnen om zeep hebben kunnen helpen en in sommige gevallen weiziging in de wijze waarop je voertuig spoort (of juist niet).
Vanwege het comfort van onze dames is dit soms moeilijk vast te stellen. En dit kan je pas merken, zoals je zelf al aangaf, bij hogere snelheden.
Foutieven waarden (vooral als ze symetrisch gelijk zijn) van het uitspoor geeft dweielen bij hoge snelheid, is mijn eigen ervaring.
Wat eveltwin al aangeeft kan ook zeker bijdragen tot jou problemen.
Om één en ander te wijten aan je nieuwe banden is m.i. niet aannemelijk.
Suczeven bij het vinden van de juiste oorzaak. En niet vergeten hier even te melden wat het dan uiteindelijk was. We leven allemaal met je mee



Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Als het niet aan de banden ligt MOET de monteur toch verder gaan zoeken ??kukel schreef:Deze topic krijgt een vervolg.
Ik dacht op de autobahn rond de 140/150 te gaan rijden.
Mooi nop.
De auto ging dweilen, niet normaal meer.
Ik heb niet harder dan 130 kunnen rijden met twee handen aan het stuur.
Ik wijt het aan de nieuwe banden, Michelin Primacy HP.
Terug naar garage, monteur gereden, inderdaad auto dweilt.
2 banden van achteren naar voren verplaatst en vice verca, er zou misschien een band niet goed kunnen zijn.
Niets geholpen.
Wie o wie heeft er een idee want ik heb sterk het gevoel dat niemand eruit komt.
Kortom: Help
Is hij nou zo lomp of ben ik zo...........
Er heeft nog niemand een klacht over dweilen gehad.
Ik kan plankgas rijden en met 2 vingers sturen zo stabiel is de auto.
Johan Oldenhage in Nieuw Vennep zal de oplossing wel weer weten. Sterkte
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Tja, mijn auto dweilde aan paar weken terug met het lege bagagewagentje erachter.....
De foto's van mijn Adals zijn wel terug te vinden in mijn draadje en het Adaldraadje.
De foto's van mijn Adals zijn wel terug te vinden in mijn draadje en het Adaldraadje.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Nee hoor, op die weg mag je op stukken onbeperkt...JW-NHS schreef:Hoooogst illegale snelheden, bij onze Oosterburen.....kukel schreef: 2 weken geleden naar Berlijn afgereisd zonder caravan.
Ik dacht op de autobahn rond de 140/150 te gaan rijden.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
is je monteur bekend met grote Citroëns?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Harm schreef:Nee hoor, op die weg mag je op stukken onbeperkt...JW-NHS schreef:Hoooogst illegale snelheden, bij onze Oosterburen.....kukel schreef: 2 weken geleden naar Berlijn afgereisd zonder caravan.
Ik dacht op de autobahn rond de 140/150 te gaan rijden.


Terugkomend uit de Elzas ben ik via Saarbrücken en Trier gereden. Daar heb ik stukken tegen de 200 km/u gereden, en bij die snelheden was m'n C5 Break niet van het rechte spoor af te krijgen, of ik moest zelf al aan het sturen gaan. Super stabiel dus, geweldig.
En dus deel ik de conclusie van anderen: er is iets goed mis met kukel's C5. Hoogste tijd voor een deskundige diagnose.
Groet,
JW
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Kukel woont in Voorburg, meen ik? Als ik hem was zou ik de trip naar Nieuw-Vennep even eraan wagen: kleine moeite en waarschijnlijk groot plezier.
De koffieautomaat staat in het keukentje achter het magazijn
De koffieautomaat staat in het keukentje achter het magazijn
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

De auto is in onderhoud bij mij eigen garage, geen Citroengarage.
Ik ga morgen naar een Citroengarage in de buurt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hoop wel dat de beurs gespaard blijft!
Groet.
Ik ga morgen naar een Citroengarage in de buurt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hoop wel dat de beurs gespaard blijft!
Groet.

Goedemorgen mijnheer Citroen.
Goedemorgen heer Kukel.
Wat gaat u onderzoeken mijnheer Citroen?
C:Wij gaan eerst de banden controleren.
K: het zijn splinternieuwe banden.
C: dan gaan kijken of ze er goed opzitten.
K: is al gedaan.
C; Dan pakken we een stel banden van een andere C5
K: hoeft niet, ik heb thuis nieuwe winterbanden staan, die kunnen erop.
C: Tja.
K: dat laat ik wel door de bandenboer doen.
K: heeft u wel meer problemen met dweilende C5 gehad?
C: Tja, niet dat ik weet.
K: wat kost eigenlijk zo een onderzoek?
C: € 100,-- per uur.
K: ik ga wel terug naar mijn eigen garage.
C: succes heer Kukel.
Terug naar mijn eigen garage en vraag of ze al deze dingen hebben gecontroleerd die jullie hebben opgegeven.
Natuurlijk heer Kukel, alles hadden wij al gecontroleerd voordat u dat allemaal opgaf.
Zomerbanden achter eraf, winterbanden erop.
Grote weg op en het resultaat is nog steeds: dweilen.
Brug op en weer de spelingen etc gecontroleerd.
Niets te vinden.
De monteur vraagt zich af of de wagen niet te hoog staat en of dit te stellen valt.
Hij gaat dit na en belt mij morgen op.
Het is dweilen met de kraan open.
wordt vervolgd.
(kan het zo zijn dat de stuurbekrachtiging niet meer goed functioneert, bedenk ik me nu)
Goedemorgen heer Kukel.
Wat gaat u onderzoeken mijnheer Citroen?
C:Wij gaan eerst de banden controleren.
K: het zijn splinternieuwe banden.
C: dan gaan kijken of ze er goed opzitten.
K: is al gedaan.
C; Dan pakken we een stel banden van een andere C5
K: hoeft niet, ik heb thuis nieuwe winterbanden staan, die kunnen erop.
C: Tja.
K: dat laat ik wel door de bandenboer doen.
K: heeft u wel meer problemen met dweilende C5 gehad?
C: Tja, niet dat ik weet.
K: wat kost eigenlijk zo een onderzoek?
C: € 100,-- per uur.
K: ik ga wel terug naar mijn eigen garage.
C: succes heer Kukel.
Terug naar mijn eigen garage en vraag of ze al deze dingen hebben gecontroleerd die jullie hebben opgegeven.
Natuurlijk heer Kukel, alles hadden wij al gecontroleerd voordat u dat allemaal opgaf.
Zomerbanden achter eraf, winterbanden erop.
Grote weg op en het resultaat is nog steeds: dweilen.
Brug op en weer de spelingen etc gecontroleerd.
Niets te vinden.
De monteur vraagt zich af of de wagen niet te hoog staat en of dit te stellen valt.
Hij gaat dit na en belt mij morgen op.
Het is dweilen met de kraan open.
wordt vervolgd.
(kan het zo zijn dat de stuurbekrachtiging niet meer goed functioneert, bedenk ik me nu)
Berichten: 281
Lid geworden op: 25 jul 2009 11:19
Auto: break 2.0 hpi exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09012
Productienummer: 10543
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100200
Kleur: EXYB onyx noir
Contacteer:
Zit er dan nog wel genoeg lds olie in je systeem??

En dat, beste Erwin, zal ik navragen.
Groet vanuit een warm,heerlijk, Voorburg.
Groet vanuit een warm,heerlijk, Voorburg.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ja. Het begint met juist meten. Uitgebreide procedure heb ik al eens gepost.kukel schreef:De monteur vraagt zich af of de wagen niet te hoog staat en of dit te stellen valt.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Kukel bedenkt zich nog, maar het is zeker een goed advies, dit is een Citroën dealer waar je door de werkplaats kunt lopen en waar je mag kijken.Harm schreef:Kukel woont in Voorburg, meen ik? Als ik hem was zou ik de trip naar Nieuw-Vennep even eraan wagen: kleine moeite en waarschijnlijk groot plezier.
De koffieautomaat staat in het keukentje achter het magazijn

Een goed advies is daar nog gratis en ze denken met je mee en aan je portemonee.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車