Pagina 2 van 4

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 28 sep 2013 18:48
door Menno
Ik vond het heerlijk met comfortbollen rondom ....
Bij de C5-3 gelukkig niet nodig

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 21 okt 2013 21:59
door Oyk
Menno schreef:Bij de C5-3 gelukkig niet nodig
Hoi Menno,

Ik heb juist de ervaring dat de Ph3 ze véél meer nodig heeft dan mijn oude Ph1 destijds. Díe heeft me juist besmet met ´het virus´... Nu was dat een Berline. De Ph1 break was in vergelijking toen ook al véél stugger. Dus het is deels ook gewoon het verschil tussen sedan / break.

Misschien is het omdat tussen beide een dik jaar renault zat, dat ik het niet goed kan vergelijken, maar van het begin af aan vond ik 'de C5 ervaring' waar ik in m'n oude Ph1 zo gek op was geworden, bij de nieuwe C5 tegenvallen...

Nu heb ik een 2 liter benzine / LPG. In vergelijking met de V6 diesel Ph3 tourer die m'n pa nu heeft veert die van mij wel weer wat lekkerder, maar een C5 moet fijner kunnen wat mij betreft. Háált het volgens mij niet bij de Ph1. Kan dat ook zijn omdat ie rond de 200d km zit? Dat magische getal las ik ook ergens in dit draadje? (heb 'm met 150k gekocht, 2,5 jr geleden en toen was 't al zo).

Lang verhaal kort: Mag ik de fijne vering van de oude Ph1 verwachten als ik die comfortbollen op mijn Ph3 zet, of is dat gewoon voltooid verleden tijd? :-)

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 21 okt 2013 22:11
door Menno
Als je C5-3 hp niet beter veert dan de ph1 zou ik de bollen eens laten checken ....
Deze is echt zachter dan een ph1/2 , zonder twijfel , en ik rij al heel veel hp's achter elkaar ( zonder tussenstop )
Qua moderne Citroëns is enkel de C6 soepeler geveerd.

Comfortbollen zijn er nog niet voor de 3 ( zover ik weet ) en waar ik het voor de ph1 echt nodig vond zou ik het bij deze niet eens overwegen dan zou de auto te zacht worden .... :mrgreen:
Of misschien weer eens in een ph1 stappen, die veert half zo lekker niet , even geheugen opfrissen ;)
Zo is mijn ervaring en gevoel.

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 21 okt 2013 22:31
door Oyk
Menno schreef:Of misschien weer eens in een ph1 stappen, die veert half zo lekker niet , even geheugen opfrissen ;)
Ghehheh... dat zal het zijn... Wel een goed idee eigenlijk. Collega van me heeft een Ph2, toch es een ritje van auto wisselen :) En ik denk dat ik idd de bollen maar eens laat controleren.

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 21 okt 2013 22:42
door Menno
Zou eerst dat ritje maken, .. :smt193

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 21 okt 2013 23:44
door Citroënnetje
Ik vind mijn 2.2 PhI een stuk minder veren dan de oude 2.0....

Kwestie van de bollen?

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 21 okt 2013 23:53
door Menno
Rond de 200.000 km LDS vernieuwen en bollen checken ...

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 06 nov 2013 20:31
door RRE
Klopt. lds olie vervangen scheelt ook weer veercomfort.
Wel met lexia eerst drukloos maken, blijft er weer een halve liter minder achter.
Aftappen door de slangklem los te nemen van de slang op de onderbalk bij de radiator, pass. zijde.
alles loopt er dan uit.
Ik zou alleen geen 200.000 km wachten, maar wat eerder, vooral als de leeftijd komt.

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 06 nov 2013 20:32
door RRE
oh ja, comfortbollen rondom, heerlijk !

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 30 nov 2013 16:34
door Delf
Zelf zit ik er ook aan te denken om comfortbollen te nemen, maar er is één puntje dat me tegen houd.
Zo nu en dan heb ik er een sleurhut van 1350 kg achtehangen en ben bang dat dat tot deinen gaat leiden.
De kogeldruk hou ik op +/- 65 kg.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr. Delf.

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 30 nov 2013 19:18
door Klaverblaadje
Ik hou erg van een soepel verende C5, maar ik heb bij mijn PH2 berline de comfortbollen weer vervangen door de orginele omdat ik het toch te slap vond.

En dan heb ik geen trekhaak.

Bollen vóór is een prima idee.

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 30 nov 2013 19:40
door JW-C5
Jij had ze onder een C5 met HA3+, als ik het goed heb.
Daar zou ik ze ook niet onder zetten. Ik doe het ook niet bij mijn C5 met HA3+.

Zelf had ik ze wél onder een Xant met gewone HP, daar bevielen ze me uitstekend.
En als ik het goed heb heeft Delf ook een gewone, met HA3 dus, geen +
Daar zou ik het wellicht wél onder zetten.

Groet,
JW

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 30 nov 2013 23:26
door Menno
Ik had ze wel rondom met HA3+ , een waar genot ...

Maar met zware belading of idd een sleurhut misschien niet heel verstandig.

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 19 feb 2015 12:31
door GW-tje
Als ik het goed begrepen heb, "lopen" de comfortbollen zoals de LHM bollen weer leeg. Iemand ervaring met de levensduur?
Daarnaast overweeg ik een setje op de vooras. Wie heeft hier ervaring mee qua rijeigenschappen?

Re: Comfortbollen

Geplaatst: 19 feb 2015 15:37
door Menno
Even klaverblaadje een PB sturen, die had (heeft ? ) ze enkel op de vooras ....
Ik vind die dingen geweldig, ze zitten nu ook weer op m'n XM :smt190

En klopt dat ze idd niet het eeuwige leven hebben, maar daar is de prijs ook naar , zijn volgens mij navulbaar