Pagina 2 van 14

Geplaatst: 30 nov 2006 11:50
door EvilTwin
R1200C schreef:Dat is een kwestie van je rubbers schoon houden en zorgen dat je extreme vervuilingen op een andere manier weghaalt.

Dus eigenlijk had het verhaal moeten zijn dat een ruitenwisser krassen kan veroorzaken.

Anyway, heb geen xenon en zal het in deze C5 ook niet krijgen. Ik wacht even op "onze" nieuwe autolamp. Twee weken geleden daar weer heel veel over gehoord en gezien maar hij is hier nog niet beschikbaar...
Er is geen moderne auto meer met koplampwissers (>1990). Er zit namelijk geen glas meer op, maar kunststof. Het is dus geen kwestie van 'kan' krassen, maar 'zal' krassen veroorzaken. De vraag is niet of, maar hoe snel. :idea:

Het voordeel is wel dat je krassen er eventueel uit kunt polijsten (al neem je dan waarschijnlijk ook de UV-beschermende coating mee ;) ). Een random kras is ook niet zo'n probleem, maar een hele baan krassen die de wisserbeweging volgt is ontoelaatbaar ivm verstrooiing.

Geplaatst: 30 nov 2006 15:18
door Menno
Heb toch maar ff een nieuw pompje erin laten zetten ( nog geen 10 minuten werk , als je weet hoe het moet ) , zat mij niet helemaal lekker , en hij deed een beetje raar , nu werkt het weer als vanouds :D , tevens nieuwe koplampsproeier aangezien de andere kapot was , zie vorige pagina ... olie nagekeken , en dikke lucht in de banden :lol:

Geplaatst: 30 nov 2006 15:25
door EvilTwin
M&M schreef:Heb toch maar ff een nieuw pompje erin laten zetten ( nog geen 10 minuten werk , als je weet hoe het moet ) , zat mij niet helemaal lekker , en hij deed een beetje raar , nu werkt het weer als vanouds :D , tevens nieuwe koplampsproeier aangezien de andere kapot was , zie vorige pagina ... olie nagekeken , en dikke lucht in de banden :lol:
wat kostte het pompje? en de sproeier?

Geplaatst: 30 nov 2006 15:29
door Menno
Geen idee , laat het je wel even precies weten wanneer ik de rekening heb ...

( sproeier was als ik het goed heb rond de 4 tientjes :shock: )

Geplaatst: 30 nov 2006 15:31
door EvilTwin
M&M schreef:Geen idee , laat het je wel even precies weten wanneer ik de rekening heb ...

( sproeier was als ik het goed heb rond de 4 tientjes :shock: )
nieuw dus, niet van de sloop?

Geplaatst: 30 nov 2006 15:33
door Menno
Eén van de sloop ( BE ) was 25€ en dan nog 13€ voor het opsturen , dan heb ik liever een nieuwe ... ook omdat je de ruitensproeiers niet kan gebruiken wanneer dit stuk is ( lastig m.i ) , en er nu dus direct een andere op kon :)

Geplaatst: 30 nov 2006 16:56
door EvilTwin
M&M schreef:Eén van de sloop ( BE ) was 25 euro en dan nog 13 euro voor het opsturen , dan heb ik liever een nieuwe ... ook omdat je de ruitensproeiers niet kan gebruiken wanneer dit stuk is ( lastig m.i ) , en er nu dus direct een andere op kon :)
je kan toch zo de stekker van de HD pomp trekken of gaat dan de BSI muiten?

heeft die belgensloop ook een www?

Geplaatst: 30 nov 2006 17:30
door Wimmie
Dat van dat warm water met groene zeep. Ik had mijn sproeitank net helemaal gevuld met sproeivloeistof. Kan ik dat nou gewoon ergens aftappen dan?
Auto op zijn kop houden wordt wat moeilijk :wink:

Geplaatst: 01 dec 2006 07:46
door Menno
EvilTwin schreef:
heeft die belgensloop ook een www?
Sorry voor de onduidelijkheid , maar met BE bedoel ik Bart-Ebben :oops:

Geplaatst: 01 dec 2006 12:41
door EvilTwin
M&M schreef:
EvilTwin schreef:
heeft die belgensloop ook een www?
Sorry voor de onduidelijkheid , maar met BE bedoel ik Bart-Ebben :oops:
ah sorry, is ook mijn huis-sloper.

Daar heb ik laatst een reservoir met sensors en pompen gescoord. De oude had een scheurtje opgelopen. Vervangen, maar toen viel mij op dat een van de koplampsproeiers wat zweette, maar hij vernevelde nog goed, dus heb ik hem laten zitten. De pompen heb ik nog...de oude laten zitten.

Geplaatst: 01 dec 2006 15:45
door nixmit
Wimmie schreef:Dat van dat warm water met groene zeep. Ik had mijn sproeitank net helemaal gevuld met sproeivloeistof. Kan ik dat nou gewoon ergens aftappen dan?
Auto op zijn kop houden wordt wat moeilijk :wink:
Stukje slang en even hevelen?

[Hevel op gang helpen door zuigen (als je van groene zeep houdt) of slang helemaal vol laten lopen in reservoir, vinger op een uiteinde en dat uiteinde buiten het reservoir onder het niveau houden.]

Geplaatst: 01 dec 2006 16:45
door Ronald
M&M schreef:Enkel sprong m'n sproeidopdinggeval van de koplampen van blijdschap een sprong in de lucht :shock: , geeft me een waterballet zeg , mooi dat er niemand voor liep , die zou echt zeiknat geweest zijn ...
Wordt dus een nieuwe halen bij Johan ...
Geeft een prachstraal inderdaad. Dat klepje moet wel gespoten worden!

Gr. Ronald

Re: ruitensproeier

Geplaatst: 19 jan 2007 18:00
door Tomas
Wimmie schreef:Ik heb ff snel gezocht maar zag nog geen draadje hierover.
Als ik mijn vooruit wil schoonsproeien gaan wel de koplampsproeiers spuiten, de voorsproeiers niet maar mijn achtersproeier WEL :shock: .
Is dat het beruchte klepje in de sproeierpomp wat niet functioneert?
Ikzelf had de identieke verschijnselen. k Heb erg veel groene zeep gebruikt om 'dat klepje' te reinigen. Da's niet gelukt ondanks veel doorpompen. Auto zat behoorlijk onder de groenezeep. Uiteindelijk is er toch een nieuw pompje ingezet. Is wel een bijzonder pompje. Draait voor de voorruit een andere kant op dan voor de achterruit. Klepje is ingebouwd in de pompunit. Zie ook http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=326 bij deel2 (essuyage/lavage).
Succes ermee.

Re: ruitensproeier

Geplaatst: 04 okt 2007 21:27
door wouter
Kan er iemand mij vertellen waar die sproeipomp zit? Misschien dat ik er eens een tik op geeft dat hij het weer doet...

Re: ruitensproeier

Geplaatst: 04 okt 2007 21:29
door Rene
Achter je rechter wielkuip