Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 4028
      		Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
      			      		      			      				Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12352
      			      		      			      				Productienummer: 10436
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 231000
      			      		      			      				Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
      			      		      			      		      			      				Locatie: s-Gravenhage
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        En ik weet niet of je blij moet zijn met het BEREKENEN van de interiereur temperatuur ipv het meten.
Wat ik wel weet is dat ze ook zoiets doen met geluidsoverlast bij schiphol. Je weet wel, dendert er een vliegtuig over dan krijg je als reactie dat je volgens de berekeningen nergens last van hebt. Die bewoners zijn daar errug blij mee.......
Overigens Ronald, de theorie van de lampjes etc was van mij. De kachel unit wordt zelf warm en daarin zit bij de ph1 de sensor ook. In ph2 is de sensor verplaatst naar onder het dashboardkastje. Dat ondersteund mijn theorie. In de ph2 heb ik dan ook nog nooit zoiets bemerkt.
Maar: Ik had er wel een stuk minder last van nadat ik mijn motorthermostaat had vervangen. Deze bleek de koelwatertemp te lang te laag te houden.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Wat ik wel weet is dat ze ook zoiets doen met geluidsoverlast bij schiphol. Je weet wel, dendert er een vliegtuig over dan krijg je als reactie dat je volgens de berekeningen nergens last van hebt. Die bewoners zijn daar errug blij mee.......
Overigens Ronald, de theorie van de lampjes etc was van mij. De kachel unit wordt zelf warm en daarin zit bij de ph1 de sensor ook. In ph2 is de sensor verplaatst naar onder het dashboardkastje. Dat ondersteund mijn theorie. In de ph2 heb ik dan ook nog nooit zoiets bemerkt.
Maar: Ik had er wel een stuk minder last van nadat ik mijn motorthermostaat had vervangen. Deze bleek de koelwatertemp te lang te laag te houden.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
               Voorheen Ph2V6: 
Gut, da's nog eens wat anders dan die grote draaiknop op de middenconsole van m'n vroegere ID. Eigenlijk had die maar 3 standen: te koud, te warm en "doet het niet". 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 20
      		Lid geworden op: 06 jul 2007 23:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break 2.0 16v exclusive Nav en C1
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 181000
      			      		      			      				Kleur: antraciet
      			      		      			      				Locatie: Veldhoven
      			      		      		
      		      		      		        Hoi,
ik heb nu ook zo'n probleem met mijn C5 break 2002
nu merk ik ook dat ie slechter de ruiten schoon blaast bij nat weer!
Ook geeft ie aan dat de ventielatie positie " midden " met pijlen niet gebruikt!(voeten/midden/raam)
Al eens sensor bij pook vervangen! niets veranderd hier door !
Denk dat het te maken heeft met kachel klep!
zelfde gewenste temp !
Links koud rechts hete lucht!
van de zomer klaagde mijn vrouw dat de temp bij haar voeten er opliep!
wie weet waar ik dit op kan laten lossen!
Mijn dealer is niet echt verder hiermee gekomen!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			ik heb nu ook zo'n probleem met mijn C5 break 2002
nu merk ik ook dat ie slechter de ruiten schoon blaast bij nat weer!
Ook geeft ie aan dat de ventielatie positie " midden " met pijlen niet gebruikt!(voeten/midden/raam)
Al eens sensor bij pook vervangen! niets veranderd hier door !
Denk dat het te maken heeft met kachel klep!
zelfde gewenste temp !
Links koud rechts hete lucht!
van de zomer klaagde mijn vrouw dat de temp bij haar voeten er opliep!
wie weet waar ik dit op kan laten lossen!
Mijn dealer is niet echt verder hiermee gekomen!
V.I.P.

    			        
Berichten: 4456
      		Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Tourer Ligne Business 1.6
      			      		      			      				Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12902CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10247
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 191.000
      			      		      			      				Kleur: EEHD  LAK GRIS HARIA 2
      			      		      			      				Locatie: Zeewolde
      			      		      		
      		      		      		        lees hier eens
maar je bericht staat niet in het goede draadje
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... hermostaat
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			maar je bericht staat niet in het goede draadje
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... hermostaat
Berichten: 295
      		Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
      			      		      			      				Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11566
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      		
      		      		      		        @Berkrod: Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn phIII !!!
Regelmatig gekookte voeten en een ijspegel aan mijn neus.
  Ik moet wel zeggen dat dit soort probleempjes niet alleen des citroens zijn. In mijn vorige auto (Skoda Octavia II) was het bij bepaalde buitentemperaturen ook het geval.
In ieder geval, ik ben ook weggegaan bij de dealer met een 'wij kunnen niets vinden en mogen niet langer naar uw auto kijken' verhaal. Ik ben blij dat ik tenminste niet de enige ben, en dat hierdoor er waarschijnlijk nog wel eens een update uit Frankrijk komt.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Regelmatig gekookte voeten en een ijspegel aan mijn neus.
In ieder geval, ik ben ook weggegaan bij de dealer met een 'wij kunnen niets vinden en mogen niet langer naar uw auto kijken' verhaal. Ik ben blij dat ik tenminste niet de enige ben, en dat hierdoor er waarschijnlijk nog wel eens een update uit Frankrijk komt.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
    				
    				    			Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 295
      		Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
      			      		      			      				Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11566
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      		
      		      		      		        Nog een aanvulling: De warme voeten ontstaan voornamelijk in de file, wanneer er minder verse lucht vanaf buiten toegevoerd wordt door gebrek aan rijwind.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
    				
    				    			Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Hoi Mars,
Gelukkig en helaas om te horen dat ik niet de enige ben. Kon ik me bijna ook al niet voorstellen.
De dealer waar ik bij ben pakt het gelukkig wel serieus op, hebben mijn auto laatste keer ook 2 week gehad voor metingen die ze moesten doen van Citroen Frankrijk.
Daar liggen nu alle gegevens en het is wachten op een antwoord/reactie.
Mijn dealer vertelde me ook dat het inmiddels een bekend iets is bij Citroen, hoewel hij mij dat niet vertellen mocht. Dus je hebt het niet van mij..
 
Zodra ik iets verneem, zal ik het uiteraard laten weten!
En als ik jou was, zou ik echt naar de dealer gaan om het weer aan te kaarten, dit is niet normaal wat jij ook al zegt! IJspegels aan je neus en kokende voeten.....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Gelukkig en helaas om te horen dat ik niet de enige ben. Kon ik me bijna ook al niet voorstellen.
De dealer waar ik bij ben pakt het gelukkig wel serieus op, hebben mijn auto laatste keer ook 2 week gehad voor metingen die ze moesten doen van Citroen Frankrijk.
Daar liggen nu alle gegevens en het is wachten op een antwoord/reactie.
Mijn dealer vertelde me ook dat het inmiddels een bekend iets is bij Citroen, hoewel hij mij dat niet vertellen mocht. Dus je hebt het niet van mij..
Zodra ik iets verneem, zal ik het uiteraard laten weten!
En als ik jou was, zou ik echt naar de dealer gaan om het weer aan te kaarten, dit is niet normaal wat jij ook al zegt! IJspegels aan je neus en kokende voeten.....
Berichten: 295
      		Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
      			      		      			      				Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11566
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      		
      		      		      		        Ik ben vanavond bij de verkopers geweest, zal morgen naar de werkplaats gaan. Ze wisten me te vertellen dat er nog iemand langs was geweest...
Volgens mij is het software of een temp. sensor, met de eerste als meest waarschijnlijke. Ik stond vandaag weer eens meer dan een uur in de file en ben tijdens het wachten maar weer een beetje op onderzoek gegaan. Het probleem is dat de manuele standen wel redelijk werken, maar dat de automaat de blower standaard op standje drie/vier zet (van de acht) en er dus verwarmde lucht in de voetenruimte en gekoelde lucht bovenaan komt. ZONDER dat hier verder nog in gevarieerd wordt.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Volgens mij is het software of een temp. sensor, met de eerste als meest waarschijnlijke. Ik stond vandaag weer eens meer dan een uur in de file en ben tijdens het wachten maar weer een beetje op onderzoek gegaan. Het probleem is dat de manuele standen wel redelijk werken, maar dat de automaat de blower standaard op standje drie/vier zet (van de acht) en er dus verwarmde lucht in de voetenruimte en gekoelde lucht bovenaan komt. ZONDER dat hier verder nog in gevarieerd wordt.
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
    				
    				    			Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Ik heb ook alles geprobeerd qua manuele instellingen, blowersnelheden etc. Bij mij blijft uit de voorste en raam openingen koude lucht komen en bij de voeten hete lucht. Dit verandert niet, welke instelling ik ook kies.
Welke plaats heb jij je C5 vandaan dan, uit nieuwsgierigheid? Blijkbaar zijn er dus al meer die hetzelfde melden, misschien hebben we wel dezelfde dealer en was ik die andere
 . Hoe meer het melden, hoe sneller ze iets zullen doen.
Die van mij komt uit Den Bosch.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Welke plaats heb jij je C5 vandaan dan, uit nieuwsgierigheid? Blijkbaar zijn er dus al meer die hetzelfde melden, misschien hebben we wel dezelfde dealer en was ik die andere
Die van mij komt uit Den Bosch.
Berichten: 295
      		Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
      			      		      			      				Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11566
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      		
      		      		      		        Die van mij komt van van Hunnik in Arnhem.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
    				
    				    			Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Dit verschijnsel is enorm herkenbaar Berkrod ! 
Ik rijd dezelfde wagen als jij en merkte een paar weken geleden toen de kou buiten wat meer begon op te vallen, dat na ong. 3 kwartier ik steenkoude handen kreeg. En inderdaad: heerlijke warme lucht bij de voeten, maar werkelijk ijskoude lucht uit de roosters.
Heb het nog niet bij de garage gemeld, maar zal dat na de feestdagen zeker doen. Moet toch even langs voor de terugroepactie ivm het dieseladditief.
wat o wat zal de oplossing worden ?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik rijd dezelfde wagen als jij en merkte een paar weken geleden toen de kou buiten wat meer begon op te vallen, dat na ong. 3 kwartier ik steenkoude handen kreeg. En inderdaad: heerlijke warme lucht bij de voeten, maar werkelijk ijskoude lucht uit de roosters.
Heb het nog niet bij de garage gemeld, maar zal dat na de feestdagen zeker doen. Moet toch even langs voor de terugroepactie ivm het dieseladditief.
wat o wat zal de oplossing worden ?
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Terug naar een Ph.2??? 
 
Houd ons op de hoogte!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Houd ons op de hoogte!
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 295
      		Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
      			      		      			      				Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11566
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      		
      		      		      		        De mijne wordt 30 december nagekeken. Ik ben benieuwd. Tegelijkertijd zou dan het oogje voor de handrembreekkabel aan de trekhaak worden gemaakt.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
    				
    				    			Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Kijk, nog een melding! Ik denk dat een aantal het nog niet opgevallen is, maar dat citroen hier toch een algemeen probleem heeft. Ik heb nog steeds niets weergehoord, dus ga ervan uit dat citroen frankrijk nog aan het zoeken is. Zal de garage eerste week januari eens bellen wat de status is. Verder zou ik het zeker wel melden bij jou dealer! Citroen Nederland weet ervan, dus ze kunnen je niet met een kluitje in het riet sturen. Hoe meer het melden, hoe sneller hopelijk een oplossing!citroendriver schreef:Dit verschijnsel is enorm herkenbaar Berkrod !
Ik rijd dezelfde wagen als jij en merkte een paar weken geleden toen de kou buiten wat meer begon op te vallen, dat na ong. 3 kwartier ik steenkoude handen kreeg. En inderdaad: heerlijke warme lucht bij de voeten, maar werkelijk ijskoude lucht uit de roosters.
Heb het nog niet bij de garage gemeld, maar zal dat na de feestdagen zeker doen. Moet toch even langs voor de terugroepactie ivm het dieseladditief.
wat o wat zal de oplossing worden ?
Trouwens: terugroepactie? welke actie? Heb nog niets gehoord?
Fijne dagen!
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Berkrod schreef:Trouwens: terugroepactie? welke actie? Heb nog niets gehoord?
Gaat waarschijnlijk om het motormanagement van de 2.0HDi138. Op de C5-3 voor juni 2008. Geldt ook voor motorisch gelijke C4P's. Kweennie of het specifiek met de regeneratie van het FaP te maken heeft.Moet toch even langs voor de terugroepactie ivm het dieseladditief.
http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... hp?t=99365" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije



