V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Nee. Ik heb het wel aangekaart. Maar de garage zei dat het waarschijnlijk niet nodig zou zijn. Ik heb een beetje het idee dat ze er huiverig voor zijn. Er is duidelijk sprake van terughoudendheid wat dit onderwerp betreft. Op het forum heb ik weel meer gelezen dat garages niet staan te springen dit te doen. Waarom? Baat het niet, dan schaad het wel, misschien? Wie het weet mag het zeggen.

De ESP/ASR melding en die van de uitlaatgasstoring zijn overigens vanochtend wel weer opgetreden. De auto gaat vanmiddag weer terug om de computer uit te lezen. Misschien dat ze er deze keer wel een duidelijke oorzaak uit kunnen halen. De vorige keer was de lijst zo lang, dat er niets van te maken was. Maandag gaan ze dan gerichter zoeken.

Wel grappig dat de Eolyse melding meteen is weggebleven. Dat lijkt een unicum te zijn.

Wordt vervolgd.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Snap niet dat men daar zo huiverig voor is om te regenereren ( toch in 1 klap een groot deel van het 'vuil' kwijt, dit lukt je niet met normaal rijden, kan m.i. de eventuele foutmelding enkel ten goede komen ), iig suc6, ik hoop dat het naar behoren opgelost wordt !!
We horen(lezen) het wel :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Is toch een normale activiteit? Eolys helpt ook goed tegen onkruid!

Hé, ik moet nog kattenstaart uit de tuin hebben...
Sorry, OT :oops:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Zij hebben de ervaring dat het regenereren niet altijd de melding weg krijgt. Meestal gaat die vanzelf weg. Zo ook bij mij dus. Ben toch van mening dat als ik het vraag, ze het gewoon moeten doen.

Ik heb zojuist even zelf onder de motorkap gekeken. Nou, ik had zelfs half blind nog wel kunnen zien dat het plastic bedieningshendeltje van de swirlklep is afgebroken bij het kogelgewrichtje. Wat een #^&%*(@#^). Ik heb het ze nog wel gezegd om er naar te kijken.
Dat is dus meteen de laatste keer dat ze aan mijn auto hebben gewerkt.

Nu even in een ander draadje kijken hoe je die ook al weer moest vervangen.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
je mag het diagnose-tarief op mijn rekening storten ;)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Maar heb je ook al gekeken of dat stangetje heen en weer gaat met gas geven en loslaten? Je hebt er nu weer een probeem bij. De abs/esp storing gaan namelijk niet branden op een afgebroken stangetje. Er moet een lekkage zijn in het vacuumsysteem. Als het stangetje wel heen en weer gaat zou ik alleen het kunststof kopje vervangen. De balg zelf vervangen is bijna 3 uur werk. De balg kost rond de 30 euro.
De garage zij dat het waarschijnlijk niet nodig zou zijn
Of je bent zeker van je zaak, en zegt het is niet nodig, of je weet het niet en doet wat de klant vraagt!
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Oldenhage schreef:Maar heb je ook al gekeken of dat stangetje heen en weer gaat met gas geven en loslaten? Je hebt er nu weer een probeem bij. De abs/esp storing gaan namelijk niet branden op een afgebroken stangetje. Er moet een lekkage zijn in het vacuumsysteem. Als het stangetje wel heen en weer gaat zou ik alleen het kunststof kopje vervangen. De balg zelf vervangen is bijna 3 uur werk. De balg kost rond de 30 euro.
Heb ik niet aan gedacht. Ik zal daar vanochtend naar kijken. Is zo'n balg zonder speciaal gereedschap ook zelf te vervangen? Want ik heb eigenlijk geen zin meer om die klunzen er aan te laten werken. Wie weet wat ze dan weer 'vergeten' of slopen. Ik heb namelijk sterk de indruk dat de oorzaak van dit euvel bij hun ligt, aangezien de ellende begon, direct nadat de grote beurt was uitgevoerd. Toeval? Geloof ik niet in.
Oldenhage schreef:Of je bent zeker van je zaak, en zegt het is niet nodig, of je weet het niet en doet wat de klant vraagt!
Helemaal mee eens. Maar hoe herken je als klant het verschil tussen onkunde en onwil?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
De balg hoeft niet te worden vervangen, want die werkt.
Vanochtend geen enkele melding gehad.
Ik heb gisteravond de hevel halverwege gezet. Maar gezien de verhalen hierover, zal dat geen invloed op de meldingen hebben gehad.

The story continues.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
:smt023 sterkte

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
rvermeer schreef:Ik heb gisteravond de hevel halverwege gezet.
Je kunt hem beter in de geheel open stand tijdelijk vastzetten met een tie-wrap.

Weet je in elk geval dat, mocht je tijdens een inhaalactie de volle 100kW nodig hebben, dat je die dan ook beschikbaar hebt ;)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Als ik het goed begrijp uit de tekeningen is de open stand met de hevel naar achteren geduwd?

Met die garage heb ik het helemaal gehad. Mijn vrouw is er vanmiddag nog langs geweest voor dat plastic frutseltje. En dat was volgens hen niet apart te bestellen. Op de vraag hoe het kan dat ze dat woensdag niet hebben gezien, werd geantwoord dat ze daar dan overheen hebben gekeken. Ik hoef hier niet uit te leggen wat een onzin dat is. Er is gewoon nergens naar gekeken. Bleek ook wel toen ze de kans zag dezelfde vraag aan een monteur te stellen. Die zei dat ze pas gaan kijken als de melding 'permanent' is. Ze kijken dus niet als de klant erom vraagt.

Geen aanrader dus. Die garage in Vleuten.

Het gaat wel off topic zo. Maar ook dit soort info is belangrijk om te delen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Even een laatste bericht over dit euvel.
De auto is naar JO geweest en die heeft het diafragma (balg voor sommigen) vervangen. Alle meldingen zijn weg en de auto rijdt weer geweldig. :smt023
Dat zo'n klein dingetje zoveel uitmaakt.

Nog even dit over de vorige garage waar ik niet zo tevreden over was.
JO ontdekte dat die lui de verkeerde Eolys in mijn auto hadden gedaan. :evil:
Niemand, ook citroen NL en FR wisten niet was daarvan de gevolgen zouden zijn. Alles schoonmaken dus. En nieuwe dope erin.
Het was maar goed dat ik de auto naar een ander heb gebracht, want anders was dit nooit ontdekt. Wie weet wat voor trammelant er dan nog meer was ontstaan.

Misschien is het handig om een nieuw onderwerpje hierover te maken, zodat men in ieder geval weet dat het kan gebeuren. Men is gewaarschuwd!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
ik weet niet of een nieuwe topic nuttig is, in de huidige Eolys gerelateerde topics staat al duidelijk dat er na orga 94nogwat er een ander type Eolys in moet. Een garage die er maar wat in gooit kan net zo gemakkelijk ook LHM in een C5 gooien, prutsers dus...

vwb de nieuwere Eolys variant, die is iets geconcentreerder en effectiever (nano-blahblah), maar of hij chemisch zodanig anders is dat er gevaar kan zijn in het gebruik (te hoge temp in de uitlaat?) of voor de leidingen, pompen en injectoren (onwaarschijnlijk), is maar de vraag...persoonlijk denk ik van niet.

Het enige probleem is dat de injectie-hoeveelheid niet meer klopt. De nieuwere variant hoor je maar 3L van te gebruiken (ipv 5L)

Ik kan me voorstellen dat Cit-NL of Cit-FR ook niet direct een antwoord hebben, daarvoor kun je beter bij Rhodia zijn (de chemoboer die het spul levert)

http://www.rhodia-ec.com/site_ec_us/cat ... motive.htm

Als je de rekening van het spoelen kunt verhalen op de prutsers, neem je het zekere voor het onzekere. :smt023
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
JO zei dat het nieuwe spul stroperiger is. Hij en citroen NL zeiden dat dat de injector zou kunnen verstoppen. Maar zoals gezegd, niemand heeft er ervaring mee.

Het verkeerde spul is sowieso vervangen en het systeem is gereinigd. Want ik wil daar geen risico mee nemen. Of ik nog wat terugkrijg is afwachten. De declaratie is vandaag de deur uitgegaan.

Ik ben in ieder geval blij dat de auto weer helemaal in orde is.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Mooi, nou ja. All´s well that ends well.
Er is behoorlijk geklungeld in Vleuten.

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Plaats reactie