DON
DON

Bericht door DON »

Harm van Beek schreef:4 of 5 bouten heeft zeker nut: realiseer je wel dat je hele auto met slechts 16 of 20 boutjes vast zit aan de banden die bepalen of je op de weg blijft of niet.

Vlak de krachten en momenten niet uit die er op de bouten komen in bochten, met accelereren en nog erger, met remmen.

Dan is de keuze tussen 4 of 5 bouten van voldoende dikte essentieel!
precies hier ging het mij ook meer een beetje om...

Niet voor niets dat die dikke US-pickup-trucks met 6 bouten vast zitten aan de wielen !

Zag zelfs een Jeep een aantal weken geleden en die zat met 7 bouten vast ! Was het geen hummer ???
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EvilTwin »

DON schreef:
Harm van Beek schreef:4 of 5 bouten heeft zeker nut: realiseer je wel dat je hele auto met slechts 16 of 20 boutjes vast zit aan de banden die bepalen of je op de weg blijft of niet.

Vlak de krachten en momenten niet uit die er op de bouten komen in bochten, met accelereren en nog erger, met remmen.

Dan is de keuze tussen 4 of 5 bouten van voldoende dikte essentieel!
precies hier ging het mij ook meer een beetje om...

Niet voor niets dat die dikke US-pickup-trucks met 6 bouten vast zitten aan de wielen !

Zag zelfs een Jeep een aantal weken geleden en die zat met 7 bouten vast ! Was het geen hummer ???
Die Cadillacs met 6boutgaten maken gewoon gebruik van vrachtwagen-wielnaven. :idea:

Jeeps&Hummer zijn vrachtwagens :wink:

Het voordeel van die 4boutgaten is dus dat je de wielen er 20% sneller op of af hebt. Bovendien passen zo de mooie C4 San Marcos velgen erop 8)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
GSven
GSven

Bericht door GSven »

ronama schreef:C2,3,4,5,8 hebben er toch allemaal 4
De Evasion had er 5. C8 volgens de site ook.
DON
DON

Bericht door DON »

EvilTwin schreef:
DON schreef:
Harm van Beek schreef:4 of 5 bouten heeft zeker nut: realiseer je wel dat je hele auto met slechts 16 of 20 boutjes vast zit aan de banden die bepalen of je op de weg blijft of niet.

Vlak de krachten en momenten niet uit die er op de bouten komen in bochten, met accelereren en nog erger, met remmen.

Dan is de keuze tussen 4 of 5 bouten van voldoende dikte essentieel!
precies hier ging het mij ook meer een beetje om...

Niet voor niets dat die dikke US-pickup-trucks met 6 bouten vast zitten aan de wielen !

Zag zelfs een Jeep een aantal weken geleden en die zat met 7 bouten vast ! Was het geen hummer ???
Die Cadillacs met 6boutgaten maken gewoon gebruik van vrachtwagen-wielnaven. :idea:

Jeeps&Hummer zijn vrachtwagens :wink:

Het voordeel van die 4boutgaten is dus dat je de wielen er 20% sneller op of af hebt. Bovendien passen zo de mooie C4 San Marcos velgen erop 8)
haha da's een mooie beredenering ! ;)
Plaats reactie