
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
Jeroen heb je dit oude slot misschien nog, ik wil het wel eens open maken om te kijken wat er eigellijk altijd kapot gaat.JeroenS schreef:Onder garantie (bovag) hersteld:
Achterportier is hersteld onder garantie (nieuwe motor 9138A2)
Achterklep nieuwe gasveer (8731F4)
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002

Nee, ik heb geen oude onderdelen meegekregen, waarschijnlijk in een vuilnisbak bij de dealer.fengels schreef:Jeroen heb je dit oude slot misschien nog, ik wil het wel eens open maken om te kijken wat er eigellijk altijd kapot gaat.JeroenS schreef:Onder garantie (bovag) hersteld:
Achterportier is hersteld onder garantie (nieuwe motor 9138A2)
Achterklep nieuwe gasveer (8731F4)
Frank
De C5 blijft nog een nachtje extra, zou vandaag klaar moeten zijn.
Update: nog een extra dag, probleem is opgelost alleen ontbrak er speciaal gereedschap voor fijnafstelling, morgen komt de C5 naar huis.

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Zaterdag voor kerst teruggehad, nieuwe bak erin, gaat nog wat stroef. De auto lekt nu wat olie, vandaag over gebeld, gaat vanmiddag op de brug.
Ik gaf ook aan dat de 2e versnelling niet lekker schakkelt (lijkt op een of andere manier wat korter dan de rest, dus voor je gevoel moet je verder trekken zoals bij de andere versnellingen), en of dat met instelllen is te veranderen, maar dat kon niet volgens de garage, klopt dat?
De piepjes bij het rijden (over hobbelige weg) bij de ophanging is ook nog niet verholpen, zal ik vandaag nog maar eens naar vragen of ze daar naar gekeken hebben (bij ophalen waren er alleen verkopers) want daar is niets aan veranderd.
Dit is mijn eerste tweedehands, nog niet een ideale ervaring .
Ik gaf ook aan dat de 2e versnelling niet lekker schakkelt (lijkt op een of andere manier wat korter dan de rest, dus voor je gevoel moet je verder trekken zoals bij de andere versnellingen), en of dat met instelllen is te veranderen, maar dat kon niet volgens de garage, klopt dat?
De piepjes bij het rijden (over hobbelige weg) bij de ophanging is ook nog niet verholpen, zal ik vandaag nog maar eens naar vragen of ze daar naar gekeken hebben (bij ophalen waren er alleen verkopers) want daar is niets aan veranderd.
Dit is mijn eerste tweedehands, nog niet een ideale ervaring .

Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Hou vol.
Op een nieuwe auto moet je een week of 10 wachten.
De meeste problemen zullen dan inmiddels wel opgelost zijn.
(hoop ik...... voor beide partijen)
Op een nieuwe auto moet je een week of 10 wachten.
De meeste problemen zullen dan inmiddels wel opgelost zijn.
(hoop ik...... voor beide partijen)
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018

wat betreft probleem 3, het niet omhoog komen van de achterklep, dat heb ik ook, (terwijl het vergeleken met de Xantia eigenlijk maar een iel klepje is en nogal blikkerig aandoet.
Ik was voor de kerst met de auto in Zwitserland en daar bleek ineens bij 5 graden onder nul dat de klep niet mee open wilde blijven staan.....zijn er natuurkundigen onder ons die een verband weten tussen gas en kou?
Ik was voor de kerst met de auto in Zwitserland en daar bleek ineens bij 5 graden onder nul dat de klep niet mee open wilde blijven staan.....zijn er natuurkundigen onder ons die een verband weten tussen gas en kou?
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug

maar als de demper gasdicht is afgesloten kan er dan volume of druk verandering optreden? (die formule kwam me bekend voor, maar van bijna 40 jaar geleden..)EW schreef:ja
PxV/T is constant. Dus druk maar volume gedeeld door de temperatuur is constant.
Verlaag je de temperatuur, zal of het volume of de druk, of allebei omlaag moeten.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
De demper zou inderdaad gasdicht moeten zijn. Dan gaat ook alleen die formule op.
Er is gewoon in elke vaste hoeveelheid gas een vaste verhouding tussen druk, volume en temperatuur. Als je aan een van de grootheden wat veranderd (bijvoorbeeld in dit voorbeeld de temperatuur verlagen), dan moeten de andere waarden (of in ieder geval een van de andere waarden) veranderen.
In dit specifieke geval zal de druk dus dalen waardoor er niet meer genoeg kracht is om de klep open te houden. Daardoor zakt de klep, wordt het volume kleiner en worden druk (en evt. temperatuur) weer hoger.
Er is gewoon in elke vaste hoeveelheid gas een vaste verhouding tussen druk, volume en temperatuur. Als je aan een van de grootheden wat veranderd (bijvoorbeeld in dit voorbeeld de temperatuur verlagen), dan moeten de andere waarden (of in ieder geval een van de andere waarden) veranderen.
In dit specifieke geval zal de druk dus dalen waardoor er niet meer genoeg kracht is om de klep open te houden. Daardoor zakt de klep, wordt het volume kleiner en worden druk (en evt. temperatuur) weer hoger.
C4GP 2.0 16V LPG-G3

kortom, het feit dat ie niet helemaal omhoog wil en dat ie zakt bij kou is hetzelfde verschijnsel, te weinig druk in de cylinder..EW schreef:De demper zou inderdaad gasdicht moeten zijn. Dan gaat ook alleen die formule op.
Er is gewoon in elke vaste hoeveelheid gas een vaste verhouding tussen druk, volume en temperatuur. Als je aan een van de grootheden wat veranderd (bijvoorbeeld in dit voorbeeld de temperatuur verlagen), dan moeten de andere waarden (of in ieder geval een van de andere waarden) veranderen.
In dit specifieke geval zal de druk dus dalen waardoor er niet meer genoeg kracht is om de klep open te houden. Daardoor zakt de klep, wordt het volume kleiner en worden druk (en evt. temperatuur) weer hoger.