Pagina 2 van 2
Re: @##$ Banden
Geplaatst: 09 mei 2009 20:51
door Ploffie
Daar kun je dus rustig je voorwielen aan de auto laten balanceren.
Re: @##$ Banden
Geplaatst: 09 mei 2009 21:50
door Wimmie
Citroenbx schreef:Wimmie schreef:Banden worden meestal niet op de auto gebalanceerd. Dan zou het toch niet uit moeten maken welk gat waar zit?

Waarom denk je?
Dynamisch balanceren is duur en niemand heeft er de apparatuur voor, maar het werkt wel.
Remschijf, lager, cardanas e.d. worden allemaal mee opgenomen in de balancering.
Net zoals de drijvende delen van je onderblok laten balanceren, word af fabriek nooit gedaan, maar doe het met een standaard motor en je hebt vermogen meer en een hoop slijtage minder.
Maar aangezien dat "niet nodig is" word het niet gedaan...
Heeft niet veel met banden te maken maar je snapt het punt wel neem ik aan
Ik snap je punt wel, maar dan nog maakt het dan toch niet uit op welk gat je je wiel hangt?

Re: @##$ Banden
Geplaatst: 09 mei 2009 22:18
door Citroenbx
jawel, onbalans van het wiel tov het aandrijfsysteem, wiel draaien tov aandrijfsysteem is verplaatsen van de onbalans
Re: @##$ Banden
Geplaatst: 09 mei 2009 22:29
door Ploffie
Maar raken we niet wat van het spoor, het ging om cuppende banden, niet om onbalans.
Re: @##$ Banden
Geplaatst: 10 mei 2009 10:01
door EvilTwin
Duck schreef:Bandenman zegt iets over groeven zijn ingezaagd

, snap er niks van profiel is nog goed rond de 6mm, kent iemand dit?
Zaagtandslijtage is idd cuppen -ook wel schulpen in belgië-.
Gooi je de gecupte banden naar voren dan wordt het geluid veel beter hoorbaar.
Ik ben geen fan van Kruislings wisselen,
omdat door het remmen de (voor)banden wat vervormen en je dit niet achterstevoren op de achterwielen wil hebben.
De achterwielen (die niet veel remmen) kruislings naar voren gooien kan wel, maar dan hoor je dus in eerste instantie de zaagtand. Het camber van de C5 voor staat overigens in tegenovergestelde richting van achter.
Of je de voorbandebn überhaupt naar achteren wilt hebben is afhankelijk van de mate van slijtage (met 6mm heb ik daar geen moeite mee) Je kunt dat dus proberen, voor naar achter , eventueel de gecupte kruislings.