OK, hij zit weer in elkaar en hij rolt weer op. Het moeilijkste probleem was om het binnenwerk er uit te krijgen. Je moet daar de buis wel voor beschadigen, want die lipjes die naar binnen gebogen zijn krijg je niet zomaar omhoog. Daartoe heb ik een kleine tang met een smalle bek genomen, daarmee aan de achterzijde (waar de vrije kant van het lipje naar toe wijst) de buis wat naar buiten gebogen, het lipje iets naar binnen geduwd, en vervolgens met een kniptang de zijkant van het gat wat groter gemaakt en het lipje naar buiten gebogen. Het gat is dan stevig beschadigd, dus heb ik met een vijl de scherpe randen van het gat weer bijgevijld. Drie van de vier lipjes zijn bij mij gesneuveld. Dan kun je hem nog wel in elkaar zetten en het heeft zo te zien geen ernstige gevolgen.
Daarna kwam het in elkaar zetten. Dat betekent:
1. De veer met de plastic uiteinde dopjes (zie eerdere post) van buiten om het asje heen doen , vervolgens het kapje er op, vervolgens het dopje er op (rechtop zetten, dopje vlak houden en en met een kleine hamer er op tikken), dan is de zij-unit weer in elkaar. Bijgaande foto's laten de kleine zien die in elkaar zit, alleen was ik hier de veer vergeten, dus het dopje moest er weer af, de kap er af, de veer er op, kap terug en dopje weer vast. Zonder veer kan de binnenunit vrij heen en weer bewegen over het asjes.
IMG_0203.JPG
IMG_0204.JPG
Aangezien ik beide binnenwerken had verwijderd, moest ik het bovenstaande dus met het kleine en het lange binnenwerk doen.
2. Vervolgens heb ik de afdekhoes om de buis strak opgerold.
IMG_0202.JPG
3. Hoedenplank op de kop neergelegd en vervolgens de kapjes om de buis geschoven. Let op, de plek op de buis waar de hoes vast zit is de plek waar de buis aan de binnenkant een bolling heeft. Daar moet een uitsparing van het binnenwerk overheen schuiven.
Bij de eerste poging om het gehele rolmechaisme weer op de uiteinden van de hoedenplank te schuiven bleek dat hij erg slap was. Nogmaals beide uiteinden wat naar buiten geschoven en weer opgerold. Toen was het (om onverklaarbare reden) iets strakker. Dus nog een keer gedaan en daarna de uiteinden vastgezet op de hoedenplank. O ja, de schroefjes waarmee dat gebeurt zijn torx-10, dus je moet wel zorgen dat je daar de juiste schroevendraaier voor hebt.
Nu zit hij weer in de auto, en hoewel minder strak dan voorheen hangt hij niet meer helemaal slap en rolt hij ook op. Ik vraag me nu af of ik hem nog strakker zou kunnen krijgen, maar dat is voor een volgende keer.