Pagina 2 van 3

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 27 aug 2009 01:38
door dodger
JWHofnar schreef:Oops, sorry als dat zo over kwam.
De opmerking was niet negatief bedoeld naar jouw antwoord. :)

JW
:smt023

:smt189

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 08 sep 2009 22:36
door MarsTDI
Mijn PH3 zakt ook wel door (ook wokkels) maar ik zit toch minder vaak aan de grond als met een Skoda Octavia die ik een tijdje gehad heb. Heeft ook alles met de overhang achter te maken.
Een forse overhang betekent meestal wel dat de combinatie stabieler wordt.
In ieder geval heb ik geen hulpveren nodig. (Wel effe de koplampen verstellen :roll: )

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 09 sep 2009 06:54
door zandvoorta
MarsTDI schreef: Een forse overhang betekent meestal wel dat de combinatie stabieler wordt.
Andersom; korte overhang en lange wielbasis is het stabielst ;)

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 02 aug 2011 10:42
door murgen
Mijn C5III heeft ook wokkels. De limited business edition met hydro-vering viel ruim 50000 euro duurder uit, en omdat ik voor mijn werk momenteel meer met de trein reis dan met de auto ....

Wel heb ik nu zwaardere vering laten monteren, vond het aan de achterkant te slap, met 3 meiden van het hockey team achterin veerde de auto op drempels al helemaal door.

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 02 aug 2011 10:48
door JW-C5
murgen schreef:....De limited business edition met hydro-vering viel ruim 50000 euro duurder uit,.....

Da's wel heeeeel veel geld..... :smt017

Groet,
JW

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 02 aug 2011 11:01
door Wilfred
50000 duurder? + de prijs van een C5...hmm..dan kocht ik toch maar die C6 ;)

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 03 aug 2011 12:57
door Mille012
In 2008 is de C5 Ph 3 uitgeroepen tot trekauto van het jaar door het testteam van de ANWB.
Ook deze auto had de zgn wokkelvering.
Er is niet gesproken over doorzakken.
Ik denk toch dat de kogeldruk te hoog is.
Max 60 kg op de kogel is voldoende en de auto zakt niet door.

Zelf rij ik met een C5 sedan en met een LMC 490D bj 2011

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 03 aug 2011 13:29
door exroosje
Grappig dat de ANWB een 2l benzine op wokkels tot trekauto vh jaar uitroept terwijl we hier op het forum dat ongeveer de slechtst mogelijke keus vinden voor caravanbezitters (OK de 1.8 of de 2l met AL4 automaat bungelen helemaal onderaan)

Zegt dat wat over ons over de ANWB.

Ik denk de ANWB want het vreemde is dat de C5 in klasse C won en de Mondeo (met 2.5D motor) in klasse D. Ik zou die 2 autos toch in de zelfde klasse inschalen en de 22HDI of evt de V6HDI kan de Mondeo 2.5D ook wel aan denk ik.
Dus op basis van wat kiest de ANWB een specifieke uitvoering / motorisering eigenlijk.

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 03 aug 2011 19:38
door Mille012
Klik de onderstaande hyperlink

http://www.kck.eu/index.php?page=artike ... le&id=1372" onclick="window.open(this.href);return false;

de test trekauto van het jaar 2008 als overall winnaar de Citroen C5 Ph3 met wokkelvering

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 03 aug 2011 20:14
door EvilTwin
exroosje schreef:Ik denk de ANWB want het vreemde is dat de C5 in klasse C won en de Mondeo (met 2.5D motor) in klasse D. Ik zou die 2 autos toch in de zelfde klasse inschalen en de 22HDI of evt de V6HDI kan de Mondeo 2.5D ook wel aan denk ik.
Er is geen Mondeo 2.5D :?

De sterkste Mondeo heeft een iets omlaag getunede versie van de 2.2HDi200 en is bovendien duurder dan de C5 V6HDi. Maar waardoor de Mondeo voor de ANWB wellicht in een hogere categorie valt het maximale trekgewicht van 2000kg.

Gezien het feit dat vrijwel alle auto's over wokkels beschikken kan dat natuurlijk nooit tegen een C5-3 tellen, wel HP is uiteraard een gigantisch pluspunt.

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 03 aug 2011 22:36
door murgen
JW-NHS schreef:
murgen schreef:....De limited business edition met hydro-vering viel ruim 50000 euro duurder uit,.....

Da's wel heeeeel veel geld..... :smt017

Groet,
JW
Errmm, nulletje teveel, zo'n 5000 euro dus. :oops:

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 04 aug 2011 09:46
door exroosje
EvilTwin schreef: Er is geen Mondeo 2.5D :?
Ik schrijf alleen het persbericht vd ANWB maar over. :smt017

Heeft de mondeo niet de volvo 5 cil D5 diesel onder de kap gehad? (Dat was overigens een 2.4)

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 04 aug 2011 10:39
door EvilTwin
Nee nooit.

De benzine 5-in-lijn wel even. De oude Mondeo had een V6 (ST220) nu is het topmodel een 4cil turbo (240pk), maar tussen '07 en '10 heeft men wel turbo 2,5L benzine 5-in-lijn van Volvo geleverd, eveneens met 220pk.
De Volvo T5 heeft Ford ook gebruikt voor de Focus en de S-Max.

Voor die T2.5-20v en de 2.0TCSI geldt overigens niet dat ze zo belachelijk veel mogen trekken.

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 04 aug 2011 10:52
door EvilTwin
Weird...ik vul het kenteken in van een C5-3 2.2HDi200 en dan blijkt dat die 1890kg mag trekken. :smt023
...en een V6HDi240 1850kg, da's enorm veel meer dan de autoweek database zegt (nu nam ik die altijd al met een korreltje zout). :|

Volgens kenteken mag een 2.0HDi160 BVA6 echter maar 1390kg trekken. Nog vreemder.

Re: stalenvering zakt door met caravan

Geplaatst: 04 aug 2011 11:59
door exroosje
Dan maar de ANWB tippen in 2012 de C5-3 HDI200 tot winnaar uit te roepen in de categorie D?

En even opletten dat ze die dan niet ook als 2.5D in een persbericht zetten.....

Heeft iemand eigenlijk hier zo'n HDI200 (automaat)? Het lijkt me een fantastische uitvoering: zuinig en krachtig. een V6HDI 2.7 van een paar jaar eerder is nauwelijks krachtiger, maar wel veel zwaarder en onzuiniger (zal nog wel wat mooier lopen...)