V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
na 200 km tanken lijkt me inderdaad vrij vreselijk ;)
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Nee, maar met 32 liter en vaak tanks met stadsverkeer is het handig om wat marge aan te houden.

200 km is dus het moment dat mijn ega geacht wordt mij te vertellen dat er getankt moet worden, zodat ik het kan gaan doen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
bah moet er niet aan denken, nee dan liever iets duurder en om de 1000 km naar de pomp :oops:
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
ik rij ruim 400 km op een tank, en tank dan die dag 's morgens of 's avonds (zijn we weer een 50 km verder) 500 km haal ik net niet. Ik kan net een werkweek vooruit (maar dan moet ik dus 's maandags wel met een volle tank beginnen).

In de praktijk tank ik dus 2 keer per week.
Maar ik rook, en stop dus wel vaker bij een tankstation :lol:
Johan
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ronama schreef:bah moet er niet aan denken, nee dan liever iets duurder en om de 1000 km naar de pomp :oops:

Ach, ten tijde van de Xantia stond ik met een actieradius van ruim 1200 km ook regelmatig om de dag bij de pomp.

En met 14000 per jaar (daar lijkt het nu naartoe te gaan) valt het eigenlijk ook wel mee.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik haal wel 400km uit de tank, als hij leeg is meld hij zich vanzelf wel.

PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP :D
Citroen 2cv6 spécial 1986
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Piep komt bij mij na 330-360k op bezoek.. (55l. onderbouw waarvan 42l. max te vullen is)
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
V.I.P.
V.I.P.
Citroennetje schreef:Piep komt bij mij na 330-360k op bezoek.. (55l. onderbouw waarvan 42l. max te vullen is)
onderbouw diesel :smt017 :lol:

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Citroennetje schreef:Piep komt bij mij na 330-360k op bezoek.. (55l. onderbouw waarvan 42l. max te vullen is)
Mag natuurlijk niet, maar vroegah werden de tanks domweg 100% gevuld en gebeurde er ook niets.
Toen ik mijn eerst LPG installatie met begrenzer kreeg hield ik dit in gedachten en ben ik er gelijk toe over gegaan om de vlotter toch maar iets te verbuigen richting 90-95% en heb dit sindsdien volgehouden bij elke nieuwe LPG tank, dan heb je tenminste iets meer actieradius.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Nodri
Nodri
Re: Onderhoud LPG G3 noodzakelijk?

Bericht door Nodri »

Haal je die vlotter er zelf uit dan?? Ik kan zo''n 450 km op een tank rijden en dan is ie leeg. Ik wil er wel wat meer mee kunnen rijden!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Nodri schreef:Haal je die vlotter er zelf uit dan?? Ik kan zo''n 450 km op een tank rijden en dan is ie leeg. Ik wil er wel wat meer mee kunnen rijden!
Ik mag hier natuurlijk geen illigale aanbevelingen doen, maar het is een plastic vlottertje dat in de LPG drijft en dan de toevoer afsluit, bij hetzelfde als een WC vlotter, hij zit gewoon in de tank geschroefd met witte gastape.
Wij (ik) hebben jarenlang (van 1965 tot 1978) zonder vlotter en met honderd procent (98-99%)vulling gereden in onze LPG tanks en toen de nieuwe regels kwamen werd ik een beetje baldadig en keek ik of de regels niet een beetje omgebogen konden worden, en dat kon inderdaad letterlijk.

Als je getankt had reeds je meestal gelijk weg dus die 98% werd al snel 95% of zo en daarbij is elke LPG tank beveiligd met een overdruk regelaar, maar die heb ik in al die jaren alleen maar bij een test horen opengaan, nooit in de praktijk.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
In turkije rijden ze dus ook zo,maar het is niet voor niets dat ie maar 80% gevuld mag worden, het is een veiligheidsmaatregel en daar kan je beter niet aan gaan sleutelen. Dat er niks gebeurd is, wil niet zeggen dat de tank veilig is, als er wel wat gebeurt.
Ik vind iig dat je gevaarlijk bezig bent en niet alleen voor jezelf.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb het hele LPG rijden altijd een vreselijke uitvinding gevonden, vandaar dat ik prive altijd de voorkeur aan diesel geef.
Helaas werd ik door werkgevers altijd gedwongen in zo'n gasbak te rijden, en bij voorkeur van het merk Reno.
Ik droom er nog wel eens van als ik zwaar getafeld heb.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Nodri
Nodri
Re: Onderhoud LPG G3 noodzakelijk?

Bericht door Nodri »

Klaverblaadje schreef:Ik heb het hele LPG rijden altijd een vreselijke uitvinding gevonden, vandaar dat ik prive altijd de voorkeur aan diesel geef.
Helaas werd ik door werkgevers altijd gedwongen in zo'n gasbak te rijden, en bij voorkeur van het merk Reno.
Ik droom er nog wel eens van als ik zwaar getafeld heb.
Ah dan maak jezelf LPG aan? :shock: Ik hoop alleen niet dat je alleen de L vorm aanmaakt! :shock: meer de G vorm! :o
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Die P lijkt me ook geen schoolvoorbeeld van goede vertering hoor :lol:
Johan
Plaats reactie