Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23 okt 2006 13:31
door Menno
De 'oude' automaat heeft 4 verzetten , de nieuwe 6 ...

Geplaatst: 03 nov 2006 12:15
door heidi77
onze 2.0 op gas mag 1500k trekken en redt het prima hoor in de bergjes van sauerland en berneroberland vooral makkelijk is het zelfstandig kunnen schakelen bij de automaat.Maar warm worden ofzo doet hij niet e de caravan van ons was beladen 1470 kilo.ging prima gr heidi

Geplaatst: 03 nov 2006 14:53
door exroosje
Dickiedik V6 schreef:mijn V6 mag 1500 kg trekken, mijn eigen caravan weegt 1100 en ik moet zeggen dat het prima ging in frankrijk. Wel af en toe handmatig terug schakelen omdat hij anders best lang wacht met terug schakelen, maar dat was alleen op de wat flauwere hellingen. maar gemiddeld genomen bevalt een automaat met caravan mij prima. :D
Volgens mij mag de V6 automaat minder trekken als andere uitvoeringen. Ik zie net op de autoweek site 1400 kilo, terwijl de handgeschakelde V6 1600 kilo mag trekken. Alle 2l's automaat zowel als hand) mogen 1500 kilo trekken.

Bizar, nietwaar? Kentekencheck bij RDW bevestigt dit. 1400 kilo en niet 1500!

Op http://www.caravantrekker.nl kun je nl lezen dat de C5 V6 automaat uitstekend geschikt is als caravantrekker omdat bij 80km/u hij ook in de hoogste versnelling (bij 1900 toeren) al 80PK kan leveren, hetgeen veel meer is als de gemiddelde 2l.

Geplaatst: 03 nov 2006 16:23
door Harm
Mijn dieseltje doet het ook prima als caravantrekker. Zij hanteren echter een foutief max. aanhangergewicht.

Automaat

Geplaatst: 09 nov 2006 09:33
door robbert
Niet aan beginnen had een C5 automaat maar wat een ellende.
De automaat sloeg vast in drie ben met veel moeite Zwitserland uitgekomen.
In Duitsland elektronisch up laten daten ben thuisgekomen, hier werd mij verteld dat er nieuwe kleppen in moesten.
Heb direct een C5 met lage kilometerstand maar schakelbak gekocht.
Het is ook bekend bij anwb dus wees verstandig neem een schakelauto.
Robbert

Geplaatst: 09 nov 2006 09:36
door Menno
AL-4 is gevoelig , zie ook Xantiabakken , echter die in de V6 en 2.2 zijn van andere makelij ( 4HP20 ) en lang zo gevoelig niet ...

Verder deel ik deze mening niet ! :)

Geplaatst: 09 nov 2006 09:37
door Rene
Liever laat dan nooit, maar even naar aandrijving gesleept.

Geplaatst: 09 nov 2006 09:41
door Harm
Ik wil niet anders dan automaat.
Heb nu 2 Xantia's (2.0i-8V en 1.9TD) en een XM (2.1TD-12v) met automaat gehad en dan nu deze heerlijke limo, maar ik wil niet anders meer.

Geplaatst: 09 nov 2006 10:25
door maeseelek
Harm van Beek schreef:Ik wil niet anders dan automaat.
Heb nu 2 Xantia's (2.0i-8V en 1.9TD) en een XM (2.1TD-12v) met automaat gehad en dan nu deze heerlijke limo, maar ik wil niet anders meer.
ik ook, maar heb in feite nog nooit echt met "vitessen" gereden behalve m'n rijexamen. Al onze auto's waren/zijn automatic (xmII, lancia Ypsilon, smart fortwo en deze 2 C5'en)
is gewoon zalig relaxed rijden, maarja dit komt meer op een wellis-nietjesverhaal, ieder persoonlijke mening.
Een manuele boîte kan men ook kapot rijden

Geplaatst: 09 nov 2006 11:32
door Roman
zie C6 rijervaring.
mijn mening was altijd automaat is wat voor oude ..... :oops:
maar sinds ik met de C6 gereden heb moet ik bekennen dat mijn mening volledig gedraaid is.
mijn volgende auto wordt ook een auto maat :wink:

Geplaatst: 09 nov 2006 13:10
door maeseelek
ronama schreef:mijn mening was altijd automaat is wat voor oude ..... :oops:
mijn opa en oma zeggen dat nog steeds, mijn opa is 82 en ze rijden nog steeds manueel (xantia 2.0hdi)

Geplaatst: 09 nov 2006 17:20
door Wimmie
ronama schreef:zie C6 rijervaring.
mijn mening was altijd automaat is wat voor oude ..... :oops:
maar sinds ik met de C6 gereden heb moet ik bekennen dat mijn mening volledig gedraaid is.
mijn volgende auto wordt ook een auto maat :wink:
Idem voor mij. Sinds ik de C5 heb wil ik ook niet anders dan automaat. Dan maar een ouwe .... maar wel comfortabel :wink: