Pagina 2 van 4

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 10:01
door Cees van Vijven
Ben daar perfect geholpen en ga daar zeker terug als ik weer wat heb, in Brielle zien ze me niet meer bij de dealer.
Bedankt. :smt023

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 10:10
door C5vanMatti
:citrofiel
Kan je ook één ADAL vervangen?
de linker is bij mijn C5 kaduc :smt017
:smt190

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 10:11
door remcodj
C5vanMatti schreef: in Brielle zien ze me niet meer bij de dealer
slechte ervaring met de garage in brielle?
dit is ook mijn dichtsbij zijnde cit dealer...

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 10:26
door C5vanMatti
remcodj schreef:
C5vanMatti schreef: in Brielle zien ze me niet meer bij de dealer
slechte ervaring met de garage in brielle?
dit is ook mijn dichtsbij zijnde cit dealer...
Euh Brielle??? :smt198
Ik woon in het oosten van Nederland :smt017

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 10:30
door remcodj
onder de rook van rotterdam...

http://maps.google.nl

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 10:35
door Klaverblaadje
C5vanMatti schreef:Kan je ook één ADAL vervangen?
de linker is bij mijn C5 kaduc :smt017
:smt190
Ja hoor, volgens Brian de monteur van JO gaat meestal de rechtse eerst, en dan vervangen ze alleen de lagers aan die kant.
Blijkt het dat de andere niets mankeert dan laten ze hem gewoon zitten.

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 10:39
door Klaverblaadje
Cees van Vijven schreef:Ben daar perfect geholpen en ga daar zeker terug als ik weer wat heb, in Brielle zien ze me niet meer bij de dealer.
Bedankt. :smt023
Beide kanten vernieuwd?
En wat was je nu kwijt?

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 17:20
door Ploffie
Klaverblaadje schreef:
C5vanMatti schreef:Kan je ook één ADAL vervangen?
de linker is bij mijn C5 kaduc :smt017
:smt190
Ja hoor, volgens Brian de monteur van JO gaat meestal de rechtse eerst, en dan vervangen ze alleen de lagers aan die kant.
Blijkt het dat de andere niets mankeert dan laten ze hem gewoon zitten.
Waarom zou de rechtse eerst stuk gaan? :smt017

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 17:53
door Klaverblaadje
Ploffie schreef:Waarom zou de rechtse eerst stuk gaan? :smt017
Misschien omdat je met dat rechterwiel meer door kuilen en wegkanten rijdt waardoor de ophanging meer te verduren krijgt. :smt017
Die wegkanten hebben meer kuilen met water en modder wat opspat tussen de keerringen en binnendringt bij de lagers, waardoor......... :smt017

Ik doe maar een gooi.

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 17:56
door Roman
dat dacht ik ook al...
en je parkeert wel eens met de rechterkant op de stoep... etc etc

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 18:02
door Ploffie
Mwoah, niet een echt bevredigend antwoord, heren.

@matti: staat je linker wiel scheef of kraaktie?

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 18:06
door Roman
Ploffie schreef:Mwoah, niet een echt bevredigend antwoord, heren.

is ook maar een gedachte gang en geen antwoord ploffie... ;)

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 18:21
door Ploffie
Weet ik wel.
Laat ik het zo zeggen dan...Mwoah, niet echt een bevredigende gedachtegang heren... ;)

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 18:29
door Klaverblaadje
Die keer dat ik er met m'n neus opstond toen er een ADAL vernieuwd werd was er van buiten niets aan te zien, het wiel stond keurig recht en ook was er nauwelijks speling te voelen.

Wel kraakte het inderdaad behoorlijk.

De lagers in AD zijn wel echte lagers, maar ze draaien niet constant rond zoals een wiellager.
Het zijn dus altijd dezelfde drie of vier rolletjes die de klappen opvangen op dezelfde plaats op de binnen en buiten ring, en daar ontstaat dus extreme slijtage.

Re: ADAL's

Geplaatst: 01 jun 2009 18:34
door Ploffie
Ik weet het, heb ze zelf vroeger bij mijn BX wel eens vervangen.
Die wielen stonden ook niet / \ , en hij kraakte ook niet, alleen veerde hij achter amper nog.