Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Ze hadden het niet over de radiator maar het "waterhuis" achter de motor??? schijnt een lastig punt te zijn om erbij te komen... Zegt jullie dit iet? zou het misschien de kachelradiator zijn???
Bedoelen ze niet het huis van de waterpomp, die zit idd tegen de achterkant van het motorblok geschroefd.
Om dat helemaal goed te doen zal ook de distributie los moeten.
Het kan ook zijn dat de ring stuk gegaan is, die tussen de pomp en de (kunststof) buis zit die naar het thermosstaathuis loopt.
Dit was nl het geval bij de C5 van een vriend van me.
Het is allemaal goed te doen om te vervangen en zeker geen dag werk. Succes
Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....
in je eerste bericht geef je aan dat bij het bijvullen het er weer uitgutst. Kachelradiateur lijkt me uitgesloten want dat merk je dan binnen in de auto. Misschien dat de stop die onder in het motorblok zit om het systeem helemaal leeg te laten lopen is losgetrild. Waterpomp zou kunnen, maar meestal gaan deze geleidelijk steeds meer lekken en merk je dat eerder. Sterkte in ieder geval en vooral meekijken als de auto op de hefbrug staat.
Klussie schreef:Als ie nu al lek is, dan hebben ze hem de vorige keer niet vervangen lijkt me.
Je bent me voor .
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018