Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
t blijft een gok :smt193
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
:shock: Duizend euro?

De kans dat je dat in het 3e en 4e jaar uitgeeft, buiten gewoon onderhoud, lijkt me buitengewoon klein.

Autofabrikanten verzinnen al jaren allerlei financiele producten, dit is gewoon weer één van die woekerproducten.

Bangmakerij. Niet doen.

JW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
verzekeringen zijn in de eerste plaats winstgevend voor de makelaar!!!
als je op 2 jaar tijd 1000 euro kosten moet doen aan je wagen heb je veel pech gehad.
Ik vind dat je na het 4de jaar meer risico hebt om stukken te hebben en als je dan al 1000 euro kwijt bent?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2007 15:28
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 0
Kleur: wit
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Nu bij afsluiten van een Citroen Garantie Plan in januari en februari 35% korting.
Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen
TomTom Go930
C5 Berline 2002
C5 Break 2005
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
adev schreef:Nu bij afsluiten van een Citroen Garantie Plan in januari en februari 35% korting.

maar niet voor de C5.. ;)

ik vind het ook leuk hoe het geschreven wordt..
500 euro voor 3 jaar en 1000 euro voor 4 jaar

terwijl je sowieso al 2 jaar garantie hebt..
dus is het 500 voor 1 jaar en 1000 voor 2 jaar..

:?
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Idd, het is duur. Maar je hebt geen risico.
ALs je merkt dat je een maandagochtend versie hebt waar er af en toe iets aan stuk gaat, zou ik het toch durven nemen.

Trouwens, die prijzen zijn 1 zaak, maar sommige merken (toyota en kia met 5 en 7 jaar garantie) bieden zelfs de keuze niet, maar schermen ermee als pure marketing.
Terwijl dat zeker in hun aankoopprijs is opgenomen.

@ roman: precies nog laat op :smt190
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
gvwijnen schreef: sommige merken (toyota en kia met 5 en 7 jaar garantie) bieden zelfs de keuze niet, maar schermen ermee als pure marketing.
Zowel bij Toyota als bij Kia is er een maximum aan de kilometers, maar ik kan hun standpunt goed begrijpen.
Een merk kan je niet verplichten om de beurten in de garantieperiode bij hun dealer te laten doen, daar zijn rechterlijke uitspraken over, maar ze mogen dat wel vragen voor aanvullende garantie.

Als je nu 7 jaar garantie geeft met een maximum van 100.000km (oid) heb je niet de zakelijke rijders, want die blijven toch wel komen, maar wel al die particuliere klanten die binnen die periode toch ook weer aan een nieuwe auto toe zijn.

Als je het over de grote aantallen neemt gaat er aan een moderne auto zelden iets duurs kapot, maar je bindt wel die klanten voor lange tijd vast, en je kunt altijd die beurt iets duurder maken.
Gewoon bij die mensen die er geen verstand van hebben wat eerder de remblokjes vervangen, en die uitlaat wordt ook al wat dunner, remolie verversen op tijd natuurlijk.

Zo kom je als garage wel door de winter, en dat is geen garantie, allemaal normaal onderhoud.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Voor citroen zou het op zich geen slechte zaak zijn om verlengde garantie standaard aan te bieden.
Want het merk sleept een kwalijke naam mee op vlak van betrouwbaarheid.
Kom je bij iemand die geen verstand van auto's heeft en je zegt ik heb een citroen is het altijd de eerste opmerking "je gaat het ene probleem na het andere hebben" deze groep laat dan ook citroen links liggen.
Als ze de dag van morgen hetzelfde doen als toyota en 5 jaar en 150.000km aanbieden zouden ze wel een serieuze stunt doen.
Porbleem is dan dat ze zichzelf uit de markt prijzen, al is die verlengde garantie in hoofden van velen ook wel 1000 euro meer waard denk ik.

Bij toyota pakken ze dit zo aan, en het heeft succes. Zo eenvoudig is het, de mensen zijn soms gewoon dom. En het ene merk speelt er beter op in dan het andere.
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Toyota kan zich dat permitteren, Citroen niet. Al loopt de kwaliteit van Toyota ook al terug meen ik ergens gelezen te hebben. Ff opzoeken. http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/panne ... eID=250114
Ik denk dat dit heel goed voor Citroen zou zijn, het laat namelijk zien dat je achter jou auto's staat als fabriek/producent.
Maar om een Toyota als eigen auto te hebben................brrrrrrrrrrrr, wat zijn die auto's foei lelijk. Smakeloos. Nietszeggend :shock:
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
In mijn omgeving heeft Toyota toch de reputatie om zonder stukken de garantie periode door te komen.
en van citroen wordt hier gezegd : goede auto van de garage tot thuis en terug ;)
Heb ook even getwijfelt tussen Avensis, maar is gewoon geen mooie wagen !!
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Je kan zeggen over Toyota wat je wilt maar mijn Corolla E12 D-4D heeft tot nu toe geen enkel probleem met zich mee gebracht, naast de onderhoudsbeurten. Staat nu 2 ton op de teller. De C5 met G3-gas ..daarentegen :D

Maar goed volgens mij is dat het onderwerp van dit topic.
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Heb ook een saxo van 1997, 102000km op de teller, nog nooit wat mee geweest. Citroen slecht...ach :smt190
Mn 2e BX19TGD 300000km, alleen de vernevelaars vervangen. Was niet eens echt nodig. Meer milieu keuze.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Er wordt gezegd dat Citroën kwalitatief slechte auto's bouwt.
Toch denk ik dat dat beeld enige nuancering verdient. Naar mijn mening is niet zozeer Citroën te negatief daarin beoordeeld, maar meer andere merken te positief.
Toyota heeft de naam, maar als een automerk 3 jaar 24h/dag pechhulp via eigen centrale heeft, komen pechgevallen natuurlijk niet in een Pannenstatistik voor.

De Zafira van mijn vader was nog geen half jaar oud toen het roetfilter al vervangen moest worden. En ze probeerden de kosten nog op hem te verhalen ook, >1500 euro!
Verder hebben mijn ouders verschillende merken gereden, maar er was altijd wel wat: Mazda 626: problemen met gas; Rover 620: wielophanging; Ford Ka: wielophanging; Mercedes A: rammels, rammels, rammels; Peugeot 406: olielekkage.
Een oom rijdt in een nieuw gekochte Nissan Primera waar na 8 maanden en 10.000 km de koppakking het begaf.

Overigens rijden mijn ouders nu een Qashqai en tot nu toe zonder enig mankement. Het is meer een tijdsontwikkeling (problemen eerder onder de knie) dan dat er nog echt slechte wagens worden gebouwd denk ik.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik koop juist een Citroen voor de betrouwbaarheid. Duitse auto's vind ik verre van betrouwbaar. Peugeot trouwens ook terwijl de motoren uit dezelfde fabriek komen. Heb ergens gelezen in een forum dat zij slechtere onderdelen toepassen dan Citroen. Japanners zijn meestal het betrouwbaarst alhoewel ik veel slechts lees over de Avensis waar ik ook naar gekeken heb. Honda Accord idem dito. Tja...............het blijft ook een beetje kwestie van geluk hebben.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Eensch met die laatste regel... soms heb je gewoon een rotte appel.. en tja wat doe je er dan aan? Als je gelukt hebt heb je gewoon een perfecte appel :D
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Plaats reactie