toch blijft voor mij orga 10123 een raadsel (tenzij de eigenaar zich vergist heeft)exroosje schreef:Je kunt dit zien aan de excel sheet met orga nummers van de leden.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:45
Auto: xsara picasso 2.0hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Citroen is duidelijk geslaagd in z'n opzetronama schreef:tja het blijft een kwestie van smaak..
ik had bij de ph2 berline meteen zoiets van![]()
wouw prachtig
en toch denk ik dat ik bij een klein groepje hoorde die de ph2 echt prachtig vind/vond
gezien de reacties die ik heb gehad de afgelopen 4 jaar...
de reacties op de ph3 zijn gewoon niet meer te tellen...
iedereen draait zijn hoofd wel of ja je kan het niet verzinnen welke positieve reacties die krijgt...
Ikzelf vind de berline ph II ook echt prachtig, véél mooier dan de ph I, op gelijk wel vlak.. Helaas ben ik ook maar bij de weinigen.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Nee hoor, er zijn er wel meer, zoveel brood haal ik toch niet.Stalsie schreef:Ikzelf vind de berline ph II ook echt prachtig, véél mooier dan de ph I, op gelijk wel vlak.. Helaas ben ik ook maar bij de weinigen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Hier nog zo iemand!Klaverblaadje schreef:Nee hoor, er zijn er wel meer, zoveel brood haal ik toch niet.Stalsie schreef:Ikzelf vind de berline ph II ook echt prachtig, véél mooier dan de ph I, op gelijk wel vlak.. Helaas ben ik ook maar bij de weinigen.![]()
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Wat voor stoelen zijn er verkrijgbaar in de types II? Over twee jaar ongeveer ben ik aan een type II toe en dan wil ik goed meubilair. Kan een type II rijder mij informeren? Zelf denk ik dat de lederen zetels met een lendesteun wel ok zijn of hebben ze dezelfde pasvorm als de type I? Kan iemand mij ook iets vertellen over de evolutie van de 1.8 en 2.0 benzinemotoren t.o.v. type I. Ik ben benieuwd en een voorbereiding van 2 jaar kan geen kwaad
. Type III vind ik helaas te zwaar worden hoewel ik daar over 2 jaar anders over kan denken........... O, ja van de type II vind ik de berline met trekhaak en lederen meubilair heel mooi 
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Ik kan maar niet wennen aan de achterlicht units van de Berline Ph2 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Ik heb soms wel wat met de zgn "underdogs". Zie bv de kleur van m'n huidige auto
. Maar effe heel eerlijk: ik vind de type II berline mooi. Voor de prijs is het natuurlijk goed als de type II berline niet populair blijkt te zijn 
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Daar heb je een punt 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Ah, jawel. Gewoon blijven proberenKlussie schreef:Ik kan maar niet wennen aan de achterlicht units van de Berline Ph2
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Zulke kromme achteruitkijk spiegels zitten er niet in de C5 dat je ze ziet hoor.
Je moet ook vooruit op de weg letten suffie klussie
Je moet ook vooruit op de weg letten suffie klussie
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik vind de ph2 ook veel mooier als de ph1. Maar dan vooral voor en achterzijde, doordat het profiel zelf onveranderd is. En op zich moet ik zeggen dat het profiel iets beter past bij ph1. Dus vandaar mijn opmerking over balans.
Wat betreft stoelen, die zijn niet anders bij ph2 als bij ph1. In de ph2 zijn ze in de exclusive standaard electrisch verstelbaar. Dat heeft als additioneel voordeel dat je ze voor en achter apart in hoogte kunt verstellen.
De 1.8 is van 118 naar 125 pk gegaan, de 2.0 van 138 naar 143. Dit vanwege variabele klepbediening. De V6 heeft dat ook gekregen en is van 211 naar 213 pk gegaan. De toerentallen zijn hierdoor ook iets omlaag gegaan voor max koppel en vermogen.
Overigens worden deze vebeteringen wel weer enigzins teniet gedaan door het toegenomen gewicht. De ph2 is 10cm langer maar hierdoor ook 50kg zwaarder. Wel is de stroomlijn beter.
Wat betreft stoelen, die zijn niet anders bij ph2 als bij ph1. In de ph2 zijn ze in de exclusive standaard electrisch verstelbaar. Dat heeft als additioneel voordeel dat je ze voor en achter apart in hoogte kunt verstellen.
De 1.8 is van 118 naar 125 pk gegaan, de 2.0 van 138 naar 143. Dit vanwege variabele klepbediening. De V6 heeft dat ook gekregen en is van 211 naar 213 pk gegaan. De toerentallen zijn hierdoor ook iets omlaag gegaan voor max koppel en vermogen.
Overigens worden deze vebeteringen wel weer enigzins teniet gedaan door het toegenomen gewicht. De ph2 is 10cm langer maar hierdoor ook 50kg zwaarder. Wel is de stroomlijn beter.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
De voorzijde vind ik echter zeer geslaagd.Rowi schreef:Ah, jawel. Gewoon blijven proberenKlussie schreef:Ik kan maar niet wennen aan de achterlicht units van de Berline Ph2
Zeer herkenbaar en van buitegewone schoonheid
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
De voorzijde vind ik echter zeer geslaagd.
Zeer herkenbaar en van buitegewone schoonheid
er zijn dingen die ik niet begrijp, volgens carbase is de ph1 sedan 13 cm korter dan de ph2. Echter beide breaks zijn even lang (4.76). Waar zit dat lengteverschil?exroosje schreef:Overigens worden deze vebeteringen wel weer enigzins teniet gedaan door het toegenomen gewicht. De ph2 is 10cm langer maar hierdoor ook 50kg zwaarder. Wel is de stroomlijn beter.
C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:45
Auto: xsara picasso 2.0hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik reed eens achter een berline ph2 in het donker, zonder het zelf te weten en ik vond de achterlichten werkelijk prachtig ogen, en ze gaven een prachtige verlichting..Klussie schreef:Ik kan maar niet wennen aan de achterlicht units van de Berline Ph2
Pas bij een rondpunt zag ik dat het een C5 ph2 was, en werden veel van mijn vragen beantwoord.
Toegegeven.. De eerste keer dat ik de achterkant van een ph2 zag, vond ik het ook niet zo mooi, maar gaandeweg gezien dat hij toch een beetje uniek is, en eigenlijk wel leuk is.
Wat de rijprestaties van een ph2 berline geeft, weet ik echter niet. enkel nog maar met een ph2 break gereden.




