Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06 jan 2007 00:04
door W. Priester
Vandaag leiding laten vervangen bij de dealer. Kosten waren iets meer dan aanvankelijk geraamd en bedroegen totaal €532,-. Op mijn verzoek heb ik de oude leiding teruggekregen. Na het wegnemen van de halverwege de leiding aanwezige kunststof beschermhoes - die kennelijk de leiding moet beschermen tegen de hitte van het uitlaatspruitstuk - wezen de leksporen erop dat de lekkage afkomstig was van de gewapende slang van de hogedrukleiding en niet zoals ik eerder vermoedde van de retourleiding. Mogelijk dat door de hitte achter de motor de slang poreus is geworden in ieder geval is nu de nieuwe leiding op dat punt voorzien van een aluminium beschermfolie, die beter in staat zal zijn om de stralingswarmte van het spruitstuk te weren.
http://img443.imageshack.us/img443/1976 ... ing3jt.jpg
Het bijgevoegde plaatje toont de oude leiding - waarvan ik de halverwege de leiding aanwezige beschermhoes reeds heb verwijderd.
Geplaatst: 08 jan 2007 22:06
door walter
Willem, zie ook mijn onderwerp lekke hydrauliekleiding. De mijne is opengebarsten midden onder de auto, boven de bodemplaat, waarin geen beschadiging zat. Dus oorzaak onbekend?
Samen met mijn zwager hebben we de hoofdleiding van voor naar achter vervangen.
leiding + 4 ltr LDS olie 150 euro verder en meer dan een dag sleutelen. Dit is een klus die je niet maar zo even doet.
Groeten walter
Geplaatst: 10 jan 2007 10:20
door frank65
Praten we hier over een bepaald type C5, bouwjaar, hoge kilometerstand of is het "minder geluk" hebben.

Geplaatst: 10 jan 2007 10:36
door Wimmie
W. Priester schreef:Op mijn verzoek heb ik de oude leiding teruggekregen.
Kun je hier niets mee doen in de zin van Citroen Nederland eens aanschrijven of er coulance is voor deze reparatie?
Het lijkt me toch niet echt een veel voorkomend probleem. Misschien het proberen waard!
Geplaatst: 18 jan 2007 16:23
door cloudje
tja t lijk op het probleem met onze auto

vandaag zag ik ineens een olie spoor lopen vanaf de rechtervoorwiel naar beneden [ op de weg dan he staat op een heuveltje] ik was gelijk in alle staten en dacht aan mijn portemenee wat t zou gaan kosten.
dus schoonpapa opgetrommeld want manlief is werken na eerst de dealer gebeld te hebben.
we konden gelijk terecht voor een vrijblijvende controle/zicht.
nu schijnt de lekkage van een slang af te komen wat naar /af weet ik eigenlijk niet van de rechterveerbol komt deze is lichtjes lek en zal snel meer gaan lekken dus moet echt iets aan gedaan worden.
ook dit zat onder een bodemplaat [ heb beetje meegekeken en laten voorlichten] het is gaan lekken op het gedeelte waar de rubberen slang naar het metalen gedeelte over gaat ofzo maar nu moet wel de hele kabel/ olie boom vervangen worden

dit is balen omdat dit mij €464 gaat kosten en dat is natuurlijk een hoop geld, maar goed morgenochtend 8.00 staat hij in culemborg en rond 13.00 kunnen we m weer ophalen zonder lekkage en met een lege portemenee
en t gaat winter worden dus wie helpt cloudje de winter door

Geplaatst: 18 jan 2007 16:29
door Harm
Vervelend, maar verzoeken tot sponsoring gaarne off topic...

Geplaatst: 18 jan 2007 16:30
door sonnema
is dus geen toeval
dus sparen maar mensen
Geplaatst: 18 jan 2007 16:31
door cloudje
Harm van Beek schreef:Vervelend, maar verzoeken tot sponsoring gaarne off topic...

whahahaha zouden er mensen zijn die graag sponseren hihi nee joh was geintje 't moet gewoon gemaakt worden tis helaas niet anders wel vraag ik vriendelijk de oude leidingen te bekijken mee nemen [ mijn man gaat 'm brengen] ben namelijk benieuwd wat en hoe etc
Geplaatst: 18 jan 2007 20:37
door W. Priester
Ik zie dat ik niet de enige ben met lekkage van LDS vloeistof. Ik heb links en rechts eens geinformeerd en ik heb de overtuiging gekregen dat ik zeker niet de eerste was bij wie deze leidingbundel lekkage vertoonde. Ik heb de auto vorige week nog eens even op de brug gezet en heb gezien dat het vervangen van de leiding nu niet de meest moeilijke klus is om zelf uit te voeren. Na het drukloos maken van het systeem en met het losnemen van 2 steunen en 6 wartels kun je leiding verwijderen. Ik weet alleen niet hoe het systeem kan worden ontlucht na het monteren van de nieuwe leiding. Is er iemand onder de forumleden die daar ervaring mee heeft ?
Geplaatst: 19 jan 2007 15:02
door cloudje
update!!
ik kan m zo halen kosten €502.26 omdat er verkeerde olie in zou gezeten hebben [ ik zag t als geel hun als groen]hebben ze ook de olie moeten vervangen en de leidingen moeten spoelen [ hoeven t spoelen niet te betalen ]
tja en nu maar hopen dat de andere 3 niet kapot gaan

want dat is echt te gortig voor een klein slangetje nu al €502.26 en dat maal 4 =€2009.04]
krijg al de kriebels bij alleen t idee al
Geplaatst: 19 jan 2007 15:04
door Menno
Groen

... da's LHM , wie heeft dat nu in jullie C5 gestopt ???
Geplaatst: 19 jan 2007 15:21
door Harm
Klinkt inderdaad als een erg rare vergissing...
Geplaatst: 19 jan 2007 16:00
door cloudje
M&M schreef:Groen

... da's LHM , wie heeft dat nu in jullie C5 gestopt ???
ik weet niet wie hij is altijd in dealeronderhoud geweest enige wat ik bedenken kan en de dealer ook dat de vorige eigenaar gewoon maar wat aangevuld heeft zelf .
t is weer opgelost als t goed is en het had me een hele hoop geld kunnen kosten we hoefden het leiding spoelen gelukkig ook niet te betalen.
Geplaatst: 19 jan 2007 20:14
door EvilTwin
(..)de vorige eigenaar gewoon maar wat aangevuld heeft zelf
alsnog vierendelen die gast

Geplaatst: 27 jan 2007 00:30
door robb
Bij de 60k beurt vorige week is bij mijn C5break 2003 ook geconstateerd dat de leiding naar RV lekt; en ook een leiding van de stuurbekrachtiging. (die laatste was nb al twee maal vervangen, onder garantie)
Vandaag leidingen vervangen €773,27.
Volgens de receptionist komt dit vaker voor, altijd rechtsvoor.
En als ik dit draadje doorlees is dat inderdaad zo. Klinkt in mijn oren als een fabricagefoutje. Iemand al enige poging ondernomen bij citroen.nl om er een garantiekwestie van te maken?