Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik heb er idd nog niemand gezien die het zelf gedaan heeft of heeft laten doen. De meesten accepteren het dragen van een helm...
Wellicht dat www.Autovitel.nl er een nette prijs voor kan maken?
Wellicht dat www.Autovitel.nl er een nette prijs voor kan maken?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=2024
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=2507
Achterklep draadjes samengevoegd
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=2507
Achterklep draadjes samengevoegd

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik ben lui en ik laat anderen graag zoeken...
Daar leren ze van...

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 819
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Locatie: Epe
Beste Patrick,
De bestaande veren kun je ook op druk laten brengen en repareren door een hierin gespecialiseerd bedrijf, Quintonn Hazell bijvoorbeeld. Omdat dit een producent/groothandel is kun je hier als particulier niet kopen of laten herstellen, maar wel via de betere automaterialenzaak, Brezan bijvoorbeeld, deze doet veel zaken met QH en kan je hierover informeren. Lijkt mij vooralsnog voordeliger dan 105,00 per stuk.
Blijft natuurlijk het hoe de-en monteren,
Succes,
Albert.
De bestaande veren kun je ook op druk laten brengen en repareren door een hierin gespecialiseerd bedrijf, Quintonn Hazell bijvoorbeeld. Omdat dit een producent/groothandel is kun je hier als particulier niet kopen of laten herstellen, maar wel via de betere automaterialenzaak, Brezan bijvoorbeeld, deze doet veel zaken met QH en kan je hierover informeren. Lijkt mij vooralsnog voordeliger dan 105,00 per stuk.
Blijft natuurlijk het hoe de-en monteren,
Succes,
Albert.
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
in de parallelhandel kost een gasveertje ongeveer 25 euro ex btw (bron: hbase)
4x zo goedkoop als bij de garage kennelijk
4x zo goedkoop als bij de garage kennelijk

IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
En via een autodemontagebedrijf ?
Die zullen het ook kunnen monteren als ze het demonteren.

Die zullen het ook kunnen monteren als ze het demonteren.
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 sep 2006 16:17
Auto: Skoda Superb Combi 3.6 V6
Opties: L&K
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: G
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin
Locatie: Gouda
Tsja, nu zit ook ik met de gebakken veren.. euh... peren! Mijn achterklep azkt als een ouwe onderbroek. 'Tis ook wel koud natuurlijk.
Iemand al een poging gedaan om de veren zelf te vervangen en een mooie foto reportage gemaakt?!

Iemand al een poging gedaan om de veren zelf te vervangen en een mooie foto reportage gemaakt?!


Huidige voiture:
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Probleem had ik dus ook. Oopgelost door een andere auto te kopen
(sorry, off topic
)

(sorry, off topic

Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring

hoe moet de klep eigenlijk werken???
ik heb namelijk het idee dat hij ook een stukje naar beneden komt
van de week voor garantie terug geweest bij een niet citroen dealer
en hij zegt dat het normaal is dat de klep zo behoort te werken, hij doet als volgt:
als ik de klep voor de helft open doe zakt hij dicht ( ok kan ik me voorstellen dat dit zo behoort te werken )
zet ik de klep voor 95% open dan heeft hij ook de neiging te zakken
zet ik de klep voor 100% open dat blijft hij staan
maar zet ik met wat lichtelijk geweld een krat bier achterin dan beweegt de klep en heeft hij wederom de neiging om naar beneden te zakken
greetz daaf
ik heb namelijk het idee dat hij ook een stukje naar beneden komt
van de week voor garantie terug geweest bij een niet citroen dealer
en hij zegt dat het normaal is dat de klep zo behoort te werken, hij doet als volgt:
als ik de klep voor de helft open doe zakt hij dicht ( ok kan ik me voorstellen dat dit zo behoort te werken )
zet ik de klep voor 95% open dan heeft hij ook de neiging te zakken
zet ik de klep voor 100% open dat blijft hij staan
maar zet ik met wat lichtelijk geweld een krat bier achterin dan beweegt de klep en heeft hij wederom de neiging om naar beneden te zakken
greetz daaf
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Klep moet gewoon bovenin kunnen blijven staan. Of zet je het krat op de klep
??


Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

hahah kan dat niet dan?Harm van Beek schreef:Klep moet gewoon bovenin kunnen blijven staan. Of zet je het krat op de klep![]()
??
nee serieus in welke stand moet de klep dat automatisch omhoog gaan? en vanaf welke stand mag hij automatisch naar beneden zakken?
en mag hij naar beneden zakken als de spullen aan het in laden bent?
greetz daaf

hahah kan dat niet dan?Harm van Beek schreef:Klep moet gewoon bovenin kunnen blijven staan. Of zet je het krat op de klep![]()
??
nee serieus in welke stand moet de klep dat automatisch omhoog gaan? en vanaf welke stand mag hij automatisch naar beneden zakken?
en mag hij naar beneden zakken als de spullen aan het in laden bent?
greetz daaf

hahah kan dat niet dan?Harm van Beek schreef:Klep moet gewoon bovenin kunnen blijven staan. Of zet je het krat op de klep![]()
??
nee serieus in welke stand moet de klep dat automatisch omhoog gaan? en vanaf welke stand mag hij automatisch naar beneden zakken?
en mag hij naar beneden zakken als de spullen aan het in laden bent?
greetz daaf
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
De klep moet gewoon bovenin blijven staan als hij helemaal geopend is.
Als je van af openen de klep een gewone zwiep naar boven geeft, moet-ie zelf verder gaan.
Kou helpt niet, en "oude" gasveren ook niet. Maar het is volgens mij geen klus die je zelf even doet
Als je van af openen de klep een gewone zwiep naar boven geeft, moet-ie zelf verder gaan.
Kou helpt niet, en "oude" gasveren ook niet. Maar het is volgens mij geen klus die je zelf even doet

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.