CitroenC5alk
CitroenC5alk
Re: C5 remproblemen

Bericht door CitroenC5alk »

Ik heb het zelfde probleem. Als de auto koud ik komt het regelmatig vor dat de remmen het niet doen. Weerstand in het pedaal en geen tot zeer weinig remvermogen. Ben er nu klaar mee en de dealer gaf gisteren aan dat het de vauumpomp is die lekt. Ik hoop dat het ook werkelijk deze pomp is anders gaat het vertrouwen i deze auto naar 0. Sta de laatste tijd zo vaak in de garage dat hij me doet denken aan mijn Laguna. Een nieuwe auto wordt in ieder gaeval geen Citroen meer, remmen zijn het belangrijkste, heb nog liever dat hij niet start!! :cry: :cry: :cry: :smt004 :smt004 .

Hoop mijn auto loop volgende week terug te krijgen en dat alles weer werkt.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Roman schreef:ik zie dat je al 76000 km hebt.. mss zijn je blokken ver versleten
zou toch eens langsgaan bij de dealer.. :smt017 ;)

:idea: :idea: :?: Geen ijzer op ijzer geluid te horen ??
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: C5 remproblemen

Bericht door EvilTwin »

Ook zonder vacuüm heb je nog steeds de volle remwerking tot je beschiking, daarvoor moet je dan echter wel het pedaal harder intrappen. :idea:
Een ernstig vacuüm lek of een probleem met de pomp, moet volgens mij ook een motorstoring opleveren, aangezien er vanalles via vacuüm aangestuurd wordt. (var.turbo, EGR, Fap regeratie, smoorklep)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2010 13:06
Auto: Sedan HDI LIgne business 138pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40000
Kleur: zwart
C5club Newbie
C5club Newbie
Re: C5 remproblemen

Bericht door ebo441 »

Hoi allen C5 PH3 rijders.
ook ik heb vanmorgen last van weigerende de remmen. temperatuur buiten 4 graden.
pedaal voelde tot 2 maal toe kei hard aan.
dit is natuurlijk voor het vertrouwen niet best
zal ook maar eens een afspraak maken bij de garage.

to be continued
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Re: C5 remproblemen

Bericht door Herman »

Dit is een Phase III alarm de zoveelste hier wat is het dan landelijk!
:smt017 :smt017 :smt017
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 331
Lid geworden op: 22 nov 2009 10:37
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver
Locatie: 070
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Hmm ik kan niet afleiden of het bij de 3 gevallen gaat om een automaat? Bij 1 wel en dan denk ik eens aan mijn auto die weliswaar PH2 is maar als ik die start met de voet op de rem dan is die eerst keihard en zodra de motor aanslaat kan ik het pedaal weer een stukje intrappen en zakt mijn voet als het ware automatisch iets naar beneden.
Misschien dat dit mechanisme bij een aantal ph3 niet goed werkt!
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
dat is toch bij alle auto's zo ??

Heeft met vacuüm te maken als ik het wel heb
werkt pas zoals het moet bij lopende motor zover ik weet :smt017 :!:

heeft dan niks met een mechanisme te doen in dat geval maar iets met het vacuüm misschien dan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: C5 remproblemen

Bericht door JW-C5 »

breakexclusive schreef:Hmm ik kan niet afleiden of het bij de 3 gevallen gaat om een automaat? Bij 1 wel en dan denk ik eens aan mijn auto die weliswaar PH2 is maar als ik die start met de voet op de rem dan is die eerst keihard en zodra de motor aanslaat kan ik het pedaal weer een stukje intrappen en zakt mijn voet als het ware automatisch iets naar beneden.
Misschien dat dit mechanisme bij een aantal ph3 niet goed werkt!
Waarom start je die met de voet op de rem?
Als de motor niet loopt heb je geen vacuum, en dus heb je geen bekrachtiging.
De procedure is: eerst motor starten, dan pas op de rem trappen om de selecteur vanuit de P naar de R of D te kunnen halen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: C5 remproblemen

Bericht door EW »

JW-NHS schreef: Waarom start je die met de voet op de rem?

Waren er niet meerdere automaten die niet eens starten als je je voet niet op de rem hebt?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: C5 remproblemen

Bericht door JW-C5 »

Ik heb vele automaten gereden, in mijn lange autoleven.
Zo'n vergrendeling heb ik nooit meegemaakt, ik ken alleen de start-vrijgave in P en N. Zó zit 'ie ook in de C5.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: C5 remproblemen

Bericht door EW »

Zoiets stond me bij van de Clio en de 960 waar ik in gereden heb.


Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
EW schreef:Waren er niet meerdere automaten die niet eens starten als je je voet niet op de rem hebt?
Ik ben het regelmatig tegengekomen en ken het in ieder geval van diverse Chrysler producten.

In Amerika is een handbak niet zo gebruikelijk, bij veel merken en uitvoering moet je daar eerst de koppeling intrappen voor je kunt starten.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: C5 remproblemen

Bericht door JW-C5 »

EW schreef:Zoiets stond me bij van de Clio en de 960 waar ik in gereden heb.


Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Die twee heb ik nooit gereden.

Wél de Renaults 5 en 20, alsmede de Volvo's 240 en 70 automatic, die hadden dat allemaal niet.
Ook de Saxo van mijn wederhelft heeft dat niet.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: C5 remproblemen

Bericht door JW-C5 »

Klaverblaadje schreef:
EW schreef:Waren er niet meerdere automaten die niet eens starten als je je voet niet op de rem hebt?
Ik ben het regelmatig tegengekomen en ken het in ieder geval van diverse Chrysler producten.

In Amerika is een handbak niet zo gebruikelijk, bij veel merken en uitvoering moet je daar eerst de koppeling intrappen voor je kunt starten.
Ook in de VS heb ik regelmatig met auto's gereden, uiteraard automaten.
De laatste was in de jaren 80, toen was die vergrendeling er nog niet.

Wellicht is dat er op gekomen toen er die problemen waren met Audi's, die naar men zei zomaar uit zichzelf gingen rijden.

Bij mijn weten is dat niet het geval in Europa, of is de geïmporteerde Chrysler 300 daar een uitzondering op?
En hoe zit het dan bij andere import ami's?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
c5driver
c5driver
Re: C5 remproblemen

Bericht door c5driver »

Vanmorgen bij mij dus ook hetzelfde probleem (temp ong. 5 graden, minimum vannacht rond -2): hard pedaal, geen rem, na enkele keren pompend remmen weer alles normaal. NB: de motor liep zeker al een minuut of twee.

Daarna normaal remgedrag. Ik heb de auto gelijk bij de dealer laten staan en hopelijk doet zich morgenochtend daar hetzelfde probleem voor. Ik heb de laatste tijd ook het vermoeden dat de remblokken ook niet helemaal in orde zijn (geluid bij afremmen); zou eigenlijk nog niet mogen met 32000 km.

Ik wacht met spanning af....
Plaats reactie