Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Vergeet niet de automaat in de S stand te zetten, Schakelt hij wat later op. Of schakel, tot de motor een beetje warm is, manueel.
De automatische bak wil graag erg vroeg al opschakelen, helemaal als de bak nog koud is. Dat rijd soms niet lekker. De onze gaat soms dan bij 50-60 al in de 4, met als gevolg een melding "storing automatische bak". Bij het uitlezen niks aan de hand, en nu met kou in de S of manueel, en geen enklel probleem meer.
Johan
De automatische bak wil graag erg vroeg al opschakelen, helemaal als de bak nog koud is. Dat rijd soms niet lekker. De onze gaat soms dan bij 50-60 al in de 4, met als gevolg een melding "storing automatische bak". Bij het uitlezen niks aan de hand, en nu met kou in de S of manueel, en geen enklel probleem meer.
Johan
hmm, Haas heeft een benzine motor, die zal misschien minder snel opschakelen. En verder probeer ik met sneeuw/ijs zo laag toerig mogelijk te rijden, zeker met een diesel heb je daar koppel genoeg voor.JHV schreef:Vergeet niet de automaat in de S stand te zetten, Schakelt hij wat later op. Of schakel, tot de motor een beetje warm is, manueel.
De automatische bak wil graag erg vroeg al opschakelen, helemaal als de bak nog koud is. Dat rijd soms niet lekker. De onze gaat soms dan bij 50-60 al in de 4, met als gevolg een melding "storing automatische bak". Bij het uitlezen niks aan de hand, en nu met kou in de S of manueel, en geen enklel probleem meer.
Johan
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Pieter,
Klopt wat je zegt, maar de auto bak heeft een programma waardoor hij sneller opschakelt wanneer de motor en bak nog koud zijn. Niet iedereen vervaart dat als prettig. Bij ons schakeld de bak in de S stand bij een 2600 a 2700 toeren. Na een kilometer vaak weer uit de S.
Wanneer ik de motor start, en dan 2 minuten de ruiten ga schoonkrabben is het ook goed zonder de S.
johan
Klopt wat je zegt, maar de auto bak heeft een programma waardoor hij sneller opschakelt wanneer de motor en bak nog koud zijn. Niet iedereen vervaart dat als prettig. Bij ons schakeld de bak in de S stand bij een 2600 a 2700 toeren. Na een kilometer vaak weer uit de S.
Wanneer ik de motor start, en dan 2 minuten de ruiten ga schoonkrabben is het ook goed zonder de S.
johan
2600 toeren? Voor een diesel? is dat wel goed?JHV schreef:Pieter,
Klopt wat je zegt, maar de auto bak heeft een programma waardoor hij sneller opschakelt wanneer de motor en bak nog koud zijn. Niet iedereen vervaart dat als prettig. Bij ons schakeld de bak in de S stand bij een 2600 a 2700 toeren. Na een kilometer vaak weer uit de S.
Wanneer ik de motor start, en dan 2 minuten de ruiten ga schoonkrabben is het ook goed zonder de S.
johan
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Hoe bedoel je, te hoog/telaag/fout/etc/??
Johan
Johan
bij koude olie kom ik nooit boven de 2000 toeren en liever nog lager....2600 lijkt me teveel een aanslag op de motor.JHV schreef:Hoe bedoel je, te hoog/telaag/fout/etc/??
Johan
C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Tot 3000 moet kunnen in koude toestand......
met een diesel zeker niet, tenminste niet voor mijn gemoedsrust. (ik rijd al 100 bij 1800 toeren, dus traag ben ik dan ook niet)Hertogjan schreef:Tot 3000 moet kunnen in koude toestand......
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Is in een ander draadje al een uitgebreide discussie over toerental bij koud starten, en daarna rustig wegrijden. Zullen we terug naar vraag TS en deze discussie elders voeren?
Johan
Johan
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik heb het woord olie nog niet gehoord, lijkt me toch het belangrijkste.
Rijden hier velen al op dunne tot zeer dunne olie ivm de klepstoters, dat is daar nog belangrijker.
Niks dikker dan in de range 0w30 tot 5w40 zou ik zeggen.
gr. Ronald
Rijden hier velen al op dunne tot zeer dunne olie ivm de klepstoters, dat is daar nog belangrijker.
Niks dikker dan in de range 0w30 tot 5w40 zou ik zeggen.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 feb 2009 09:42
Auto: C5 2.0i 16v Ligne Prestige Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10334
Productienummer: 10095
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 110066
Kleur: KKQ rouge profond
KPH: C5club sticker
Locatie: ijsselstein (utrecht)
Hallo
Misschien zeg ik nu iets heel doms maar in het instructieboekje ,bij mij op bladzijde 128,staat iets
over Anti-sneeuwschermen voor koude landen.Ik weet niet of het alleen tegen inkomende sneeuw is of dat het ook de kou van de Radiateur weg moet houden.
Misschien zeg ik nu iets heel doms maar in het instructieboekje ,bij mij op bladzijde 128,staat iets
over Anti-sneeuwschermen voor koude landen.Ik weet niet of het alleen tegen inkomende sneeuw is of dat het ook de kou van de Radiateur weg moet houden.
Ieder Mens is uniek behalve ik,want ik ben anders.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
En wat doe je met ontdooier IN de dame als je deze niet open krijgt ?Haas schreef:Ook de extra ruiten ontdooier...een plaatsje gevonden in de dame.
Johan
Ontdooier ligt nu in de dame gaat op de boot uit de dame in mijn jaszak.
Thanks voor deze tip, ik denk dat ikhet wel vergeten zou zijn, en dat is inderdaad lullig als het in de auto ligt met de deuren bevroren.
Thanks voor deze tip, ik denk dat ikhet wel vergeten zou zijn, en dat is inderdaad lullig als het in de auto ligt met de deuren bevroren.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zelf hou ik als absolute bovengrens 2500 aan bij koude motor, gaat al 326K prima, moet kunnen bij een 16v HDi.pieter melissen schreef:bij koude olie kom ik nooit boven de 2000 toeren en liever nog lager....2600 lijkt me teveel een aanslag op de motor.JHV schreef:Hoe bedoel je, te hoog/telaag/fout/etc/??
Johan
Liever wat minder maar dat gaat simpelweg soms niet bij een 4-bak automaat.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Mijne schakelt met koud systeem, minder dan half gas op het pedaal, soms pas na 3000 op...
En dan heb ik een BVA6
En dan heb ik een BVA6
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.



